SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 liderem we wrześniu, TVN na czele w grupie 16-49. „M jak miłość” hitem

Nowym liderem oglądalności we wrześniu br. została TVP1, która wyprzedziła TVN i Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość”, eliminacyjny mecz do Euro 2020 Polska-Austria oraz pojedynek Słowenia-Polska podczas ME w siatkówce mężczyzn - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2019 roku zajęła TVP1, która w analogicznym okresie rok wcześniej była trzecia. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2018 roku zwiększył się o 6,88 proc. i wyniósł 9,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,49 proc. do 9,69 proc.

Podium uzupełnia TVN, który rok wcześniej był drugi. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,93 proc., po spadku względem września ub.r. o 7,75 proc.

Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja ta miała 8,55 proc. udziału; w dół o 3,50 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,74 proc. we wrześniu 2018 roku do 36,96 proc. we wrześniu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,42 proc., po wzroście o 4,99 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,81 proc.; spadek o 8,63 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,74 proc.; wzrost o 17,24 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,46 proc.; - 1,98 proc.), TVN7 (3,07 proc.; - 6,12 proc.) i TTV (2,25 proc.; + 9,76 proc.).

TVN liderem w grupie 16-49, zyskały TVP1 i TVP2

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,93 proc., po spadku o 5,84 proc.

Drugą pozycję zajął Polsat. Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 5,89 proc. do 10,87 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 3,20 proc. do 7,41 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 12,42 proc. do 6,79 proc.).

Polsat liderem w grupie 16-59

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 4,62 proc. do 10,54 proc.), który wyprzedził TVN (- 7,69 proc. do 10,45 proc.).

„M jak miłość” hitem

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 17 września. Miał on średnio 4,69 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,55 proc.

Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 9 września, w którym nasza drużyna grała z Austrią. Relację w samej TVP1 oglądało 3,99 mln widzów, co przełożyło się na 27,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 260 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (670 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,92 mln widzów.

Podium uzupełnia relacja meczu Mistrzostw Europy w siatkówce z 26 września, w którym Polska grała ze Słowenią. Transmisję w TVP1 oglądało 3,87 mln widzów (25,61 proc. udziału). Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze Polsat (miało on tam 2,14 mln oglądających - 17. lokata w zestawieniu), Polsat Sport (640 tys.) oraz Super Polsat (370 tys.; łącznie na czterech antenach - 7,02 mln).

Oczko niżej uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek nowej serii z 29 września śledziło średnio 3,52 mln widzów, co przełożyło się na 23,12 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 24 września na antenie tej stacji obejrzało 3,13 mln widzów (24,33 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,77 mln widzów (emisja 28 września; 12. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 2,65 mln oglądających (15 września).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należało do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem we wrześniu, TVN na czele w grupie 16-49. „M jak miłość” hitem

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
enum
A straszyli ,że Kurski wykończy TVP.
25 13
odpowiedź
User
adam
Brawo TVP. Tak trzymać. Nie oglądam taniej komercji stacji prywatnych i wcale tego nie żałuję.
24 13
odpowiedź
User
E
Brawo TVP. Tak trzymać. Nie oglądam taniej komercji stacji prywatnych i wcale tego nie żałuję.

Oglądaj, co chcesz. Twoja prywatna sprawa. Nikogo, nikogo nie obchodzi. Czaisz?
12 17
odpowiedź
User
dd
Brawo TVP. Tak trzymać. Nie oglądam taniej komercji stacji prywatnych i wcale tego nie żałuję.


Jest wszystkim bardzo przykro, ale poradzisz sobie z tym kiedyś, trzymaj się!
9 15
odpowiedź
User
Nie lubię TVP
Kurski odejdź TVP bo nie chcą oglądać
10 13
odpowiedź