SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cannes Lions: Ogilvy Polska nagrodzona Brązowym Lwem

Agencja Ogilvy Polska zdobyła Brązowego Lwa w kategorii Creative Strategy na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Na shortlistę trafiły dwie inne prace z Polski przygotowane przez McCann Poland i Juice Wrocław.

Kampania agencji Ogilvy „Green Instructions”, przygotowana dla LEGO Polska, znalazła się na dwóch shortlistach: Creative Strategy - Excellence in Creative Strategy (Products/Services) oraz Creative Strategy - Challenges & Breakthroughs (Corporate Purpose & Social Responsibility).

We wtorek uhonorowano ją Brązowym Lwem. Dotychczas to jedyna polska kampania nagrodzona na tegorocznym festiwalu.

Grupa LEGO kampanią "Zielone inspiracje" chciała inspirować dzieci do szukania rozwiązań przyjaznych środowisku i pokazywać im, jak zmieniać świat na lepsze. W jej ramach firma udostępniła alternatywne instrukcje do sprzedawanych przez siebie zestawów klocków, dzięki którym dzieci mogą przebudować je (używając tych samych klocków) na ich bardziej ekologiczne odpowiedniki: samochód zmienić na rower, a kopalnię w elektrownie wiatrową. „Zielone Instrukcje” to element kampanii ,,Rebuild the World’’, która zachęca dzieci do wykorzystywania swoich pokładów kreatywności. Lego na własnych zestawach pokazało, które elementy świata można zastąpić bardziej przyjaznymi dla środowiska.

Kolejne nominacje dla kampanii z Polski

We wtorek ogłoszono shortlisty w kolejnych pięciu kategoriach. Wśród nominowanych w kategorii Entertainment Lions/ Audiovisual Branded Content - Audio Content znalazło się opublikowane na platformie Storytel słuchowisko "Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej".

Słuchowisko w warstwie literackiej nawiązuje do klasyki literatury polskiej, czyli „Chłopów" Władysława Reymonta. Inspiracją do powstania fabuły był raport WWF „2050 Polska dla pokoleń", w którym przedstawiona została tragiczna wizja przyszłości, jaka czeka naszą planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego sposobu życia. Fabuła najnowszego słuchowiska Storytel podąża tropem Antka Wiśniewskiego, gospodarza doświadczonego osobistą tragedią, i jego sąsiadów ze wsi Lipce, z jednej strony zmagających się z szaloną pogodą, a z drugiej z deweloperem Dziedzicem. Polska wieś w roku 2050. Roboty, egzoszkielety i drony są tak samo powszechne jak siekiery i widły. W ogromnych hangarach uprawia się cytrusy, każda kropla wody jest na wagę złota, a Reymontowskie Lipce dawno wyludniły się z powodu suszy. Uciekinierzy z południa Europy mają gospodarstwa tuż za płotem, u sołtysa można spotkać Hiszpanów i Greków, w kościele słychać zaś płomienne ekologiczne kazania.

Głosu głównemu bohaterowi udziela Marcin Dorociński. W słuchowisku pojawią się także m.in. Magdalena Popławska i Bartłomiej Topa, Marian Dziędziel, Zofia Zborowska, Grażyna Wolszczak, Agnieszka Więdłocha, Piotr Adamczyk, Łukasz Simlat, Marcin Bosak, Miriam Aleksandrowicz, Tomasz Dedek i Jakub Wieczorek. Narratorem jest Miłogost Reczek. Oprócz aktorów w słuchowisku udział wzięli także dziennikarze i osobowości telewizyjne: Mariusz Szczygieł, Olivier Janiak i Michał Piróg. Wstęp przygotowała aktywistka ekologiczna Areta Szpura. 

Projekt słuchowiska oraz towarzysząca mu kampania powstały w Storytel we współpracy z agencją McCann Poland oraz Mastercard Polska. Partnerem medialnym projektu jest portal Gazeta.pl, który promuje go m.in. w ramach cyklu „Piątki dla klimatu".

Tymczasem studio kreatywne Juice Wrocławia z amerykańską firmą Bonfire VFX New York otrzymało nominację za
projekt "Start with Connection" dla organizacji Partnership to End Addiction. Praca trafiła na short listę w kategorii Film Craft Lions (w podkategorii Animacja).

Cannes Lions potrwa do piątku 25 czerwca br. Z powodu obostrzeń pandemicznych festiwal odbywa się online.

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions: Ogilvy Polska nagrodzona Brązowym Lwem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl