SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKN Orlen reaktywuje stacje CPN i Petrochemia Płock

PKN Orlen uruchomi po jednej stacji paliw pod markami CPN i Petrochemia Płock - na warszawskiej Pradze i koło Płocka. W ten sposób płocki koncern chce upamiętnić zbliżającą się 20. rocznicę połączenia podmiotów, a także zabezpieczyć swoje prawa do tych marek.

Article

Do końca tygodnia płocki koncern uruchomi dwie pierwsze stacje - w Warszawie (CPN) i w Bodzanowie koło Płocka (Petrochemia Płock). Logotypy CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji. W obiektach dostępna będzie podstawowa oferta gastronomiczna, w tym kawa i hot-dogi.

Orlen w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl uzasadnia, że "dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów, będących jednocześnie ponadczasowymi dziełami grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego".

- Mimo, że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji - powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy w PKN Orlen.

CPN i Petrochemia Płock zniknęły 20 lat temu

CPN, czyli Centrala Produktów Naftowych powstała 3 grudnia 1945 r. W szczytowym okresie rozwoju CPN dysponowała przeszło 1400 stacjami benzynowymi oraz flotą prawie 600 nowoczesnych autocystern.

Spółka Petrochemia Płock powstała w reakcji na wzrastające zapotrzebowanie na paliwa oraz surowce do produkcji wynikające z gwałtownego rozwoju przemysłu i motoryzacji w latach 50. XX w., a także niewystarczające zdolności przerobowe istniejących już rafinerii.

Identyfikację wizualną CPN, na czele z logo, zaprojektowali w latach 60., Ryszard Bojar. Stefan Solik i Jerzy Słowikowski.

W 1999 roku CPN połączono z Petrochemią Płock w Polski Koncern Naftowy, który wiosną 2000 roku zaczął korzystać z nazwy Orlen. Jednocześnie ze stacji firmy wycofano markę CPN.

Pierwsze informacje o powrocie do marki CPN pojawiły się we wrześniu ub.r. Spekulowano, że Orlen chce ją przywrócić w pojedynczej lokalizacji, żeby zabezpieczyć swoje prawa do jej identyfikacji wizualnej. Niedługo przedtem próbowano bowiem przejąć prawa do tego znaku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKN Orlen reaktywuje stacje CPN i Petrochemia Płock

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
PiS = PZPR,

I wszystko jasne.
62 38
odpowiedź
User
grzesiek rug
A kiedy powrót Centrali Rybnej?
40 22
odpowiedź
User
ktoś
jeszcze tylko kartki na paliwo....
39 24
odpowiedź
User
hehe
A kiedy powrót Centrali Rybnej?
no co?! też fajne logo! a PZPR genialne! najlepsze wzorce;-)
22 15
odpowiedź
User
Zepp
Koszmar powraca
23 25
odpowiedź