SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange: 15,59 mln klientów telefonii komórkowej, 735 tys. usług TV i 2,27 mln internetu

Orange Polska w III kwartale 2014 r. zanotował ponad 3-proc. przyrost liczby klientów telefonii komórkowej. Liczba klientów stacjonarnych usług głosowych spadła w tym samym okresie o 4,7 proc.

Na koniec III kwartału 2014 r. liczba klientów oferty konwergentnej Orange Open osiągnęła 480 tys. Liczba przyłączeń netto utrzymała się na poziomie powyżej 60 tys., a łączna liczba usług, z których korzystają klienci Orange Open, zbliżyła się do 2 milionów, co oznacza, że na jednego klienta przypada średnio 4,2 usługi.

Liczba klientów telefonii komórkowej Orange Polska wyniosła na koniec III kwartału 15,591 mln, w porównaniu do 15,126 mln rok wcześniej. Na koniec września grupa miała 7,533 mln klientów abonamentowych i 8,058 mln klientów pre-paid.

Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na poziomie powyżej 3 proc. rok do roku. W III kwartale br. operator pozyskał netto 74 tys. klientów abonamentowych, utrzymując w ujęciu rocznym blisko 7-proc. wzrost w tym segmencie. Kolejny rekord odnotowano pod względem przyrostu bazy klientów mobilnego dostępu do internetu: 94 tys. przyłączeń netto. ARPU z detalicznych usług mobilnych spadło o 11 proc. rok do roku.

Utrata stacjonarnych łączy głosowych netto ustabilizowała się w ujęciu kwartalnym na poziomie 54 tys., wobec utraty 78 tys. łączy przed rokiem. Liczba klientów usług TV zwiększyła się o 15 tys., co oznacza wzrost o blisko 5 proc. rok do roku.

Skonsolidowane przychody Orange Polska wyniosły w III kwartale 2014 r. 3,05 mld zł i w ujęciu rocznym zmniejszyły się o 3,6 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła 1,07 mld zł, przy marży na poziomie 35,1 proc.

Zysk netto Orange Polska w III kwartale wyniósł 140 mln zł, w porównaniu do 239 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Organiczne przepływy pieniężne wyniosły w III kwartale 369 mln zł, wobec 434 mln zł rok wcześniej.

"Przy utrzymującym się w III kw. wymagającym otoczeniu rynkowym, osiągnęliśmy zadowalające wyniki komercyjne i finansowe. Liczba klientów komórkowych w dalszym ciągu rosła w tempie powyżej 3 proc. w ujęciu rocznym. Po raz kolejny pobiliśmy rekord pod względem kwartalnego przyrostu liczby klientów dedykowanych mobilnych usług internetowych. Utrzymuje się także duży popyt na ofertę konwergentną oraz szybki stacjonarny dostęp szerokopasmowy. Jak zapowiadaliśmy trzy miesiące temu, rywalizacja na rynku nie słabnie, co znajduje odzwierciedlenie w ewolucji ARPU z usług mobilnych. Rynek biznesowy staje się obecnie nawet bardziej wymagający niż rynek klientów indywidualnych. W związku z tym, ścisła kontrola kosztów pozostaje naszym zasadniczym priorytetem. We wrześniu zakończyliśmy - zapoczątkowany ponad dwa lata temu - projekt modernizacji sieci. Znacznie zwiększy to jej przepustowość oraz poprawi zadowolenie klientów z usług. Na początku października wprowadziliśmy dwa nowe istotne projekty: Orange Finanse i Orange Energia; przewidujemy, że zwiększą one lojalność klientów oraz, w perspektywie średniookresowej, korzystnie wpłyną na ewolucję przychodów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji polskiego regulatora telekomunikacyjnego (UKE) w sprawie deregulacji istotnej części rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych. To dla nas bodziec do opracowania nowych strategicznych działań na rynku stacjonarnym, które przedstawimy za kilka miesięcy" - powiedział Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska.

Dołącz do dyskusji: Orange: 15,59 mln klientów telefonii komórkowej, 735 tys. usług TV i 2,27 mln internetu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maciek
Plus ma o tyle lepiej, że jest "w parze" z cyfrowym Polsatem. No i są tą samą firmą praktycznie, dzięki czemu dają klientom sporo zaoszczędzić.
odpowiedź