TVP1, TVP2 i TVP Sport z nowymi logotypami i oprawą antenową (wideo)

W tym roku Telewizja Polska wprowadzi nową, spójną oprawę antenową stacji TVP1, TVP2 i TVP Sport, zmienią się też logotypy stacji. - Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna, w pozytywnym sensie - zapowiedział prezes TVP Jacek Kurski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Zgodnie ze światowymi trendami tworzymy nowoczesną i minimalistyczną, ale w pozytywnym sensie, oprawę głównych anten: TVP1, TVP2 i TVP Sport - na początek - zapowiedział Jacek Kurski na konferencji podsumowującej 5 lat jego prezesury w Telewizji Polskiej.

W prezentacji wideo poinformowano, że nowa oprawa jest oparta na specjalnie przygotowanym kroju pisma i motywie linii. Jacek Kurski zaznaczył, że oprawa ma odzwierciedlać przenikanie się telewizji tradycyjnej i treści telewizyjnych w internecie.

Nowe logotypy TVP1, TVP2 i TVP Sport

Kanały TVP1, TVP2 i TVP Sport zyskają też nowe logotypy. Według prezentacji znak TVP1 będzie na tle ciemniejszego odcienia koloru niebieskiego niż obecnie, a znaki TVP2 i TVP Sport nadal będą na niezmienionych tłach.

Zmodyfikowane też zostaną same znaki graficzne stacji. Litery TVP nie będą już w kwadratach i na białym tle. W logo TVP Sport cała nazwa będzie zapisana w jednej linii, a w znakach TVP1 i TVP2 cyfry będą mieć taką samą wysokość jak nazwa TVP (obecnie są nieco wyższe).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-kobieta-start-8-marca-ramowka-koszt-nadawania-17-8-mln-zl,7170395004631169a ##

grafika

W nowej stylistyce utrzymane też będą wszystkie animacje i grafiki antenowe TVP1, TVP2 i TVP Sport.

 

Na konferencji nie podano, kiedy konkretnie nowa oprawa zostanie wprowadzona na antenach, ani z którymi firmami zewnętrznymi Telewizja Polska współpracowała przy jej przygotowywaniu.

Jacek Kurski zaznaczył, że oprawa TVP Sport zostanie zmieniona wcześniej niż w przypadku TVP Info z uwagi na zaplanowane w br. piłkarskie Euro 2020 i letnie igrzyska olimpijskie, które będą obszernie relacjonowane w TVP Sport.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-sportowe-2020-roku-turniej-czterech-skoczni-i-liga-mistrzow,7170390923012225a ##

Natomiast TVP Sport tak jak zdecydowana większość stacji sportowych zanotował duży spadek w związku z odwołaniem wielu imprez z powodu epidemii. Kanał był nadal liderem w segmencie sportowym z 0,653 proc. udziału w rynku oglądalności, po spadku o 47,6 proc. rok do roku.

Oprawy TVP1 i TVP2 od 2015 roku

Obecne logotypy TVP1 i TVP2 wprowadzono w 2003 roku, wraz z nową identyfikacją wizualną całej Telewizji Polskiej. Nieznacznie zmodyfikowano je w 2011 roku. Natomiast logo TVP Sport funkcjonuje w takiej samej wersji od startu kanału w 2006 roku.

W 2015 roku pojawiły się nowe oprawy antenowe dwóch głównych kanałów Telewizji Polskiej. Wiosną Dwójka wprowadziła identyfikację antenową i spot z hasłem „Zawsze pod wrażeniem”, natomiast jesienią w TVP1 zadebiutowała oprawa oparta na motywach rombów i trójkątów.

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-dokument-orange-tv-jak-odbierac-pozycja-w-dekoderze-opinie,7170390964639361a ##

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. Po przyjęciu przez Sejm, który odrzucił poprawkę Senatu proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia, w mijającym tygodniu ustawa budżetowa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online