Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl

Grupy Wirtualna Polska, Onet-RASP i GG notują wśród polskich wydawców internetowych największy krajowy ruch mobilny. Wzrosty osiągnęły w ostatnim roku wszystkie czołowe podmioty oprócz Grupy Demotywatory.pl. Wśród serwisów prowadzi Onet.pl przed WP.pl, przy czym więcej odsłon mobilnych od obu wygenerował komunikator GG.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W listopadzie ub.r. w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano 922,8 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 24,8 proc. wszystkich odsłon krajowych tych witryn, a w przypadku Grupy Onet-RASP - 838,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które miały 23,8 proc. udziału w całym ruchu. Z kolei Grupa GG zanotowała 809,6 mln odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość krajowego ruchu mobilnego Grupy GG zapewnił komunikator GG, który miał w listopadzie 796 mln takich odsłon. Przypomnijmy, że GG pod koniec października zostało sprzedane przez Grupę Allegro funduszowi Xevin Investments. W konsekwencji Grupa Allegro, wcześniej razem z GG liderująca w zestawieniu ruchu mobilnego, spadła na czwarte miejsce.

W największym stopniu umobilniona w zestawieniu jest Grupa GG - w listopadzie odsłony mobilne stanowiły 75,4 proc. jej wszystkich odsłon mobilnych. Najniższą wartość tego wskaźnika osiągnęła natomiast Grupa Allegro - 7,9 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-i-onet-leb-w-leb-grupa-allegro-bez-gg-w-dol-megapanel-z-listopada ##

Dane Grupy Wirtualna Polska nie uwzględniają statystyk strony Testwiedzy.pl, a dane Grupy Interia.pl - statystyk Strefa.pl i Investroom.pl. Wszystkie te serwisy nie były w listopadzie objęte pełnym audytem site-centric.

 

Grupa Wirtualna Polska miała w listopadzie ub.r. o 385 mln mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż rok wcześniej (to 71,6 proc. w górę),  a ich udział łącznej liczbie odsłon krajowych zwiększył się o 11,2 pkt proc., natomiast Grupa Onet-RASP zanotowała wzrost w skali roku o 349,5 mln krajowych odsłon mobilnych (czyli 71,5 proc.) i 7,9 pkt proc. ich udziału.

W ujęciu procentowym podobne wzrosty osiągnęły m.in. Grupa Gazeta.pl (o 59 proc., czyli 105,6 mln odsłon), Grupa Polska Press (o 71 proc. - to 39,8 mln odsłon), Grupa TVN (o 78,2 proc. - 26,6 mln odsłon) i Grupa ZPR Media (o 79,6 proc. - 17,1 mln odsłon). Natomiast w serwisach Grupy Digital Avenue ruchu mobilny potroił się (z 2,89 mln do 8,64 mln odsłon), a na stronach Telewizji Polskiej zwiększył o 130 proc. (z 5,49 mln do 12,63 mln osłon).

Jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 10,65 mln odsłon, czyli 27,3 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-listopadzie-2015-roku ##

Wśród serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który w listopadzie miał 644,5 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 24,1 proc. wszystkich odsłon krajowych). Na kolejnych miejscach znalazły się WP.pl (470,9 mln odsłon mobilnych), Allegro.pl (226,3 mln) i Interia.pl (176,2 mln). Dalsze 16 stron zanotowało od 20,8 mln do 92,1 mln takich odsłon.

Największy udział odsłon mobilnych w całym ruchu miał Ulub.pl (62,6 proc.). Po nieco ponad 40 proc. zanotowały natomiast Pudelek.pl (dokładnie 44,6 proc.), Bezuzyteczna.pl (44,5 proc.) i Sport.pl (40,9 proc.).

Onet.pl zyskała w skali roku 219,3 mln krajowych odsłon mobilnych (to 51,6 proc. w górę), a WP.pl - 160,9 mln (51,9 proc. w górę). Na pierwszym portalu udział ruchu mobilnego zwiększył się o 8,35 pkt proc., a na drugim - o 8,14 pkt proc.

Pudelek.pl zanotował wzrost o 21,4 mln takich odsłon, a o2.pl - o 32,6 mln. Oba serwisy wyprzedziły portal Gazeta.pl, który zyskał 13,6 mln.

Największe wzrosty procentowe osiągnęły Allegro.pl (o 166,4 proc.), Fakt.pl (o 142,8 proc.), Cda.pl (o 168 proc.) i Plejada.pl (o 124,3 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu