SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji

Firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, poinformowała, że analizuje wspólnie ze swoimi akcjonariuszami i doradcami możliwość debiutu giełdowego. Jej strategicznym akcjonariuszem ma być nadal Grupa Canal+, sprzedaż akcji rozważają natomiast TVN i właściciel UPC.

Article

W komunikacie ITI zaznaczono, że analiza możliwości debiutu giełdowego wynika z „prawa do pierwszej oferty publicznej (IPO) przysługującego akcjonariuszom mniejszościowym na mocy umów zawartych pomiędzy akcjonariuszami”.

- Grupa Canal+ zamierza utrzymać rolę strategicznego akcjonariusza w ITI Neovision SA. niezależnie od powyższego procesu oraz jego wyniku, który jest uzależniony od wielu czynników - w tym panujących warunków rynkowych oraz uzyskania niezbędnych zgód i zezwoleń - dodano.

Zaznaczono, że prowadzone są obecnie jedynie wstępne rozmowy.

Do Grupy Canal+ należy 51 proc. kapitału ITI Neovision. Mniejszościowymi akcjonariuszami są TVN z 32 proc. i fundusz LGI Ventures (należący do Liberty Global, właściciela m.in. UPC Polska) z 17 proc.

W ITI Neovision zmiany w zarządzie i kupno Kina Świat

W połowie ub.r.  funkcje prezesa i dyrektora generalnego ITI Neovision, objęła Edyta Sadowska. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.

Jednocześnie ITI Neovision po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupił 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.

Operator Platformy Canal+ od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.

Na koniec czerwca br. Platforma Canal+ (wtedy jeszcze pod nazwą nc+) miała 2,16 mln abonentów, o 44 tys. więcej niż rok wcześniej. Z początkiem września przeprowadzono rebranding nc+ na Platformę Canal+, czemu towarzyszyła silna kampania marketingowa.

Platforma nc+ zadebiutowała wiosną 2013 roku z połączenia Cyfry+ (należącej do Grupy Canal+) i platformy n (zarządzanej przez ITI Neovision, będącej wtedy własnością Grupy ITI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
CeRE
Edyta Sadowska jest prezesem ITI? Chyba C+? Ale swoją drogą to kto jest ITI? Bardzo to ciekawe
8 0
odpowiedź
User
zc
To niebawem prowizje i wypłaty w akcjach.
3 0
odpowiedź
User
Liber
Edyta Sadowska jest prezesem ITI? Chyba C+? Ale swoją drogą to kto jest ITI? Bardzo to ciekawe

Formalnie z fuzji N i C+ pozostała spółka N - ITI Neovision SA. Nie ma już Canal+Cyfrowy Sp. z o.o. po prostu.

A nius oznacza, że albo TVN albo Discovery albo jedno i drugie chce opuścić spółkę, a sam Canal+ nie chce kupić pewnie większych udziałów. Myślę, że chodzi bardziej o Liberty, bo oni się wycofują powoli ze wszystkich biznesów kablowych w Europie. Aż dziwne, że UPC Polska ciągle nie jest na sprzedaż. No chyba ze jest?
12 1
odpowiedź
User
~jajaja
Myślę, że chodzi bardziej o Liberty, bo oni się wycofują powoli ze wszystkich biznesów kablowych w Europie. Aż dziwne, że UPC Polska ciągle nie jest na sprzedaż. No chyba ze jest?

prawdopodobnie nikt nie jest zainteresowany kupnem
5 0
odpowiedź
User
Państwowy
Całą tę sytuację poleca się łaskawej uwadze Ministra Kultury i Ministra Aktywów Państwowych. Zakup 49% pakietu w Canal+ oraz przekonanie Liberty żeby sprzedało UPC Polska oznaczałby przejęcie przez Państwo kontroli nad istotną częścią dystrybucji sygnału audiowizualnego. Ponieważ Vectrę możnaby spacyfikować tak jak Solorza, w ten sposób uzyskanie odpowiedniej dystrubucji swoich usług i programów przy jednoczesnym ograniczeniu dystrybucji i usług programów „nieswoich” może oznaczać faktyczną repolonizację mediów na rynku audiowizualnym :)
3 0
odpowiedź