SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius)

W maju br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały o 262,3 tys. realnych użytkowników więcej niż serwisy Grupy Wirtualna Polska, a liderem - bez zmian - była Grupa Google przed Facebookiem - pokazuje nowe badanie polskiego internetu PBI/Gemius. Po raz pierwszy podano statystyki odsłon globalnych serwisów i wydawców: strony Grupy Google zanotowały prawie 9 mld odsłon, a Facebook - 5,3 mld.

Z pierwszych wyników badania PBI/Gemius wynika, że w maju br. strony i aplikacje desktopowe Grupy Google odwiedziło 24,61 mln polskich realnych użytkowników (czyli 97,54 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), wykonując 8,99 mld odsłon. Google jest liderem w każdym z tych wskaźników - zajmujący drugie miejsce Facebook miał o 2,7 mln użytkowników i 3,72 mld odsłon mniej.

Pułap 20 mln użytkowników przekroczyli jeszcze dwaj najwięksi polscy wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska, którzy od ponad dwóch lat rywalizują ze sobą o pozycję lidera wśród rodzimych grup serwisów. W zeszłym miesiącu Grupa Onet-RASP zanotowała o 262,3 tys. użytkowników więcej  i o 271,7 mln odsłon mniej od głównego konkurenta.

Grupa Allegro przy ponad 2 mln użytkowników mniej od Grupy WP miała tylko minimalnie mniej odsłon. Natomiast Grupa Interia.pl zanotowała o 440,3 tys. użytkowników i aż 459,1 mln odsłon więcej od Grupy Gazeta.pl.

Są to pierwsze wynik badania PBI/Gemius, po tym jak PBI w zeszłym tygodniu zerwało umowę z GfK Polonia i wróciło do współpracy z Gemiusem. Nowe badanie składa się z pomiaru site-centric ponad 3 tys. stron internetowych oraz badaniu user-centric z udziałem ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown). Obejmuje stacjonarne i mobilne wersje stron internetowych oraz aplikacje desktopowe, nie dotyczy natomiast na razie aplikacji mobilnych.

Według badania w maju br. liczba internautów w Polsce wyniosła 25,2 mln, z czego na komputerach było to 23,6 mln, a na smartfonach i tabletach - 18,5 mln.

TOP20 wydawców z największą liczbą użytkowników ogółem

(badanie Gemius/PBI)

lp.

węzeł

maj 2016

użytkownicy (real users)

odsłony

zasięg

1

Grupa Google

24 607 397

8 987 404 585

97,54%

2

facebook.com

21 902 648

5 269 111 229

86,81%

3

Grupa Onet - RASP

20 410 652

2 765 260 169

80,90%

4

Grupa Wirtualna Polska

20 148 377

3 036 961 388

79,86%

5

Grupa Allegro

18 089 240

3 034 237 999

71,70%

6

Grupa Interia.pl

16 782 217

1 081 795 283

66,52%

7

Grupa Gazeta.pl

16 341 912

622 646 842

64,77%

8

Grupa Polska Press

15 138 464

374 026 209

60,00%

9

wikipedia.org

14 687 449

272 477 719

58,22%

10

Grupa ZPR Media

13 097 832

119 342 421

51,92%

11

Grupa TVN

9 417 977

193 302 723

37,33%

12

Grupa Edipresse.pl

8 954 685

66 510 655

35,49%

13

Grupa Ceneo.pl

8 925 675

68 071 889

35,38%

14

Grupa Microsoft - MSN

8 610 121

405 910 334

34,13%

15

Grupa Cyfrowy Polsat

7 757 454

86 636 455

30,75%

16

lotto.pl

7 585 597

111 577 957

30,07%

17

cda.pl

7 050 714

112 485 344

27,95%

18

orange.pl

6 986 440

149 538 579

27,69%

19

filmweb.pl

6 690 976

151 317 128

26,52%

20

Grupa PKO Bank Polski

6 446 986

377 946 612

25,55%


Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 24,2 mln polskich użytkowników i 6,96 mld odsłon, a Google.com - 18,54 mln użytkowników i 810,6 mln odsłon. Facebook przy 21,9 mln użytkowników miał 5,27 mld odsłon, a YouTube - przy 19,17 mln użytkowników 1,08 mld odsłon.

Wśród polskich serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który z 17,04 mln użytkowników wyprzedził o 2-3 mln Allegro.pl (14,53 mln) i WP.pl (13,99 mln). Onet jako jedyny w tej grupie przekroczył poziom 2 mld odsłon, wynik minimalnie poniżej tego poziomu zanotowała WP.pl, a Allegro.pl i Olx.pl miału po prawie 1,4 mld odsłon.

TOP20 stron www z największą liczbą użytkowników ogółem

(badanie Gemius/PBI)

lp.

domena

maj 2016

użytkownicy (real users)

odsłony

zasięg

1

google.pl

24 204 404

6 964 838 803

95,94%

2

facebook.com

21 902 648

5 269 111 229

86,81%

3

youtube.com

19 168 409

1 076 470 927

75,98%

4

google.com

18 544 420

810 639 680

73,50%

5

onet.pl

17 039 607

2 042 497 037

67,54%

6

wikipedia.org

14 687 449

272 477 719

58,22%

7

allegro.pl

14 535 432

1 389 595 315

57,61%

8

wp.pl

13 995 089

1 994 089 991

55,47%

9

olx.pl

12 038 731

1 365 017 433

47,72%

10

interia.pl

11 186 956

766 090 622

44,34%

11

gazeta.pl

10 256 028

284 917 027

40,65%

12

blogspot.com

9 976 076

111 663 203

39,54%

13

ceneo.pl

8 621 639

65 096 002

34,17%

14

lotto.pl

7 585 597

111 577 957

30,07%

15

cda.pl

7 050 714

112 485 344

27,95%

16

orange.pl

6 986 440

149 538 579

27,69%

17

fakt.pl

6 828 533

161 838 310

27,07%

18

filmweb.pl

6 690 976

151 317 128

26,52%

19

poradnikzdrowie.pl

6 432 973

24 272 672

25,50%

20

tvn24.pl

6 414 809

119 062 617

25,43%


Wyłącznie na komputerach strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska wyprzedziły Grupę Onet-RASP - miały o 336,9 tys. użytkowników i 270 mln odsłon więcej. Z kolei Grupa Interia.pl mając o 1,14 mln użytkowników więcej niż Grupa Gazeta.pl zanotowała prawie dwa razy odsłon więcej.

Liderem tak samo jak w statystykach łącznych jest Grupa Google (z 22,93 mln użytkowników i 6,35 mld odsłon) wyprzedzająca Facebooka (19,1 mln użytkowników i 2,49 mld odsłon).

TOP20 wydawców z największą liczbą użytkowników na komputerach

(badanie Gemius/PBI)

lp.

węzeł

maj 2016

użytkownicy (real users)

odsłony

zasięg

1

Grupa Google

22 929 374

6 353 452 178

90,88%

2

facebook.com

19 098 940

2 492 341 893

75,70%

3

Grupa Wirtualna Polska

17 625 531

2 240 784 390

69,86%

4

Grupa Onet - RASP

17 288 618

1 970 853 687

68,53%

5

Grupa Allegro

15 877 250

2 417 432 542

62,93%

6

Grupa Interia.pl

13 785 311

783 170 480

54,64%

7

Grupa Gazeta.pl

12 639 724

396 553 442

50,10%

8

Grupa Polska Press

10 966 794

234 404 895

43,47%

9

wikipedia.org

10 344 689

172 842 147

41,00%

10

Grupa ZPR Media

9 168 250

71 921 197

36,34%

11

Grupa Microsoft - MSN

7 889 610

390 643 295

31,27%

12

Grupa Ceneo.pl

6 775 706

47 915 023

26,86%

13

Grupa TVN

6 761 049

127 593 567

26,80%

14

cda.pl

5 966 669

82 541 678

23,65%

15

Grupa Cyfrowy Polsat

5 869 667

65 201 535

23,27%

16

Grupa Edipresse.pl

5 623 699

31 697 863

22,29%

17

bet-at-home.com

4 917 930

25 687 584

19,49%

18

Grupa PKO Bank Polski

4 911 555

329 409 593

19,47%

19

filmweb.pl

4 891 098

116 562 184

19,39%

20

lotto.pl

4 478 104

59 625 780

17,75%

Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Google i Facebook po dwa-trzy razy więcej odsłon niż Onet i WP (dane PBI/Gemius)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Wyrazy uznania za mądre badania. W maju chleba sprzedano milion razy więcej niż telewizorów!
0 0
odpowiedź
User
Texas
Brawo WP, po grubych milionach wydanych na akwizycje, jestescie znowu za Onetem :-) Pozdrawiam akcjonariuszy :-)
0 0
odpowiedź
User
dociekliwy
"Serwisy Grupy Onet-RASP odwiedziło o 1,31 mln użytkowników mniej niż strony Grupy Wirtualna Polska, ale zanotowały one 2,2 mln odsłon mniej od konkurenta."

Chyba więcej, a nie mniej?
0 0
odpowiedź