Pierwsza transmisja meczu hiszpańskiej LaLigi na TikToku

Po raz pierwszy w historii użytkownicy TikToka mogli na żywo obejrzeć mecz hiszpańskiej ligi piłkarskiej. W ostatni piątek transmitowano tam za darmo spotkanie pomiędzy klubami Real Sociedad i Real Betis.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

Nigdy wcześniej użytkownicy TikToka nie mieli okazję oglądać na żywo meczu piłkarskiego hiszpańskiej LaLigi. Aż do ostatniego piątku, 8 kwietnia, gdy poprzez tę platformę społecznościową pokazano za darmo w formacie 9:16 spotkanie Realu Sociedad i Real Betis.

Transmisja meczu była możliwa dzięki współpracy hiszpańskiego nadawcy GOL z LaLigą Santander i firmą Mediapro, która zajmuje się produkcją telewizyjną i filmową. Ta ostatnia zapewniła specjalny wóz do transmisji zewnętrznych w rozdzielczości 4K, a także oddelegowała aż 30 osób, które pracowały wyłącznie nad transmisją na TikToku - mieli opracować specjalistyczną grafikę i czuwać nad niestandardową transmisją dla formatu 9:16.

- Wspólna inicjatywa TikToka i LaLigi wzmacnia zaangażowanie naszej firmy w tworzenie treści dostosowanych do nowego ekosystemu cyfrowego, oferując hiszpańskim fanom piłki nożnej innowacyjne doświadczenia i nowe sposoby interakcji i uczestnictwa w spotkaniach sportowych - powiedział Ignacio Arrola, dyrektor marketingu w Mediapro.

- To kolejny krok dla LaLigi w dążeniu do zdobywania nowych odbiorców i przybliżania piłki nożnej widzom na całym świecie. Umowa z TikTokiem potwierdza wysiłki LaLigi i firmy Mediapro podejmowane w ostatnich sezonach, aby nadal wprowadzać innowacje w transmisjach meczowych - dodał Alfredo Bermejo, dyrektor ds. strategii cyfrowej w LaLiga.

W 2021 r. TikTok znalazł się na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych aplikacji mobilnych. Drugi rok z rzędu wyprzedził konkurentów - na kolejnych miejscach były należące obecnie do koncernu Meta platformy Facebook i Instagram. W Europie TikTok ma już 100 mln użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day