SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nokia rozszerza ofertę dla firm w zakresie mobilnej poczty elektronicznej

Nokia zamierza pokonać bariery i zwiększyć mobilność na rynku poczty elektronicznej w zastosowaniach biznesowych.

Firma Nokia poinformowała, że rozwinie swoją działalność w segmencie przedsiębiorstw przez wprowadzenie nowego oprogramowania, Nokia Business Center. Oprogramowanie to umożliwia korzystanie z aplikacji biznesowych i mobilnej poczty elektronicznej w smartfonach i urządzeniach bezprzewodowych. Nokia ma zamiar obniżyć koszty mobilności, dzięki czemu aplikacje, takie jak mobilna poczta elektroniczna, staną się bardziej przystępne cenowo i intuicyjne. Usprawnią one współpracę, umożliwiając pracownikom swobodniejszą pracę, a firmom - pozwolą otrzymywać większe zyski z inwestycji. Wizja ta współgra z dążeniem firmy Nokia do zostania najchętniej wybieranym dostawcą urządzeń bezprzewodowych dla firm oraz do przedstawienia kompleksowej oferty, łączącej w sobie usługi głosowe i aplikacje.

Rynek mobilnej poczty elektronicznej jest ogromny i niewykorzystany. Branżowi eksperci twierdzą, że obecnie jest w użyciu 650 milionów firmowych kont e-mail, podczas gdy liczba użytkowników mobilnej poczty elektronicznej dla firm nie przekracza 10 milionów. Jak wynika z ostatniego sondażu, przeprowadzonego przez agencję IDC wśród firm-członków jej organu doradczego, w których mobilny charakter ma co najmniej jeden obszar działalności, bezprzewodowa poczta elektroniczna okazała się niemal powszechna - wprowadziło ją 82% tych firm.

"Poprzez Nokia Business Center chcemy obniżyć koszty wprowadzania mobilnej poczty elektronicznej. Będąc czołowym producentem telefonów komórkowych, mamy ten wyjątkowy atut, że możemy zaoferować świetne urządzenia bezprzewodowe dla firm, umożliwiające telefonowanie, wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej oraz korzystanie z innych aplikacji. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że 70 procent użytkowników popularnych urządzeń umożliwiających korzystanie z poczty elektronicznej nosi przy sobie również telefon komórkowy, to widać ogromną szansę na zaproponowanie jednego urządzenia i rozwiązania, które umożliwi zarówno rozmowy, jak i przesyłanie danych" - powiedziała Mary McDowell, wiceprezes grupy Enterprise Solutions w firmie Nokia. "Obecnie wiele firm z branży pragnie zdobyć jakiś wycinek przyszłego rynku mobilnej poczty elektronicznej. Nokia chce zdobyć wszystko, czyli 650 milionów firmowych kont pocztowych. Chcemy zburzyć bariery, które uniemożliwiają wprowadzenie mobilności na rynku rozwiązań do poczty elektronicznej przeznaczonej dla firm".

"Nasza historia, nasze dziedzictwo i nasze doświadczenie dają nam wyjątkową pozycję na rynku, dzięki której zamierzamy wyprzedzić konkurencję. Dopiero zaczęliśmy oferować firmom oszczędne, łatwe w obsłudze i niezawodne rozwiązania, których potrzebują w swojej działalności" - dodała McDowell.

Realizując strategię większego zainteresowania potrzebami klientów biznesowych, Nokia jest w stanie spełnić wymagania przedsiębiorstw. Kompleksowa oferta firmy Nokia dla biznesu obejmuje opracowane przez nią urządzenia, aplikacje, zabezpieczenia oraz usługi pomocy technicznej i doradztwa, a dzięki współpracy z różnymi partnerami możliwe jest przygotowywanie indywidualnych rozwiązań dla poszczególnych klientów. Wizja firmy dotycząca świata biznesu - zwiększenie mobilności pracowników - cieszy się poparciem ekspertów z branży i ma ogromne szanse powodzenia.

"W skali międzynarodowej wprowadzanie usług bezprzewodowej poczty elektronicznej tak naprawdę dopiero się rozpoczęło. Zdalny dostęp do swoich firmowych kont pocztowych ma naprawdę niewielu spośród kilkuset milionów ich użytkowników, podczas gdy liczba abonentów sieci telefonii komórkowej sięga niemal 2 miliardów" - powiedział Stephen Drake, zajmujący się oprogramowaniem rozwiązań mobilnych w agencji IDC. "Jeśli dostawcy rozwiązań do mobilnej poczty elektronicznej dla firm chcą odnieść sukces, muszą zadbać o ich wprowadzenie na masową skalę".

 "W wyniku ścisłej współpracy z nowymi i znanymi producentami rozwiązań w zakresie mobilnej poczty elektronicznej, a także przez wprowadzenie własnej oferty w postaci oprogramowania Nokia Business Center, Nokia oferuje firmom wachlarz rozwiązań, sposobów dystrybucji i metod wdrażania mobilnej poczty e-mail, umożliwiający utworzenie środowiska najlepiej dopasowanego do specyficznych potrzeb firmy" - powiedział Scott Cooper, wiceprezes działu rozwiązań mobilnych w grupie Enterprise Solutions firmy Nokia.

"Dzięki popularnej marce, międzynarodowemu zasięgowi i dobrej współpracy z operatorami, Nokia jest liderem w dziedzinie mobilności przedsiębiorstw" - powiedział Danny Shader, dyrektor generalny firmy Good Technology. "Platforma Nokia Business Center dodatkowo zwiększy zapotrzebowanie na urządzenia przenośne Nokia. Dlatego cieszymy się z nawiązania współpracy z firmą Nokia, która doprowadzi do powstania szerokiej gamy aplikacji, umożliwiających przesyłanie wiadomości w przedsiębiorstwach, oferując też wiele innych funkcji".

"W ścisłej współpracy z firmą Good Technology i naszymi wspólnymi partnerami-operatorami chcemy opracować kompleksowe rozwiązania dla przedsiębiorstw, z których będzie można korzystać za pomocą urządzeń Nokia przeznaczonych dla firm" - dodał Cooper. "Rozwiązania GoodLink i GoodAccess uzupełnią platformę Nokia Business Center i zapewnią użytkownikom urządzeń przenośnych bogaty zestaw funkcji, w tym dostęp do ważnych aplikacji firmowych, takich jak poczta elektroniczna, systemy CRM i ERP oraz jednolity system przesyłania wiadomości. Dostęp do nich zyskają klienci i partnerzy firmy Nokia, którzy zdecydują się na korzystanie z oprogramowania i usług firmy Good Technology objętych umowami SLA". Współpracując również z innymi partnerami, Nokia oferuje najbogatszy wybór niezawodnych rozwiązań w zakresie poczty elektronicznej, których obecnie potrzebują przedsiębiorstwa.
"Nokia zmienia charakter swoich rozwiązań w zakresie bezprzewodowej poczty elektronicznej dla przedsiębiorstw. Wprowadza system niezależny od sieciowych centrów operacyjnych (NOC), który z pewnością zainteresuje operatorów i firmy poszukujące ekonomicznych rozwiązań na coraz bardziej zatłoczonym rynku" - powiedział Kevin Burden, kierujący programem urządzeń bezprzewodowych w agencji IDC.

W ramach swojej strategii w zakresie rozwiązań mobilnych Nokia współpracuje z operatorami z całego świata, udostępniając platformę Nokia Business Center za pośrednictwem firmowanych przez operatorów usług i aplikacji klienckich.

"Obecnie realizujemy pilotażowy projekt mobilnej poczty elektronicznej, kalendarza i kontaktów z wykorzystaniem oprogramowania Nokia Business Center" - powiedział Mirosław Bielicki, wiceprezes firmy Polkomtel SA, operatora polskiej sieci Plus GSM. "W przypadku powodzenia testów Plus GSM rozważy możliwość wprowadzenia platformy Nokia Business Center do oferty usług "Mobilne Biuro". Usługi te umożliwiają pracę z dala od siedziby firmy oraz natychmiastowy dostęp do informacji znajdujących się na firmowych serwerach, takich jak poczta elektroniczna, kalendarz czy kontakty".

Oprogramowanie Nokia Business Center będzie można kupić u niektórych operatorów i autoryzowanych przedstawicieli handlowych na terenie Ameryki Północnej i Południowej oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki począwszy od czwartego kwartału 2005 r. Na innych rynkach w czwartym kwartale rozpoczną się projekty pilotażowe. Informacje techniczne o oprogramowaniu Nokia Business Center oraz omówienie jego funkcji można znaleźć pod adresem www.nokia.com/businesscenter oraz w opublikowanej dziś informacji o nowym produkcie.

Dołącz do dyskusji: Nokia rozszerza ofertę dla firm w zakresie mobilnej poczty elektronicznej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl