SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Effie Awards 2018 oczami jury (opinie)

Tegoroczny konkurs Effie Awards oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl członkowie jury. Łącznie, w tej edycji 55 nagród, w tym 13 złotych. Drugi rok z rzędu nie przyznano Grand Prix. Wśród agencji najwięcej wyróżnień powędrowało do Saatchi & Saatchi IS, a wśród domów mediowych - do Wavemakera.

Article

Małgorzata Nycz, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej, Nationale-Nederlanden, przewodnicząca grupy jurorskiej

Jak oceniam poziom prac zgłoszonych w tym roku do konkursu Effie Awards?

Poziom prac zgłoszonych w mojej kategorii był bardzo wysoki i też pozytywnie zaskakujące były niektóre z nich. Cieszy coraz większa kreatywność w projektach marketingowych i duży wpływ na biznes.

Czy któraś z kampanii zrobiła na mnie szczególne wrażenie? Dlaczego?

Szczególne wrażenie zrobiła na mnie kampania mbanku "Rocznik 1999". Doceniam bardzo dobre rozumienie grupy celowej, dzięki czemu komunikacja została oparta na świetnym i prawdziwym insightcie. Do tego precyzyjnie dobrane media sprawiły, że całość była bardzo perswazyjna, ale też wiarygodna.

Jakie trendy w komunikacji marketingowej w Polsce można wskazać na podstawie tegorocznych prac nagrodzonych Effie?

Według mnie, marketerzy szukają nowych sposobów na wyróżnienie swojej marki, co jest zrozumiałe w bardzo dużym szumie informacji. Ale nie jest to cel sam w sobie- komunikacja oparta jest o tematy ważne społecznie, ale też istotne dla konsumentów. Dzięki temu kampania jest nie tylko wyróżnialna, ale też buduje markę w dłużej perspektywie.


Andrzej Mytych, dyrektor komunikacji, członek zarządu Avon Cosmetics Polska, przewodniczący grupy jurorskiej

Jak oceniam poziom prac zgłoszonych w tym roku do konkursu Effie Awards?

Odnoszę wrażenie, że w tym roku nastąpił pewnego rodzaju przełom. Uśredniając, poziom tegorocznych zgłoszeń jest zdecydowanie wyższy niż w ubiegłym roku. Jako wieloletni juror Konkursu EFFIE widzę znaczną różnicę w jakości samych wniosków, przede wszystkim opisach przyjętych strategii. Również poziom zaprezentowanych egzekucji napawa optymizmem, w wielu zgłoszeniach widać bardzo dobry warsztat marketingowy.

Nawiązując do obrad kategorii, którym miałem przyjemność przewodniczyć (dobra konsumenckie, uroda i pielęgnacja oraz leki i suplementy diety), jako jury postawiliśmy sobie dodatkowy cel: nominować i nagrodzić kampanie, których sami byśmy się nie powstydzili, tak aby były swego rodzaju benchmarkiem w swoich kategoriach. Uważam, że zrealizowaliśmy ten cel.

Czy któraś z kampanii zrobiła na mnie szczególne wrażenie? Dlaczego?

W tym roku było dużo bardzo dobrych kampanii, ale zabrakło jednej na poziomie Grand Prix z ubiegłych lat, takiej jak „Wszyscy przechodzą do Play” lub „#DZIEJESIEWPOLSCE”, dlatego nie chcę wyróżniać konkretnej kampanii.

Jakie trendy w komunikacji marketingowej w Polsce można wskazać na podstawie tegorocznych prac nagrodzonych Effie?

Kilka najważniejszych trendów to: zmiana znaczenia kanałów dotarcia do klientów, zdecydowanie większe wykorzystanie nowoczesnych technologii (chatboty, AR, AI, user generated i interaktywny content), komunikacja peer-to-peer, rola inflencerów, znaczenie kampanii CSR, edukacja konsumentów.

 


Tomasz Bartnik, partner, One Eleven, przewodniczący grupy jurorskiej

Jak oceniam poziom prac zgłoszonych w tym roku do konkursu Effie Awards?

Tegoroczny poziom prac był wysoki, co więcej prac zgłoszonych i nagrodzonych było dosyć dużo. W mojej ocenie świadczy to o postępującej profesjonalizacji branży, która łapie oddech i nabiera rozpędu. To bardzo dobry prognostyk, jeśli chodzi o przyszłość konkursu i jego poziom w przyszłych edycjach.
 
Czy któraś z kampanii zrobiła na mnie szczególne wrażenie? Dlaczego?

Na mnie osobiście największe wrażenie zrobiła kampania Greenpeace dotycząca Puszczy Białowieskiej. Oczywiście, że pewnie jest tak ponieważ na co dzień zajmuję się tą materią głównie w ramach rozwiązań komercyjnych i na tym tle kampanie społeczne zawsze będą się wyróżniać. Jednak to co mnie najbardziej ujęło i chyba jest czymś znacznie bardziej uniwersalnym. Chodzi o prosty, elegancji intelektualnie pomysł, zrealizowany za pomocą narzędzi i mediów, które w tym przypadku robiły największe marzenie. Nie trzeba było sobie wyobrażać co to znaczy wycięcie Puszczy, tylko tego dość sugestywnie doświadczyć. Mam ogromny szacunek do twórców za tę realizację.

Jakie trendy w komunikacji marketingowej w Polsce można wskazać na podstawie tegorocznych prac nagrodzonych Effie?

Ciężko mi wskazać jedną rzecz, bo w mojej ocenie mamy do czynienia z postępującą intensyfikacją zjawisk, z którymi mieliśmy już do czynienia wcześniej tj. komunikacja neutralna mediowo (off i online), myślenie w kategoriach budowania doświadczenia, a nie jednej reklamy i budowanie relacji, zamiast dążenia do błyskawicznego zamknięcia jednej transakcji.


Michał Szaniecki, brand director, Volkswagen Group, przewodniczący grupy jurorskiej

Jak oceniam poziom prac zgłoszonych w tym roku do konkursu Effie Awards?

 Kolejny rok doświadczeń marketerów z Effie oraz nowy proces pozwolił kolejny raz podnieść poziom zgłoszeń. Rośnie koncentracja na efektywnym budowaniu wartości dodanej nie tylko w krótkim okresie na potrzeby kampanii, ale również na efektywnej zmianie postaw konsumentów przez redefiniowanie roli marki w ich życiu

Czy któraś z kampanii zrobiła na mnie szczególne wrażenie? Dlaczego?

Największe wrażenie robią na mnie kampanie, w których marka podejmuje ważną rolę w poprawianiu życia konsumentom – i potrafi sprawić, że konsument jest gotowy zapłacić więcej za dodatkową wartość dodaną. Szczęśliwy jest konsument i biznes. Taką kampanią w tym roku jest na pewno Philips „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu” – mądra, prosta, real-time’owa kampania poprawiająca jakość życia konsumentom.

Jakie trendy w komunikacji marketingowej w Polsce można wskazać na podstawie tegorocznych prac nagrodzonych Effie?

Na pewno odwaga w poszukiwaniu nowego biznesu oraz koncentracja na CX – zjawisko, które mnie osobiście bardzo cieszy, potęga CX jest przez CEOs i CFOs niedoceniana – a potrafi sprzedawać więcej, bardziej profitowo i ma silniejszy potencjał lojalizujący.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2018 oczami jury (opinie)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl