SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Piotr Korycki: TVN będzie platformą produkcyjną na światowe rynki Discovery, liczę na wzrost przychodów

Wzrasta rola TVN jako centrum produkcyjnego programów na światowe rynki dla Discovery. Nadawca już teraz produkuje kontent linearny i digital na rynek amerykański. - Liczę, że przychody z tej części produkcyjnej będą rosły - mówi prezes TVN Discovery Piotr Korycki.

Piotr Korycki, fot. TVN / Krzysztof Dubiel Article

Na początku marca br. Discovery sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela TVN. Discovery zapłaciło po 90 dolarów za akcję SNI, z czego 65,82 dolara w gotówce, a resztę m.in. we własnych akcjach. Na początku lutego na transakcję zgodziła się Komisja Europejska (zastrzegając, że kanały TVN24 i TVN24 BiS mają być oferowane operatorom za rozsądne ceny), a także Departament Sprawiedliwości USA.

W maju br. TVN i Discovery powołały wspólne władze w Polsce. Prezesem i dyrektorem zarządzającym został Piotr Korycki. W zespole zarządzającym TVN i Discovery pozostali wszyscy dotychczasowi członkowie zarządu TVN, tj. Edward Miszczak, Adam Pieczyński, Piotr Tyborowicz, Maciej Maciejowski i Marek Szydłowski. Dołączyli managerowie z Discovery Polska - Dorota Żurkowska-Bytner (dotychczas senior vicepresident i country manager na Polskę) oraz Rafał Ogrodnik (dyrektor finansowy). W zarządzie TVN i Discovery znalazła się także Agnieszka Trysła, dyrektor ds. HR w Grupie TVN. Zarządzający poprzednio TVN Jim Samples przeszedł do rady nadzorczej firmy.

- Zdecydowanie jesteśmy już po fuzji, mamy za sobą większość prac wdrożeniowych i konsolidacyjnych. Ten egzamin zdaliśmy na piątkę - ocenia Piotr Korycki, prezes TVN Discovery, uczestniczący w panelu dyskusyjnym podczas drugiego dnia 45. Międzynarodowej Konferencji PIKE w Łodzi. - Mamy wspólne portfolio kanałów, które dotąd konkurowały ze sobą, np. TLC z TVN Style, Discovery Channel z TVN Turbo. Teraz są to komplementarne i uzupełniające się propozycje, 26 kanałów pochodzących ze Scripps, Discovery i TVN pod jednym dachem - opisuje.


Uczestnicy panelu na Konferencji PIKE, fot. Ł.Brzezicki

Firmy zaczęły wymieniać się treściami, np. pomiędzy TVN a kanałem Metro czy między TVN Style a TLC Polska. Ponadto na antenie TVN24 promowano wydarzenia sportowe transmitowane przez Eurosport, a w paśmie śniadaniowym „Dzień dobry TVN” pojawiają się bohaterowie programów Discovery.

Korycki wylicza, że realnie TVN i Discovery połączyły siły w czerwcu, tworząc wtedy jeden zespół programowy, marketingowy i sprzedażowy. Dwa miesiące później zaprezentowano wspólną ofertę na jesień. - Wyniki z września i października pokazują, że to było bardzo udane połączenie. TVN jest absolutnym liderem w grupie komercyjnej, a w zeszłym tygodniu główna stacja wygrała w pomiarze komercyjnym siedem z siedmiu dni. Jest to zasługa teamu, który odpowiada za połączony programming i marketing - dodaje.

TVN jednostką produkcyjną na cały świat

Na przestrzeni kolejnych lat TVN ma spełniać zadania globalne i obsługiwać inne rynki, na których działa Discovery. Korycki podkreśla, że cały czas wzrasta rola TVN jako centrum produkcyjnego programów na światowe rynki. Tak ma być w kolejnych latach.

- Polska po połączeniu TVN i Discovery jest największym - po USA - rynkiem światowym. Już zaczęliśmy produkcję kontentu nie tylko na potrzeby naszych kanałów i międzynarodowych kanałów Discovery i Scripps, ale także dla amerykańskich wersji kanałów HGTV czy Food. Wyprodukowaliśmy dotąd dwie serie audycji, które trafiły na amerykański rynek i odniosły tam sukces, wyprodukowaliśmy wiele krótkich treści digital o gotowaniu, podróżach i domach. Mamy mnóstwo formatów, których jesteśmy właścicielami, w tym ponad dwadzieścia-kilka formatów fabularnych i ponad 50 faktualowych i lifestylowych. Spotkały się one z dużym zainteresowaniem ze strony Discovery. TVN wniósł to do stołu jako hub produkcyjny, duże centrum kompetencji i jeden z największych rynków - wyjaśnia prezes TVN Discovery.

Na przełomie 2016 i 2017 roku Scripps Networks Interactive zlecił Grupie TVN realizację 13-odcinkowej serii formatu „House Hunters International”, która trafiła do 70 krajów. To międzynarodowa wersja popularnego w HGTV formatu „House Hunters”. Odcinki nakręcono w różnych miastach na całym świecie, ale formuła za każdym razem jest taka sama - przedstawiciele lokalnych agencji nieruchomości oprowadzają bohaterów odcinka po mieszkaniach i domach, które posiadają w ofercie. Program zrealizował TVN.

- Jesteśmy jednym z największych producentów polskich treści na świecie. Poza newsami produkujemy ponad 4000 godzin premier co roku na polskim rynku i dla polskich widzów. Ten kontent wykorzystujemy później nie tylko w kanałach liniowych i cyfrowych, w Playerze i VOD, ale jesteśmy także największym sprzedawcą polskiego kontentu na świecie - opisuje Piotr Korycki.

W przyszłości wzrost przychodów z tej gałęzi produkcji

Czy z czasem część produkcyjna będzie generowała znaczną część przychodów firmy w Polsce? - Liczę, że ten wskaźnik będzie rósł. Natomiast przychody TVN Discovery w Polsce oparte są bardzo silnie na dystrybucji kablowo-satelitarnej i reklamie - odpowiada prezes.

- Jest jeden duży kanał naziemny i trzy mniejsze kanały, również kanały tematyczne generują wysokie przychody z reklamy. Natomiast po połączeniu nieco wzrósł udział przychodów z kabla, bo Discovery było silnie oparte na kablu. Nadal reklama, dystrybucja i kontent - ta kolejność generowania przychodów utrzyma się jeszcze przez kilka lat - podkreśla.

Warto przypomnieć, że potencjał w TVN jako centrum produkcyjnym na rynki międzynarodowe dostrzegał w 2017 roku jej poprzedni właściciel Scripps. Ówczesny przewodniczący rady nadzorczej TVN Kenneth W. Lowe, były prezes i CEO Scripps Networks Interactive, podkreślał, że polski nadawca może stać się taką platformą. Po przejęciu TVN przez Discovery zwrócili na to samo uwagę eksperci, pytani przez Wirtualnemedia.pl.

W ub.r. grupa kapitałowa TVN zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej). Procentowo przychody ze sponsoringu zwiększyły się dużo bardziej niż z reklam.

W ub.r. Discovery Polska, jeszcze przed fuzją z Grupą TVN, zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 7,1 proc. do 102,76 mln zł oraz 25,65 mln zł zysku netto (wobec 32,37 mln zł rok wcześniej). Spółka Green Content nadająca kanał Metro TV miała 11,58 mln zł straty netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Piotr Korycki: TVN będzie platformą produkcyjną na światowe rynki Discovery, liczę na wzrost przychodów

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adam
ciekawe czy Amerykanom chodzi wyłącznie o tanią siłę roboczą w Polsce pracującą na umowach śmieciowych.
45 13
odpowiedź
User
Olo
Aha taki reklamowy hopoptymizm z amerykańskim keepsmiling ...do czasu aż przyjdze menadżer o świcie na śniadaniówke i powie - friends jesteście najlepsi, dlatego dziś zwijamy interes good luck 2U.
30 12
odpowiedź
User
Woytej
Kapitał ludzki w tvn topnie z roku na rok. Kto im to będzie produkował...
36 13
odpowiedź
User
seba
już wkrótce na kanałach całej grupy będą same powtórki, cała grupa ma tak bogate archiwum, że nie będzie z tym problemu.

PS. Ciekawe kiedy TVP z PR wpadną, że lepiej działać razem do jednej bramki i wzajemnie się uzupełniać
18 11
odpowiedź
User
Marek_B
Ciekawy temat i warto się temu przyglądać :) jeśli umiemy dobrze produkować i jest to docenione (w postaci oglądalności) na innych rynkach, to widać, że obrano właściwy kierunek! Super!

Trzymam mocno kciuki!
17 15
odpowiedź