SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy wizerunek ale kino!

Kanał filmowy ale kino!, 29 kwietnia br. wprowadzi na swoją antenę nową oprawę graficzną oraz logo.

Nowe logo ale kino! to kwadrat, w który częściowo wpisana jest nazwa kanału. Zachowana została dotychczasowa czcionka i pisownia nazwy stacji. Podstawowym elementem nowej oprawy graficznej na wizji są poruszające się płynnie w przestrzeni 3D, nakładające się na siebie i przenikające się przezroczyste tafle oraz logo. Zmianie uległa gama kolorystyczna oprawy. Dominują ciepłe barwy, w spektrum od miodowego brązu, oranżu i różnych odcieni czerwieni po bordo - podano w komunikacie przesłanym Wirtualnemedia.pl.

       

Jingle zapowiadające poszczególne pasma tematyczne zostały muzycznie i wizualnie dopasowane do ich charakteru - np. jingiel „ale mocne” ma klimat filmu noir, a w zapowiedziach „ale świat” słychać dźwięki egzotycznych instrumentów. Nowe jest również nazewnictwo pasm – wszystkie zaczynają się od słowa ‘ale’ - jest więc ‘ale klasyczne’ w poniedziałki, ‘ale hit’ w środy, ‘ale świat’ w czwartki, ‘ale krótkie’ w sobotnie popołudnia i ‘ale mocne’ w niedziele. Nowa oprawa jest bardziej abstrakcyjna i nie ma w niej tak jednoznacznych symboli filmowych (np. światła reflektorów, perforacja taśmy) jak w poprzedniej. Pojawiają się one bardziej jako aluzje, które przywołują skojarzenia związane z filmem, a nie narzucają ich natrętnie.

"Mamy nadzieję, że dzięki temu widzowie dłużej będą mogli 'bawić się' nową oprawą rozszyfrowując wszystkie jej znaczenia" – mówi Hanna Baka, dyrektor ale kino!. „Zmiany programowe, jakie zaszły i stale zachodzą na antenie ale kino! wymagały od nas całkowitej wymiany oprawy graficznej i loga na bardziej uniwersalne, nowoczesne i dynamiczne, odpowiadające filozofii stacji i kierunkowi, w którym ewoluuje” dodaje Hanna Baka.

Wraz ze zmianą oprawy zmieni się strona internetowa http://www.alekino.pl/. Na internautów czeka całkowicie nowa szata graficzna, ułatwiony dostęp do często odwiedzanego programu i bazy wszystkich filmów, które emitowała do tej pory stacja. Pozostały pozycje, które się sprawdziły – „Quiz filmowy”, „Rankingi”, zmienione zostało „Forum Kinomana”. Na stronie znaleźć można liczne multimedia – zarówno do ściągnięcia (tapety, wygaszacze ekranu), jak i do obejrzenia (zapowiedzi programowe). Na bieżąco wprowadzane będą nowe atrakcje i urozmaicenia, będące odpowiedzią na sugestie i pomysły internautów.

Wprowadzeniu nowej oprawy graficznej towarzyszyć będzie kampania reklamowa (koniec kwietnia i cały maj) w stacjach TVN (8-14 maja), TVN24 (8-27 maja), CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Sport i Planete, na stronach Onet.pl oraz w prasie (Polityka, Przekrój, Gazeta Telewizyjna, Wysokie Obcasy, Film, Playboy, Voyage, WiK). Zakupem mediów zajął się dom mediowy MPG. Spot telewizyjny przygotował dział autopromocji kanału ale kino!, a reklamy prasowe zaprojektowała agencja Punta Linea Polska.

Wszystkie prace związane z przygotowaniem nowego wizerunku ale kino! zostały zlecone polskim firmom. Projektem i wykonaniem oprawy graficznej zajęła się firma ITC.ORG.PL, logo zaprojektowało ITC.ORG.PL wraz z zespołem grafiki spółki CANAL+ Cyfrowy. Nagrań muzyki dokonano w Studio Genetix w Warszawie. Wykonanie nowej strony internetowej powierzono firmie DM Plus.

Polski kanał filmowy ale kino! 16 kwietnia kończy 7 lat. Poprzez sieci kablowe i platformę cyfrową CYFRA+ dociera do 1,8 mln Abonentów.

Dołącz do dyskusji: Nowy wizerunek ale kino!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl