Onet z najpopularniejszą stroną główną. o2.pl zbliża się do Gazeta.pl

Wśród czołowych portali horyzontalnych najpopularniejszą stronę główną ma Onet.pl, pod względem liczby użytkowników nieznacznie wyprzedzający WP.pl. Spory wzrost odwiedzalności osiągnęła strona główna o2.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Onet z najpopularniejszą stroną główną. o2.pl zbliża się do Gazeta.pl

Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu 2025 roku stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5,57 mln użytkowników, czyli 18,75 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam przeciętnie godzinę, 5 minut i 13 sekund.

Analogiczna witryna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 5,5 mln internautów (co dało 18,51 proc. zasięgu), każdego średnio na 39 minut i 32 sekundy. Z końcem ub.r. Grupa Wirtualna Polska zrezygnowała z audytu jej stron i aplikacji w Mediapanelu, w konsekwencji od stycznia notują one według badania znacznie niższe wyniki niż wcześniej.

Dużo większą przewagę niż Onet nad WP.pl ma w kategorii stron głównych Interia (Grupa Polsat-Interia) nad Gazeta.pl (Agora) i o2.pl (Grupa Wirtualna Polska). Na Interii taka witryna w kwietniu zanotowała 4,38 mln użytkowników, 37 minut i 24 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 14,74 proc. zasięgu, na Gazeta.pl – 2,57 mln odwiedzających, 22 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 8,65 proc. zasięgu, zaś na o2.pl – 1,96 mln użytkowników, 2 minuty i 20 sekund średniego czasu oraz 6,6 proc. zasięgu.

Niżej w zestawieniu są strony główne portali trzech tytułów prasowych („Super Expressu”, „Faktu”, „Wprost”), a także portalu Radia ZET i naTemat.pl. W tej grupie najwyższą odwiedzalność notuje taka witryna na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska), która w kwietniu przyciągnęła 768,8 tys. internautów (2,59 proc. zasięgu), każdego średnio na 13 minut i 32 sekundy.

grafika

W porównaniu do marca strona główna Onetu zyskała 18,6 tys. użytkowników (0,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 8 minut i 21 sekund (11,3 proc.). W tej pierwszej statystyce zbliżyła się do niej analogiczna witryna WP.pl, na której przybyło 175 tys. internautów (3,3 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 4 minuty i 59 sekund (11,2 proc.).

Na Interii strona główna zanotowała spadek o 30 tys. użytkowników (0,7 proc.) oraz 4 minuty i 6 sekund średniego czasu korzystania (9,9 proc.), a na Gazeta.pl – o 64,5 tys. odwiedzających (2,4 proc.) oraz 4 minuty i 17 sekund średniego czasu (16,1 proc.). Z kolei na o2.pl taka witryna zyskała 236,5 tys. użytkowników (13,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 3 sekundy (32 proc.).

Na portalu „Faktu” strona główna zyskała 10 tys. użytkowników (1,3 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 47 sekund (11,6 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki analogicznych witryn na portalach Radia ZET i „Super Express”. Natomiast strona główna naTemat.pl straciła 12 tys. odwiedzających (5,6 proc.) i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej