SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Olbrzymie spadki pism młodzieżowych Bauera. Ich sprzedaż stopniała o 57 proc.

W I kwartale 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 31 407 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 56,60 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 38,38 proc. do poziomu 17 336 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.

Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu - o 67,43 proc. do 14 024 egz., a tytuł ten spadł z pozycji wicelidera segmentu

Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 59,69 proc. i wyniosła ona 13 407 egz.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się średnio w liczbie 76 174 egz., o 56,92 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku.

ZKDP

I kwartał

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Bravo

83 639

31 407

31 407

138 286

72 360

72 360

-56,60%

Twist

49 667

17 336

17 336

63 296

28 134

28 134

-38,38%

Fun Club

44 991

14 024

14 024

83 275

43 064

43 064

-67,43%

Bravo Girl

45 998

13 407

13 407

63 289

33 259

33 259

-59,69%

W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 53,01 proc. do 28 844 egz.  Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.

Z czwartego na drugie miejsce awansował „Twist” (19 308 egz.; jednak w dół o 29,71 proc.), a podium uzupełnia „Bravo Girl” (12 376 egz.; - 63,06 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Fun Club”, który spadł z lokaty drugiej na czwartą - było to 73,92 proc. do 11 370 egz.

ZKDP

marzec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Bravo

70 982

28 844

28 844

134 930

61 382

61 382

-53,01%

Twist

43 990

19 308

19 308

59 968

27 470

27 470

-29,71%

Bravo Girl

41 995

12 376

12 376

59 951

33 502

33 502

-63,06%

Fun Club

39 946

11 370

11 370

79 964

43 603

43 603

-73,92%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Olbrzymie spadki pism młodzieżowych Bauera. Ich sprzedaż stopniała o 57 proc.

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ich
Gosi nie ma i spadki maksymalne
9 8
odpowiedź
User
ziutas
wszystko juz plonie tomeczku. ahoj przygodo!
15 8
odpowiedź
User
Eksp
To nie pisma dla młodzieży, ale dla debili. Kto takie g.... kupuje?
15 9
odpowiedź
User
czytelnick
Ta branża jest już trupem. Rzucam właśnie ostatnie koło ratunkowe.
10 8
odpowiedź
User
obciach
Gimby majo teraz internety w smartfonach i coraz tańszy internet mobilny. Na co komu jakieś Bravo.
11 8
odpowiedź