SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wysoka oglądalność stacji newsowych w ostatnich dniach. „Większa potrzeba dostępu do bieżących informacji”

We wtorek TVN24 miał 5,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym, TVP Info - 5,72 proc., a Polsat News - 2,25 proc., podobne wyniki stacje newsowe - obszernie informujace o koronawirusie - osiągnęły dzień wcześniej. Są to zdecydowanie wyższe wyniki od średnich długookresowych. - Im bardziej dramatyczne i dynamiczne wydarzenie tym większa potrzeba dostępu do bieżących informacji, a te zapewniają przede wszystkim stacje newsowe - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.

W ostatnich kilku dniach tematem numer jeden w polskich mediach jest sytuacja związana z rozwojem koronawirusa w naszym kraju. Aktualnie w Polsce COVID-19 zarażonych jest 31 osób, w środę rząd podjął decyzję o m.in. zamknięciu szkół, uczelni wyższych, kin, teatrów i innych placówek kulturalnych. Dzień wcześniej zostały odwołane imprezy masowe.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom - we wtorek, 10 marca najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce był TVN24. Średni dobowy udział stacji wyniósł 5,98 proc. wśród wszystkich widzów, 4,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 4,41 proc. w grupie 16-59.

Stacja TVP Info we wtorek miała 5,72 proc. udziału w 4+, 3,09 proc. w 16-49 i 3,54 proc. w 16-59. Z kolei udziału Polsat News wyniosły odpowiednio 2,36 proc., 2,57 proc. i 2,31 proc.

Zbliżone wyniki oglądalności główne stacje informacyjne miały dzień wcześniej. Udziały TVN24 wyniosły odpowiednio 5,73 proc., 4,16 proc. i 4,19 proc., TVP Info - 5,16 proc., 2,55 proc. i 3,17 proc., a Polsat News - 2,25 proc., 2,17 proc. i 2,07 proc.

- Im bardziej dramatyczne i dynamiczne wydarzenie tym większa potrzeba dostępu do bieżących informacji, a te zapewniają przede wszystkim stacje newsowe, więc ich wzrost oglądalności w tej sytuacji jest rzeczą absolutnie normalną - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.

O koronawirusie szerzej zaczęto informować we wtorek, 21 stycznia br., kiedy to w Chinach zaczęła wyraźnie rosnąć liczba zachorowań, a także pojawiły się pierwsze ofiary śmiertelne oraz zaobserwowano rozprzestrzenianie się wirusa na inne kraje. Przez kolejne tygodnie COVID-19 był jednym z głównych tematów w mediach (obok kampanii wyborczej do zbliżających się wyborów prezydenckich). Średnie udziały TVN24 od tego dnia do 10 marca br. wyniosły odpowiednio 4,76 proc., 2,83 proc. i 2,96 proc., TVP Info - 4,46 proc., 1,84 proc. i 2,40 proc., a Polsat News - 1,47 proc., 0,98 proc. i 1,10 proc.

Trzy główne stacje w analizowanym okresie miały wyższe wyniki niż w całym 2019 roku. Wzrost w przypadku TVN24 w 4+ wyniósł 1,73 proc., TVP Info - 24,07 proc., a Polsat News - 21,72 proc.

Oglądalność telewizji w najbliższych dniach wzrośnie

Zdaniem Macieja Niepsuja oglądalność telewizji w najbliższych dniach wzrośnie. Wynika to z tego, że m.in. dzieci i młodzież nie będą uczęszczać na zajęcia w szkołach, zamknięte będą również obiekty kulturalne, w dodatku obawa przed potencjalnym zarażeniem koronowirusa spowoduje, że Polacy w miarę możliwości będą przebywać w domu.

- W sytuacji rosnącego zagrożenia rośnie również potrzeba izolacji, a to oznacza zamknięcie się w przysłowiowych czterech ścianach, w których najpopularniejszą i najtańszą rozrywkę jest telewizja, więc średni czas jaki statystyczny Polak spędza przed telewizorem również wzrośnie, nie tylko ze względu na głód informacji, ale również, a może przede wszystkim na możliwość oderwania się na chwilę od problemów – komentuje nasz rozmówca. - Dodając do tego potrzebę zagospodarowania czasu dzieciom w domach telewizory, laptopy, smartfony i inne urządzenia dostarczające content a za jego pomocą zabicie czasu z pewnością rozgrzeją się do czerwoności - dodaje.

Specjalnie programy w telewizji

W poniedziałek TVN24 pokazał pierwsze wydanie codziennego programu „Koronawirus - raport”, który w dni powszednie zastąpi „Czarno na białym”. Z ramówki wypada cykl porannych wywiadów Konrada Piaseckiego o kampanii prezydenckiej.

Na antenie TVP Info wystartował we wtorek nowy program „Koronawirus Poradnik”. Codziennie kilka razy stacja będzie informowała w nim m.in. jak uniknąć zarażenia i rozpoznać symptomy koronawirusa. Cykl prowadzi Adam Giza.

Dołącz do dyskusji: Wysoka oglądalność stacji newsowych w ostatnich dniach. „Większa potrzeba dostępu do bieżących informacji”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
TVN24 powinien testowo, tak jak Polsat News, pojawić się w NTC. To byłby ciekawy test oglądalności.
odpowiedź
User
Marian35
I tak TVP Info ma znacznie większą oglądalność niż TVN24 ponieważ ma szybsze i bardziej sprawdzone informacje. Ostatnio oglądałem oba kanały na dwóch telewizorach i zauważyłem że TVP Info jakoś szybciej reaguje. Lepsza sieć reporterów i sprzęt. TVN24 to już muzeum.
odpowiedź
User
Widz
I Wiadomości, Fakty czy Teleexpress notują bardzo dobre wyniki oglądalnościowe.
odpowiedź