SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: internet najszybciej rozwijającym się medium reklamowym

W I kwartale bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 3,1 proc. Wzrosty odnotowano w przypadku niemal każdego rodzaju mediów, a najwyższy stał się udziałem internetu.

Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku globalne wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się w ujęciu rocznym o 12,1 proc.

Następne pod tym względem były radio (+7,9 proc.), outdoor (+6,4 proc.), kino (+4,1 proc.), prasa codzienna (+3,1 proc.) i telewizja (+2,8 proc.). Jedynie w przypadku czasopism odnotowano spadek o 1,4 proc.

Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata zaobserwowano znaczące różnice jeśli chodzi o rozwój każdego z segmentów reklamowego rynku.

W przypadku telewizji nakłady na reklamę w Ameryce Północnej wzrosły rok do roku o 4 proc., a w Ameryce Łacińskiej o 7,5 proc. Tymczasem w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki odnotowano wzrost aż o 33,8 proc.

Wydatki na reklamę online zwiększyły się o 12,1 proc. w Europie, o 31,8 proc. w Ameryce Łacińskiej oraz o 35,2 proc. na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Nakłady na reklamę zarówno czasopismach, jak i w prasie codziennej wzrosły w Ameryce Łacińskiej i w regionie Azji i Pacyfiku - odpowiednio o 7,6 proc. i 10,3 proc. oraz o 3,6 proc. i 5,4 proc. Tymczasem w Ameryce Północnej w przypadku obu tych rodzajów mediów odnotowano spadki.

Jeśli chodzi o radio, wzrost wydatków reklamowych został zanotowany w każdym regionie świata, w tym w Ameryce Północnej o 2,6 proc., w Europie o 2,8 proc., w Ameryce Łacińskiej o 18 proc., a na Bliskim Wschodzie i w Afryce o 21,1 proc.

Wydatki na reklamę kinową najbardziej zwiększyły się w regionie Azji i Pacyfiku - o 27,1 proc. Zrekompensowało to spadki zaobserwowane w Ameryce Łacińskiej i w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki.

Z kolei w przypadku outdooru reklamowe nakłady wzrosły o 4,4 proc. w Ameryce Łacińskiej, o 45,3 proc. na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz o 21,1 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Tylko w Europie wydatki na reklamę w tym segmencie zmalały o 1,2 proc.

Dołącz do dyskusji: Nielsen: internet najszybciej rozwijającym się medium reklamowym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl