SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PepsiCo zaczyna kampanię o nierówności szans kobiet w rolnictwie

Pod hasłem „Closing the Crop Gap – Kobiety na Roli" ruszyła międzynarodowa kampania PepsiCo oraz organizacji humanitarnej non-profit Care, która zwraca uwagę na problem nierównych szans kobiet w rolnictwie. W kampanii uczestniczy polska rolniczka, Bożena Sierańska.

Celem kampanii „Closing the Crop Gap – Kobiety na Roli" jest budowanie świadomości w zakresie nierówności, z jakimi mierzą się kobiety w rolnictwie i rozpoczęcie dyskusji na temat rozwiązań, które przyczyniają się do poprawy sytuacji finansowej kobiet w rolnictwie i zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności.

Historie rolniczek z pięciu krajów

Na akcję składa się pięć filmów, pokazujących historie kobiet oraz ich wkład w rozwój rolnictwa na świecie, na przykładzie gospodarstw z Polski, Egiptu, Gwatemali, Indii oraz Stanów Zjednoczonych. Historie te można obejrzeć na stronie Closing the Crop Gap, gdzie każdy może oddać głos na najciekawszą opowieść. Głosujący mogą też otrzymać kupon o wartości 25 dolarów na mikropożyczkę udzielaną dowolnemu przedsiębiorcy zarejestrowanemu w systemie kiva.org.

Twórca filmu, który uzyska największą liczbę głosów, będzie miał możliwość stworzenia mini-serialu dokumentalnego przedstawiającego pracę kobiet na roli i ludzi angażujących się w znoszenie nierówności w tym obszarze.

 

W akcji bierze udział rolniczka z z mazowieckiej wsi Żukówka,Bożena Sierańska. Od 25 lat wspólnie z mężem prowadzi uprawę ziemniaków przemysłowych.

– W PepsiCo dostrzegamy problem nierównego traktowania kobiet w rolnictwie i mamy nadzieję, że nasza akcja będzie początkiem dyskusji o rozwiązaniu go – komentuje Julian Krzyżanowski z PepsiCo Polska. – Przybliżając historię pani Bożeny, zaprzyjaźnionej z nami rolniczki, nie chcemy tylko koncentrować się na ograniczeniach i wyzwaniach stojących przed polską wsią. Przede wszystkim chcemy podnosić świadomość społeczną oraz zachęcać inne kobiety do wyboru takiej ścieżki zawodowej – dodał Krzyżanowski.

Dołącz do dyskusji: PepsiCo zaczyna kampanię o nierówności szans kobiet w rolnictwie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
oh jakaż ta amerykańska korporacyjka jest szlachetna... kiedy więc jakieś nowe machloje wyjdą na jaw?
odpowiedź
User
w
producent gazwanej wody z cukrem inaczej trucizny
odpowiedź