SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Pierwszy odcinek „Supermodelki Plus Size” oglądało 1,7 mln widzów. „Dość udany start”

Pierwszy odcinek nowego reality-show Polsatu „Supermodelka Plus Size” zgromadził przed telewizorami średnio 1,71 mln widzów. Stacja w czasie jego emisji była wiceliderem w rynku, przegrywając z TVP2. - Ogólnie oceniłbym start nowego programu pozytywnie, ale na razie nie jest to hit - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Article

W środę, 6 września br. o godz. 20.40 Polsat pokazał pierwszy odcinek nowego reality-show „Supermodelka Plus Size”.

Średnia widownia tej emisji wyniosła 1,71 mln widzów. Przełożyło się to na 12,01 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Przynajmniej przez 5 minut program obejrzało 3,25 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,61 mln).

Dla porównania, pierwszy odcinek reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazany rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,33 mln osób, co przełożyło się na 9,20 proc. udziału. Oznacza to, że premiera „Supermodelki Plus Size” miała o 380 tys. widzów więcej.

- Oglądalność programu jest znacząco lepsza od zeszłorocznego „Top Chef’a”. Należy jednak pamiętać, że wtedy ten „odświeżony” format przegrał z pierwszą edycją „Azji Express”, której pierwszy odcinek osiągnął bardzo wysokie wyniki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Premiera reality-show wypadła jednak gorzej od pierwszego odcinka reaktywowanego „Idola” pokazanego niemal w tym samym paśmie 15 lutego br. Muzyczne widowisko zgromadziło wówczas 2,08 mln widzów. Przełożyło się to na 13,02 proc. udziału w 4+ oraz 18,26 proc. w 16-49.

- Ciężko porównywać nowy format do startu „Idola”, który swoją premierę miał w okresie zimowym, przez co jego oglądalności w sposób naturalny były wyższe. W przypadku „Idola” już po drugim odcinku było widać, że duża część widzów zawiodła się na reedycji programu. Bardzo ciekawe jaki wynik osiągnie kolejny odcinek „Supermodelki Plus Size” - komentuje nam ekspert.

Polsat w czasie emisji wczorajszego odcinka programu, czyli w paśmie między godz. 20.42, a 22.10 miał 11,39 proc. udziału, co dało mu pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła TVP2, pokazująca wówczas seriale „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 21,30 proc. udziału. Trzeci był TVN („Na Wspólnej, „Milionerzy” i „Azja Express”; 9,77 proc.). Dalej uplasowały się: Czwórka (7,51 proc.) i Jedynka (7,48 proc.).

- Program zaliczył dość udany start. Co prawda w swoim paśmie przegrał z „Na dobre i na złe”, ale jest to serial, który od lat ma stałą widownię, dlatego nie można oczekiwać, że nowy format od razu to zmieni. „Supermodelka Plus Size” przebiła natomiast „Milionerów” i „Azję Express” - oba formaty TVN nie mogą zaliczyć startu sezonu do udanych, bo ich wyniki są dużo słabsze niż w poprzednich sezonach - analizuje Zientek.

Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat z udziałem na poziomie 15,55 proc. również był wiceliderem tego pasma, ale z nieznaczną stratą do Dwójki.

- Ogólnie oceniłbym start nowego programu pozytywnie, ale na razie nie jest to hit. Czy takim się okaże będzie można ocenić dopiero po emisji kolejnych 2-3 odcinków - komentuje nam ekspert. - Po pierwszym odcinku „Top model”, z którym na pewno często będzie porównywany (nie tylko ze względu na charakter programu, ale i czas emisji), również nie można było powiedzieć, że jest to hit, jakim się stał z kolejnymi emisjami - dodaje.

W programie „#Supermodelka Plus Size” poszukiwana jest najlepsza modelka w rozmiarze XL. W składzie jury znajdują się: Ewa Minge (projektantka mody), Emil Biliński (fotograf), Rafał Maślak (model) i Ewa Zakrzewska (modelka). Pełnią oni również role prowadzących i mentorów. Mentorką uczestniczek będzie również blogerka Macademian Girl.

Na casting do pierwszej polskiej edycji „Supermodelki Plus Size” zgłosiło się ponad tysiąc dziewczyn, z których zaproszenie do kolejnego etapu otrzymały 52 kandydatki spełniające odpowiednie kryteria (rozmiar 42 lub większy, przy wzroście co najmniej 170 cm oraz w przedziale wiekowym 18-28 lat). Z tej grupy jury wyłoniło 15 dziewczyn biorących udział w programie.

Tytuł „Supermodelki Plus Size” zdobędzie tylko jedna dziewczyna. Wśród nagród dla zwyciężczyni znajdą się m.in.: udział w zagranicznym pokazie Ewy Minge - w Paryżu lub Mediolanie, sesja okładkowa w magazynie „Claudia” i 50 tys. złotych od fundatora nagrody głównej - firmy Lida.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pierwszy odcinek „Supermodelki Plus Size” oglądało 1,7 mln widzów. „Dość udany start”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
WM jak zawsze na wysokim poziomie i obiektywnie dają fajne dane.
a supermodelka nie poszła źle, zobaczymy jak będzie w kolejnych odcinkach.
12 6
odpowiedź
User
nie może umknąć
oglądalność TVP1 w środowe wieczory za TV4.
Jacku Kurski GRATULACJA!!!
23 6
odpowiedź
User
Maria
I plus modelki polecą w dół, ludzie włączyli z ciekawości o co chodzi.
16 7
odpowiedź
User
Adam023
Próbowałem. Wytrzymałem pięć minut i to ze względu na "jury".
15 6
odpowiedź
User
Marek
TV4 wymiata.
15 1
odpowiedź
User
ksawery
Największy news ze Azja ze swoja mega promocja, pseudo gwiazdkami, pupilek E., najdroższy program w historii okazał sie niewypałem. Brawo Polsat
12 4
odpowiedź
User
Elegant
fajny program, choć dobrze by było gdyby polsat zrobił program o standardwych modelkach i modelach;) każdy jendak patrzy w stronę piękna, taka jest dzisiaj kultura i trend
5 8
odpowiedź
User
Cataleya
16 w komercyjnej to dobry wynik, ale trzeba pamiętać, że np. The Brain startował wiosną z 19%. Jeśli modelki utrzymają 13, będzie dobrze.

BTW
Co to za komentarz eksperta, polegający na przeczytaniu liczb i powiedzeniu, które są większe?
7 2
odpowiedź
User
Dominator
Myślałem, że to będzie w stylu Top Model a tu w 1 odc. Widać, że budżet programu mały a sam program słaby. Promocja w jakimś sensie otyłości ze słabym scenariuszem i ŻyRi bez wyrazu. Jednak gdy oceniający nie mają tego pazura a kandydatki średnie to i program nie powala. Skończy się chyba na 1 edycji, chyba, że ludziom się spodoba. Mnie rozczarował.
11 7
odpowiedź
User
Freida
@Dominator To pierwszy odcinek i tak zanotował świetną oglądalność. Polsat pokazuje, że jest zapotrzebowanie na takie programy.
8 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing