Zdjęcia do 12 godzin, dwa posiłki na planie. Tak mają być kręcone filmy i seriale

Czołowe organizacje z branży produkcji filmów i seriali ustaliły wspólne zasady pracy obowiązujące wszystkich członków ekip zdjęciowych. Wskazano m.in., że dzień na planie może trwać maksymalnie 12 godzin, a ekipie przysługują dwa posiłki w tym jeden ciepły.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Zdjęcia do 12 godzin, dwa posiłki na planie. Tak mają być kręcone filmy i seriale
Plan serialu, fot. ATM Grupa

Wspólne zasady, które są rekomendowane przy kręceniu filmów i seriali, mają obowiązywać wszystkich członków ekip filmowych: twórców, artystów wykonawców, ekipę pomocniczo-twórczą oraz ekipę techniczną. Chodzi o osoby wykonujące taką pracę w biurze (w tym pion produkcji), na planie i w innych koniecznych do tego miejscach, w okresie przygotowawczym, zdjęciowym i w trakcie zamknięcia zdjęć.

Zasady (poniżej przedstawiamy je w całości) obejmują kilka głównych obszarów: dzień zdjęciowy, dzień pracy inny niż zdjęciowy, nadgodziny, posiłki, zakwaterowanie, transport, ubezpieczenie oraz scenariusz, harmonogram produkcji, kalendarzówka i plany pracy.

W zdaniu wstępnym podkreślono, że „nadrzędną zasadą jest wzajemny szacunek, poszanowanie godności i tolerancja oraz brak akceptacji dla wszelkich form agresji, znęcania się, dyskryminacji”.

Wytyczne przygotowały Gildia Montażu i Postprodukcji GMP, Gildia Polskich Charakteryzatorów, Gildia Polskich Reżyserek i Reżyserów Obsady, Gildia Scenarzystów Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Polska Gildia Producentów, Polskie Stowarzyszenie Montażystów PSM, Stowarzyszenie Autorek i Autorów Zdjęć Filmowych (PSC), Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Twórczyń Filmowych, Związek Zawodowy Aktorów Polskich, Związek Zawodowy - Gildia Reżyserów Polskich oraz Związek Zawodowy Filmowców.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu