SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Kluczowe decyzje” z rodziną i polską tradycją w reklamie PKO BP (wideo)

PKO Bank Polski rozpoczyna nowy cykl kampanii reklamowych, podkreślających polskość i rodzinność. W pierwszym spocie, wyreżyserowanym przez Tomasza Bagińskiego, występuje m.in. aktor Maciej Musiał.

Article

Spot z kampanii opowiada o chłopcu marzącym, żeby zostać kosmonautą. Ojciec oprowadza go po sytuacjach życiowych, w których członkowie ich rodziny podejmują różne decyzje. Przekonuje, że nawet pozornie mało istotne wybory - dotyczące doboru sprzętu kuchennego, koloru ścian podczas remontu, czy też hobby - mogą okazać się kluczowe, ponadto nie należy ich oceniać, ale starać się je zrozumieć.

W reklamie, nawiązującej do stylistyki filmów science fiction, zawarto nawiązania do polskiej tradycji i historii. Na ścianie z portretami przodków znajduje się wizerunek legionisty oraz poety romantycznego (w tego drugiego wciela się Maciej Musiał, który występuje też obecnie w kampanii reklamującej Konto dla Młodych w PKO BP), a starsza siostra głównego bohatera ćwiczy fechtunek szablą w Arkadii w Nieborowie.

- Pokazujemy, jak silne związki łączą bank z Polską, że był on obecny we wszystkich kluczowych wydarzeniach w kraju - mówi dyrektor marketingu PKO BP Michał Kuczmierowski.

Jest to początek nowej serii reklam PKO BP. Strategią i kreacją kampanii zajęła się Agencja Warszawa. Spot wyreżyserował Tomasz Bagiński, produkcją zajął się dom produkcyjny Dobro, postprodukcją - Platige Image, a muzykę napisał Marcin Pawłowski, znany jako Pawbeats.

- Wychodzę z założenia, że pracując nad każdą formą filmu, także nad reklamą, warto rozważyć, jakie fundamentalne prawdy funkcjonują w danym kraju i kręgu kulturowym. Po pierwsze, chcieliśmy odbić się od prostej rzeczy: od tego, jak decyzje determinują przyszłość. Po drugie - mówimy o PKO Banku Polskim, największym banku w naszym kraju, więc nie ma powodu, by nie mówić o polskości. Warto umieścić motyw decyzji w trochę czarodziejskiej, ale jednak Polsce. Przedstawiamy tradycyjną, wielopokoleniową rodzinę, stawiamy na szlacheckie akcenty - wyjaśnia Tomasz Bagiński.

- Pisząc skrypt do spotu wizerunkowego dla PKO Banku Polskiego, chcieliśmy pokazać, że bank ma odpowiedź na niemal każdą życiową potrzebę i może być blisko codziennych decyzji każdego człowieka. Jest jak wspierający ojciec, z którym zawsze możemy porozmawiać. Towarzyszy nam w podejmowaniu decyzji, rozumie nas. Tworząc spot, poszukiwaliśmy też terytoriów wizualnych, które nie były jeszcze wykorzystywane przez banki. Dlatego przystaliśmy na wizję reżysera, by za pomocą akcentów onirycznych, światła przepuszczonego przez kolorowy witraż, olbrzymich figur czy nakładających się ujęć pokazać świat znany przez chłopca, lecz widziany na nowo, przez pryzmat jego wyobraźni - dodaje Łukasz Witkiewicz, head of creative Agencji Warszawa.

Główny spot wizerunkowy trwa 100 sekund i będzie emitowany w internecie oraz kinach w całej Polsce. W telewizji zobaczymy wersję 30-sekundową. Kampania wizerunkowa potrwa do końca marca.

Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Havas Media.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Kluczowe decyzje” z rodziną i polską tradycją w reklamie PKO BP (wideo)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mariusz
Budżet musiał być potężny a efekt, niestety, marny. Jak to mówią nudy panie, nudy. Już lepiej trzeba było zacząć od "Tato, będę żołnierzem wyklętym". Efekt dla firmy byłby ten sam ale przynajmniej parę osób w marketingu PKO BP byłoby spokojnych o swoje wypłaty i premie.
19 9
odpowiedź
User
wincey & wincey
borze jakie cierpkie.
" Jeśli ten bank obecny we wszystkich kluczowych wydarzeniach w kraju." - to dlatego dziś, jesteśmy tu gdzie jesteśmy :/
7 5
odpowiedź
User
Analityk
Agencja Warszawa jest jak Reduta Dobrego Imienia. Tak samo nielimitowany budżet i taki sam brak efektów. Ale grunt, że wartości narodowe i rodzinne zachowane.
11 3
odpowiedź
User
XXL
Wizualnie reklama fajna, dialogi drętwe, a dzieciak - jak to w polskich filmach jest standardem - sztywny jak kij od szczotki. Ogólnie - nie porywa.
8 0
odpowiedź
User
Krzysiek
Ale fajny spot! Moja siostrzenica też trenuje fechtunek szablą. Wow!
4 6
odpowiedź
User
AnalitykaJęzyka
ooo zawiść. lejcie tego więcej, karmie się! Spot piękny wizualnie, pomysł fajny, drętwi aktorzy. Zobaczymy co dalej!
3 5
odpowiedź
User
gość
He he kosmonauta ? Świetny pomysł !- właśnie jedyny kosmonauta został zdegradowany do szeregowca.
Zawsze mówiłem, że wszystkie państwowe interesy należy skomercjalizować, bo jak widać nawet PR to jest "czarna magia " - pozdrowienia dla firmy wybranej w "narodowym" przetargu.
7 2
odpowiedź
User
enter
ooo zawiść. lejcie tego więcej, karmie się! Spot piękny wizualnie, pomysł fajny, drętwi aktorzy. Zobaczymy co dalej!

Co jest tym fajnym pomysłem? Nierealność? Marzenia? Po drugie jak się czyta te bzdury o polskości , wartościach narodowych to ma się wrażenie, że to chyba opis czegoś innego. Jest to słabe i w dodatku puszczanie tego w zestawieniu z degradacją Hermaszewskiego to jest obciach.
6 1
odpowiedź
User
Zeta
Ale o co chodzi? O czym jest ten spot?
7 0
odpowiedź
User
gdzie ta polskość?
Gdzie ta "polskość"? Na pokaz i sztucznie dorabiana ideologia. Gdzie tu bank? Widać nadmiar pieniędzy, nadmiar politycznych - partyjnych powiązań i zupełny brak marketingowej strategii.
5 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry