SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niemal 1,5 mln użytkowników i 10-krotny wzrost czytelnictwa - redakcja HelloZdrowie.pl świętuje kolejny rok działalności

HelloZdrowie.pl z nową redakcją, polityką wydawniczą i szatą graficzną pod kierownictwem Karoliny Wierzbińskiej wystartowało dokładnie rok temu. HelloZdrowie.pl to pierwszy serwis mówiący o zdrowiu kobiet bez tabu.

Article

HelloZdrowie.pl to serwis, dla którego i w którym kobiety są najważniejsze. Działania redakcji formułuje manifest, który w 10 punktach mówi o misji portalu. Dwa najważniejsze jego założenia to tworzenie serwisu razem z użytkowniczkami i brak tematów tabu. Dziennikarki HelloZdrowie.pl słuchają kobiet - zarówno bohaterek wywiadów, jak i czytelniczek, a ich pytania i wątpliwości przekuwają na działanie, wspierają je i inspirują.

„To był bardzo intensywny rok i czas wielkich zmian w serwisie. Zaczynaliśmy od 180 tys. odwiedzających miesięcznie. Teraz w każdym miesiącu odwiedza nas 1,5 mln unikalnych użytkowników. To wyjątkowy sukces na polskim rynku wydawniczym i efekt pracy wyjątkowej redakcji. Świętujemy jako redakcja, ale to także moment podziękowań dla czytelników, którzy nam zaufali" – mówi Karolina Wierzbińska, redaktor naczelna.

Serwis podzielony jest na sekcje, w ostatnim czasie wprowadzono także autorskie cykle: Hello Rozmowy, Hello WIMIN, Kobiecość to dla mnie. Do tej pory opublikowanych zostało ponad 300 materiałów premium, reportaży i wywiadów. W serwisie nie brakuje też rozmów z gwiazdami, ale głównymi bohaterami są eksperci. Z redakcją stale współpracują psychoterapeuci, dermatolodzy, rehabilitantci, dietetycy, dentyści, anestezjolodzy, ginekolodzy czy fizjoterapeuci. Hellozdrowie.pl dynamiczne działa także w zakresie komunikacji on-line poprzez Facebooka i Instagrama. Portal rozpoczął prace nad wprowadzeniem formatów video, a od października pojawi się seria tematycznych newsletterów dla użytkowniczek. Pierwszy będzie dotyczył zdrowia seksualnego.

Według Google Analytics serwis HelloZdrowie.pl od października 2018 do końca września 2019 roku odwiedziło prawie 9 milionów Internautów, 75% z nich to kobiety. „Na rynku wydawców zdrowotnych brakowało serwisu takiego jak nasz. Jesteśmy realnie blisko naszych użytkowniczek, piszemy o sprawach niekiedy trudnych, ale nie boimy się podejmowania tych tematów. Jesteśmy z naszymi czytelniczkami blisko a chcemy być jeszcze bliżej”, wskazuje Wierzbińska.

W październiku ruszył autorski projekt HelloZdrowie.pl – Krótka Instrukcja Obsługi Raka Piersi. To poradnik online dla onkopacjentek i ich bliskich. Publikacja została stworzona przez kobiety dla kobiet przy udziale lekarzy, psychologów i fundacji: Onkocafe, Alivia, Omea Life i Pełną Piersią. Już od 1. października poradnik w darmowej wersji jest dostępny pod linkiem: www.krotkainstrukcja.hellozdrowie.pl.

Instrukcję promuje m.in. Janina Ochojska, szefowa Polskiej Akcji Humanitarnej. Inicjatywę wsparli w social mediach również przedstawiciele showbiznesu: Danuta Stenka, Mikołaj Roznerski czy Patryk Vega. W marcu 2020 roku planowana jest kolejna publikacja - druga edycja Krótkiej Instrukcji Obsługi będzie dotyczyła innego, ważnego tematu, związanego ze zdrowiem kobiet.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej