SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Opole 2010 z niższą widownią, ale wzrosły wpływy z reklam

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio o ponad milion widzów mniej niż rok temu. Jednak w czasie transmisji Jedynka była liderem rynku i zarobiła z reklam ponad 10 mln zł.

Opole 2010 z niższą widownią, ale wzrosły wpływy z reklam

Średnia widownia trzydniowego festiwalu wyniosła 2,83 mln osób, a udział TVP 1 w czasie transmisji imprezy ukształtował się na poziomie 27,38  proc. w grupie 4+ i 22,36 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

W tym roku najpopularniejszy był pierwszy dzień imprezy, czyli piątek 10 września br. – tego dnia festiwalowe koncerty przyciągnęły przed ekrany średnio 3,15 mln widzów, a udział kanału wyniósł 33,97 proc. Najwięcej widzów miała pierwsza część “Kabaretowej ligi TVP”, którą obejrzało aż 5,16 mln osób przy udziale kształtującym się na poziomie 40,30 proc.

Rok temu festiwal przyciągnął przed ekrany znacznie więcej osób, bo średnio 3,96 mln, co było rekordowym wynikiem w ostatnich latach, a udział TVP 1 wynosił odpowiednio 34,73 proc. i 31,21 proc. Z kolei dwa lata temu widownia wyniosła 3,61 mln, a udział w 4+ – 33,65 proc. Wtedy jednak impreza zorganizowana została w czerwcu br., gdy w głównych telewizjach ruszył już wakacyjny sezon powtórkowy. Teraz festiwal w Opolu, odbywając się w połowie września, zmierzyć musiał się z m.in. premierowymi odcinkami seriali i widowisk konkurencyjnych stacji naziemnych.

Jedynka ze starcia z konkurencją wypadła jednak zwycięsko – średnio podczas transmisji całego festiwalu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła stacja TVN z 18,83 proc. udziału, trzecia była Dwójka (13,92 proc.), a czwarty – Polsat (11,45 proc.).

Mimo spadku oglądalności opolska impreza była w tym roku, tak jak w poprzednich latach, najpopularniejszym festiwalem w polskiej telewizji. Organizowane przez Polsat pod koniec maja br. TOPtrendy 2010 jak i nadawany w TVP 2 Bydgoszcz Hit Festiwal 2010 w sierpniu, zgromadziły po 2,3 mln widzów.

Jak wynika z danych telemetrycznych, Opole 2010 przyciągnęło przed ekrany głównie kobiety, widzów w wieku od 35 do 39 lat i po 45. roku życia oraz mieszkańców wsi i średnich miast.

Wpływy z reklam wyemitowanych przy transmisjach z imprezy wyniosły 10,5 mln zł i były o 42 proc. wyższe niż w ubiegłym roku (dane cennikowe netto, bez rabatów).


Oglądalność 47. KFPP w Opolu

    Wszyscy 4+16-49
DataProgramStartKoniecAMRSHR %SHR %
10-09-2010SERIALOWY PRZEBOJ LATA20:2521:204 413 51530,78%26,61%
10-09-2010KABARETOWA LIGA TVP21:3822:345 157 50440,30%38,44%
10-09-2010DEBIUTY22:5300:152 272 95630,81%27,04%
10-09-2010KABARETOWA LIGA TVP00:3001:231 082 34233,91%32,19%
Średnia3 147 55133,97%30,83%
 
11-09-2010SERIALOWY PRZEBOJ LATA20:1520:172 714 32419,69%13,36%
11-09-2010 SUPERJEDYNKI /TRANSMISJA/20:2221:243 415 85323,43%17,83%
11-09-2010SUPERJEDYNKI /TRANSMISJA/21:4122:493 170 86423,59%19,20%
11-09-2010LASKOWIK I MALICKI W OPOLU23:1300:512 324 75733,37%22,27%
Średnia2 871 89026,17%19,61%
 
12-09-2010KOMBII W OPOLU21:2122:032 585 55817,26%14,29%
12-09-2010PIOSENKA JEST DOBRA NA WSZYSTKO22:2423:351 727 30018,79%12,39%
Średnia2 048 04318,04%13,30%
 
ŚredniaOpole 2010  2 828 53727,38%22,36%


Widownia imprezy na tle konkurencji

 Wszyscy 4+
StacjaAMRSHR %
TVP 1 – Opole 20102 828 53727,38%
TVN1 945 29218,83%
TVP 21 438 40713,92%
Polsat1 182 67311,45%


Profil widza festiwalu 

  ADH %AFF
PłećMężczyźni37,74%78
 Kobiety62,26%120
Wiek 4-91,18%20
  10-152,09%30
 16 - 191,92%33
 20 - 243,24%40
 25 - 294,04%45
 30 - 346,84%84
 35 - 398,43%119
 40 - 446,14%95
 45 - 498,90%125
 50 - 5410,90%132
 55 - 5913,19%174
 60+33,14%170
Wlk. miastaWieś40,62%104
 < 50 tys.23,57%98
 50-100 tys.9,73%114
 100-200 tys.6,03%75
 > 200 tys.20,04%98
ZawódTop management7,29%94
 Pracownicy średniego szczebla14,50%100
 Pracownicy fizyczni i rolnicy20,04%99
 Emeryci41,35%166
 Inni16,82%52
WykształceniePodstawowe49,09%107
 Średnie34,23%115
 Wyższe13,41%117
 Inne3,27%25


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Opole 2010 z niższą widownią, ale wzrosły wpływy z reklam

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kilof
Ewidentnie program Spiewaj i Walcz bardzo pomogl Debiutom. Ten wynik mowi sam za siebie i nawet Malicki nie poradzil. Przypominam, ze byla to decyzja dyr. Wojciecha Hoflika zeby Debiuty podprowadzic eliminacjami. Brawo Panie Wojtku! Niestety nie wszystkich dyrektorow stac na taka dalekowzrocznosc :(
odpowiedź
User
Elo
Tak jak samozwańczy reżyser Kęcik potrafi zepsuć koncert tak nikt!
Może już pora poduczyć się trochę, a nie paradowac w szaliczku po gabinetach koleżków, co?
odpowiedź
User
MATRIX
DEBIUTY LEPSZE OD SUPERJEDYNEK! TO DAJE DO MYŚLENIA.
MŁODA SIŁA NADCHODZI!
odpowiedź