SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa oprawa i nowe logotypy kanałów TVP. „Kwestia dwóch miesięcy, może półtora”

Telewizja Polska pracuje nad nową, spójną oprawą antenową stacji TVP1, TVP2 i TVP Sport, zmienią się też logotypy stacji. - Nowa oprawa zostanie wyemitowana po jej ukończeniu. Myślę, że to kwestia dwóch miesięcy, może półtora. Poszukamy jakiejś spektakularnej daty, ale intensywne prace trwają i widać, że to optymalny kierunek - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.

Article

Publiczny nadawca zaprezentował koncepcję nowej oprawy antenowej swoich kanałów: TVP1, TVP2 oraz TVP Sport podczas briefingu podsumowującego 5 lat prezesury Jacka Kurskiego. - Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna, w pozytywnym sensie - zapowiadał Jacek Kurski kilka tygodni temu.

Nowa oprawa ma być oparta na specjalnie przygotowanym kroju pisma i motywie linii, ma odzwierciedlać przenikanie się telewizji tradycyjnej i treści telewizyjnych w internecie. W nowej stylistyce utrzymane też będą wszystkie animacje i grafiki antenowe TVP1, TVP2 i TVP Sport. Oprawa TVP Sport ma być zmieniona wcześniej ze względu na piłkarskie Euro 2020 i letnie Igrzyska Olimpijskie.

Do tej pory nie podano jednak, kiedy dokładnie kanały TVP zyskają nową oprawę. Jak wynika z naszych informacji, prace nadal trwają. - Zostanie wyemitowana po jej ukończeniu. Myślę, że to kwestia dwóch miesięcy, może półtora. Poszukamy jakiejś spektakularnej daty, ale intensywne prace trwają i widać, że to optymalny kierunek - powiedział nam prezes TVP Jacek Kurski.

Kanały TVP1, TVP2 i TVP Sport zyskają też nowe logotypy. Znak TVP1 ma znajdować się na tle ciemniejszego odcienia koloru niebieskiego niż obecnie, a znaki TVP2 i TVP Sport nadal będą na niezmienionych tłach. Zmodyfikowane też zostaną same znaki graficzne stacji. Litery TVP nie będą już w kwadratach i na białym tle. W logo TVP Sport cała nazwa będzie zapisana w jednej linii, a w znakach TVP1 i TVP2 cyfry będą mieć taką samą wysokość jak nazwa TVP.

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. TVP1 była liderem rynku telewizyjnego z 9,66 proc. udziału w oglądalności (po spadku o 0,2 proc. rok do roku), a TVP2 zajęła trzecie miejsce z 7,54 proc. (9,6 proc. mniej niż rok wcześniej).

Natomiast TVP Sport tak jak zdecydowana większość stacji sportowych zanotował duży spadek w związku z odwołaniem wielu imprez z powodu epidemii. Kanał był nadal liderem w segmencie sportowym z 0,653 proc. udziału w rynku oglądalności, po spadku o 47,6 proc. rok do roku.

TVP z kolejną rekompensatą abonamentową

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowa oprawa i nowe logotypy kanałów TVP. „Kwestia dwóch miesięcy, może półtora”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Mam nadzieję, że czcionka w logo pozostanie ta sama, jedynie zmniejszyć cyferki względem napisu TVP. I koniecznie usunąć dopiski HD.
odpowiedź
User
Lon
Przecież logotypy TVP1 i TVP2 będą stare (Jedynka będzie miała tylko nieco ciemniejszy). TVP Sport dostanie nowy (fioletowo-zielony), ale i tak TVP zostaje w kratkach. W czwartek pokazali na konferencji.
odpowiedź
User
Telewizja
Przecież logotypy TVP1 i TVP2 będą stare (Jedynka będzie miała tylko nieco ciemniejszy). TVP Sport dostanie nowy (fioletowo-zielony), ale i tak TVP zostaje w kratkach. W czwartek pokazali na konferencji.


Będzie oprawa przejściową
na początku taka z kratkami
A docelowo bez kratek
odpowiedź