SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Piano Media: Płatny kontent zawsze będzie zwiększał przychody, rośnie liczba subskrybentów

- Obecnie przychody wszystkich wydawnictw na całym świecie spadają. Nawet ci, którzy kiedy byli przeciwko wprowadzaniu płatnych treści w internecie, dzisiaj zmieniają zdanie, ponieważ płatny kontent przyczynia się do zwiększenia przychodów - mówi nam Peter Richards, dyrektor operacyjny Piano Media.

Peter Richards

Peter Richards

- Podczas, gdy większość ludzi nie chce płacić za treści online, my już od jakiegoś czasu obserwujemy powstawanie nowych modeli subskrypcyjnych w sieci, które zaczynają wpływać na zmianę zachowania konsumentów. Od chwili, kiedy na rynku pojawiło się Piano Media, do Polski wkroczyły kolejne tego typu firmy - np. platforma Spotify oferująca kilka abonamentów za dostęp do muzyki. Najprawdopodobniej już niedługo nawet YouTube wprowadzi miesięczny abonament za dostęp do pewnych treści. Myślę, że to początek długiego procesu zmian, które prawdopodobnie będą trwały nawet przez następną dekadę - mówi nam Richards.

Jak Richards podsumowuje pierwszy rok działalności Piano Media w Polsce? - Pierwszy rok naszej działalności w Polsce mogę podsumować pozytywnie. Większość wydawców, z którymi podpisaliśmy umowy rozszerzało swój kontent w ciągu tego roku. Od pewnego momentu obserwujemy z miesiąca na miesiąc stały wzrost subskrybentów na poziomie 4-5 proc. W tej chwili w sprawie współpracy prowadzimy rozmowy z wieloma wydawcami mającymi w portfolio np. tygodniki. Warto też dodać, że wiele wydawnictw interesuje się naszym oprogramowaniem Solo - mówi Wirtualnemedia.pl Richards (więcej na ten temat).

Peter Richards, dyrektor operacyjny Piano Media, podsumowuje pierwszy rok działalności jego firmy w Polsce. Z Richardsem rozmawiamy m.in. o planach Piano Media na przyszłość oraz o tym, czy Polacy będą coraz chętniej płacić za dostęp do płatnego kontentu w internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Piano Media: Płatny kontent zawsze będzie zwiększał przychody, rośnie liczba subskrybentów

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asd
Dlaczego nie chcą podać liczby subskrybentów/abonentów?
49 10
odpowiedź
User
Kill bill
Jak to dlaczego?! Bo to klapa!
13 10
odpowiedź
User
Pytek
Dlaczego mam płacić za coś wykonane na kolanie przez praktykantów? Przez lata wydawnictwa ciągnęły kupę kasy ze sprzedaży i reklam, a jedyne metodą zarządzania było zatrudnianie rodziny i kolegów na etaty i wyciskanie z innnych, zwłaszcza dziennikarzy ostatnich soków, a następnie namawianie innych naiwnych do darmowej pracy. Sami sobie zgotowali ten los. Niech sprzedadzą mieszkania,które nabrali na kredyt. Oni się nie przejmowali, że ktoś nie ma na bułkę dla dziecka.
14 12
odpowiedź
User
widzC
"Pytek" napisał(a): Niech sprzedadzą mieszkania,które nabrali na kredyt. Oni się nie przejmowali, że ktoś nie ma na bułkę dla dziecka.


Pytek, a ty nadajesz z kiosku na Centralnym czy też w ramach wymierzania sprawiedliwości społecznej ukradłeś dorobkiewiczowi tablet z LTE?
10 9
odpowiedź
User
ukontentowany
Niech ktoś wytłumaczy panu Peterowi, co po polsku znaczy słowo "kontent".
19 8
odpowiedź