SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBC: Wyborcza i Fakt najchętniej czytane

Najchętniej czytanymi przez Polaków dziennikami są 'GazetaWyborcza' i 'Fakt', pozostawiając daleko w tyle pozostałe gazetycodzienne. Największe czytelnictwo wśród tygodników ma 'TeleTydzień', dwutygodnikom przewodzi 'Z Życia Wzięte', a miesięcznikom- 'Claudia' i 'Twój Styl'.

"Gazeta Wyborcza" jest czytana przez 20,16 proc. Polaków, zaś po"Fakt" sięga 18,78 proc. respondentów - wynika z ostatniej faliPolskich Badań Czytelnictwa. Kolejne tytuły prasy codziennejpozostają daleko w tyle. "Super Express" czyta 8,73 proc.respondentów, darmowe "Metro" ma czytelnictwo na poziomie 8,4proc., zaś po "Dziennik" sięga 7,64 proc. badanych.

Dziennikiprocent respondentów
Gazeta Wyborcza20,16%
Fakt18,78%
Super Express8,73%
Metro (dziennik bezpłatny)8,40%
Dziennik Polska Europa Świat7,64%
Rzeczpospolita5,39%
Przegląd Sportowy4,77%
Gazeta Prawna2,54%
Giełda Samochodowa1,41%
Gazeta Podatkowa0,91%
Puls Biznesu0,50%
Parkiet Gazeta Giełdy0,24%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który czyta38,39 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się:"Życie na Gorąco" (21,21 proc.) i "Pani Domu" (19,09 proc.).

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień38,39%
Życie na Gorąco21,21%
Pani Domu19,09%
Chwila dla Ciebie17,74%
Przyjaciółka17,29%
NAJ16,53%
Tina15,03%
Newsweek10,99%
Wprost10,97%
Tele-Świat10,06%
Angora9,81%
Gala9,79%
Auto Świat9,57%
Polityka8,30%
Twoje Imperium7,21%
To i Owo7,14%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,37%
Teleprogramy5,01%
Super TV5,00%
Takie jest Życie4,80%
Przekrój4,51%
Rewia4,14%
Motor4,01%
Gość Niedzielny3,97%
Imperium TV3,68%
Świat i Ludzie2,23%
Tele Max1,80%
Bella Relaks1,75%
Forum1,69%
Jarmark1,14%
Przewodnik Katolicki *0,89%
Tygodnik Siedlecki0,71%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,66%
Tygodnik Ostrołęcki0,59%
Panorama Leszczyńska0,55%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,38%
City (tygodnik bezpłatny)0,36%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,23%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników mają: "Z Życia Wzięte"(11,97 proc.), "Viva!"
(11,66 proc.) i "Komputer Świat" (9,26 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Z Życia Wzięte11,97%
Viva11,66%
Komputer Świat9,26%
Bravo6,41%
Sukcesy i Porażki4,37%
Świat Seriali4,02%
Bravo Sport3,75%
Bravo Girl3,35%
Cogito2,27%
Monitor Księgowego0,59%

W kategorii miesięczników najchętniej czytane są: "Claudia", poktórą sięga 14,29 proc. respondentów, "Twój Styl" (13,14 proc.) i"Cztery Kąty" (11,34 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia14,29%
Twój Styl13,14%
Cztery Kąty11,34%
Olivia9,64%
Focus9,35%
Poradnik Domowy9,17%
Mój Piękny Ogród8,15%
Murator8,01%
Świat Kobiety7,37%
Auto Moto7,23%
Mamo To Ja6,51%
Dobre Rady6,39%
National Geographic6,30%
Avanti6,18%
CKM5,80%
Moje Mieszkanie5,46%
Glamour5,28%
Działkowiec *5,00%
Cosmopolitan4,38%
CD Action4,37%
Ładny Dom4,37%
PC Format4,24%
M jak mieszkanie4,13%
Uroda4,04%
Dziewczyna3,97%
Pani3,94%
Joy3,83%
Auto Motor i Sport3,80%
Playboy3,78%
Samo Zdrowie3,58%
Twoje Dziecko3,49%
Popcorn3,48%
Moje Gotowanie3,47%
Dziecko3,39%
Kuchnia3,35%
Dom & Wnętrze3,16%
Przegląd Reader's Digest3,13%
Elle3,06%
Cienie i Blaski3,04%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,92%
Zdrowie2,90%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,89%
Kwietnik2,87%
Auto Świat Poradnik *2,70%
Komputer Świat Ekspert2,61%
Twist2,57%
Film2,53%
Burda2,52%
Vita2,37%
Świat Motocykli2,33%
Rodzice2,32%
Mój Piękny Dom2,23%
Dobre Wnętrze2,12%
Logo2,09%
Zwierciadło2,09%
Komputer Świat - Gry2,08%
Click2,03%
Twój Maluszek1,86%
Men's Health1,56%
Majster1,55%
Sekrety Serca1,50%
Zbuduj Dom1,35%
Na ścieżkach życia1,24%
Play1,21%
Podróże1,12%
Tak Mieszkam1,06%
Forbes1,05%
Sól i Pieprz1,05%
Elle Decoration1,04%
Sukces0,86%
M jak Mama0,83%
Shape0,80%
Voyage0,74%
Architektura-Murator0,69%
Fun Club0,63%
Żagle0,57%
Manager Magazin0,47%
Hot Moda & Shopping *0,38%

Spośród dwóch notowanych w badaniu dwumiesięczników magazyn"Komputer Świat Twój Niezbędnik" ma czytelnictwo na poziomie 5,91proc., zaś pismo "Pani Domu Poleca" jest czytane przez 5,09 proc.pytanych.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2007 roku dosierpnia 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23196przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: PrzewodnikKatolicki: marzec 2007 (próba 19228), Komputer Świat TwójNiezbędnik: marzec 2007 (próba 19228), Auto Świat Poradnik: marzec2007: kwiecień 2007 (próba 15298), Działkowiec: marzec 2007 (próba19228), Hot Moda & Shopping: marzec 2007: lipiec 2007 (próba3945).

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza i Fakt najchętniej czytane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl