SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen Audience Measurement będzie podawał dane o oglądalności w grupie 16-59

Zajmujący się telemetrią instytut Nielsen Audience Measurement będzie publikować dane dotyczące oglądalności także w grupie wiekowej 16-59 lat.

Article

Nielsen Audience Measurement w porozumieniu z IAA Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy zdecydował o rozpoczęciu publikowania wyników oglądalności telewizji w Polsce w trzech grupach wiekowych: 4+, 16-49 oraz 16-59. - Siła nabywcza osób po 50 roku życia znacząco wzrosła w ciągu ostatnich lat, jest to grupa która jest dla reklamodawców coraz bardziej interesująca. Ważne jest też to, że w tej grupie wiekowej bardzo szybko rośnie „digitalizacja” - uzasadnia Vittorio Sala, lider regionalny odpowiadający w Nielsenie za szybko rosnące rynki, m.in. Polskę.

Dotychczas Nielsen udostępniał dane w grupie 4+ (dotyczącej całej populacji) oraz w grupie 16-49, czyli tzw. grupie komercyjnej wykorzystywanej głównie przez domy mediowe do planowania i zakupu czasu reklamowego do kampanii reklamodawców.

W Polsce od kilkunastu już miesięcy trwa dyskusja o poszerzeniu dotychczasowej grupy komercyjnej 16-49 do 16-59. W rozliczeniach z reklamodawcami stosuje ją już część wydawców prasowych, po tym jak rozwiązanie to zarekomendowała w 2014 roku Izba Wydawców Prasy. Rozliczają się w niej m.in. Wydawnictwo Bauer, „Polityka”, Bonnier Business Polska. Wprowadzając szerszą grupę rozliczeniową wydawcy tłumaczyli, że to skutek spadku liczby młodszych czytelników, którzy rezygnują z prasy drukowanej na rzecz internetu.

Spośród nadawców telewizyjnych zaczęła ją stosować jedynie Telewizja Polska.

Nielsen Audience Measurement już w 2014 roku zapewniał, że jest gotowy na zmianę grupy komercyjnej- z dotychczasowej wprowadzonej w latach 90. 16-49 na 16-59. By jednak wprowadzić nowy standard, potrzebne jest porozumienie całego rynku reklamowego, w tym również agencji reklamowych i domów mediowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen Audience Measurement będzie podawał dane o oglądalności w grupie 16-59

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sds
niech ten nielsen przestanie się blamować
odpowiedź
User
prawnik
Owszem, siła nabywcza pięćdziesięciolatków wzrosła. Są też statystycznie bardziej aktywni niż ich rodzice. I statystycznie zdrowsi.
I uwzględnienie ich w grupie komercyjnej jest zasadne.
Ale plusy dodatnie mają i plusy ujemne. Grupa 16-59 jest jak "wszystko-zupa". W garnku na raz niedojrzałe jabłko, smaczna kiełbaska i stare kości. Bardzo mało łączy szesnastolatka z sześćdziesięciolatkiem. Jeszcze mniej, niż łączyło go z pięćdziesięciolatkiem.
Można też zadawać pytania - a czym się różni 59-latek od 60-latka. Dlaczego np. data końcowa grupy komercyjnej nie ma się pokrywać z wiekiem emerytalnym (w takim wypadku grupa 4+ byłaby realnie bezsensowna).
A może dwie grupy komercyjne 16-39, 40-66?

***

Dla tych, którzy uważają, że 16-59 ma mocno pomóc Kurskiemu i Wiadomościom: widzieliśmy kilka tygodniówek w podwójnym ujęciu. Zmiana nie sprawiła, że TVP stała się orłem.
odpowiedź
User
Kasia
grupa 16-59 już od dawna powinna być traktowana na równi z 16-49.

osoby 50-59 mają o wiele większe budżety domowe od osób 16-49 a tym bardziej od najmłodszych grup np. 16-25.

tylko wciąż nie widzą tego reklamodawcy, dla których idealnym targetem jest: młody, wykształcony z miasta 500tys+, czyli jakieś kilka procent populacji.

czas na zmiany ;)
odpowiedź
User
conf
Problemem nie jest grupa wiekowa ale metodologia badan, ustalona pod wielkomiejska publiczność, tymczasem trend jest odwrotny - kto sie dorobił to stara sie wynieść pod miasta i postawić dom czy tez w szeregowcu zamieszkać. Ale widać postrszenie przez kure zerwaniem współpracy przez tvp szybko postawiło nielsena do pionu;) oby tak dalej i im nie odpuszczac teraz:)
odpowiedź
User
pavv
Ale liczba badanych gospodarstw wciąż będzie dobra do badania co lubią jadać na śniadanie - czy bułki, czy też chleb, a nie oglądalności ponad setki kanałów TV.
odpowiedź