SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma Mediowa Point Group chce pozyskać 57 mln zł

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła wczoraj prospekt emisyjnyPlatformy Mediowej Point Group, związany z publiczną ofertą 22,9mln akcji serii E. Spółka chce pozyskać w ofercie publicznej ok. 57mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój przedsięwzięć w obszarachmediów, komunikacji, nowych technologii oraz działalnościmarketingowej.

Do objęcia jednej akcji nowej emisji uprawniać będą czteryposiadane prawa poboru. Cena emisyjna akcji spółki wyniesie 2,5 złza walor, a oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.

- W ciągu ostatnich dwóch lat pięciokrotnie zwiększyliśmy zysknetto - do kwoty ponad 5 mln zł. Aby utrzymać tak szybkie temporozwoju, konieczne są dalsze inwestycje w kluczowe dla firmysektory, uwzględniające zarówno kolejne akwizycje, jak i rozwójorganiczny - mówi Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG S.A.

- Nasza strategia opiera się na maksymalnym wykorzystaniuposiadanych marek medialnych i wprowadzaniu ich na nowe polaeksploatacji - kolejne kanały komunikacji z odbiorcą. Przykłademjest marka Machina, którą z sukcesem rozszerzamy na nowe tytułyprasowe związane z innymi aspektami kultury popularnej - w 2007 r.do czytelników trafiły tytuły "Modne Miasta by Machina" oraz"Machina DESIGN". W 2008 r. planowany jest debiut "MachinySportlife". Funkcjonują też dwa formaty programów radiowychMachina, a w niedługim czasie zamierzamy uruchomić także telewizjęMachina - dodaje Lisiecki.

Jednocześnie Platforma Mediowa Point Group aktywnie rozwijaswoja działalność w sektorze nowych mediów. Grupa zarządzakilkunastoma serwisami internetowymi, m.in. wortalem korba.pl -jednym z największych serwisów dla młodzieży, wortalemdystrybuującym treści multimedialne na telefony komórkowe orazpierwszym polskim sportowym portalem społecznościowym Sport24.pl.Digitalizacja posiadanych zasobów miesięczników "Film" i "Machina",wzbogaci ofertę firmy w obszarze nowych mediów.

- Poprzez rozszerzanie oferty dywersyfikujemy przychody spółki, adzięki uzupełnianiu się działań firm wchodzących w skład Grupywykorzystujemy efekty synergii - podkreśla Michał M. Lisiecki.

Na koniec 2007 roku przychody netto spółki wyniosły 45,3 mln zł,co w stosunku do 2006 roku stanowi blisko 50-proc wzrost. Natomiastw porównaniu do 2005 roku zysk netto wzrósł ponad pięciokrotnie iosiągnął poziom 5,1 mln zł, a rentowność netto sięgnęła 11,3 proc.Na lata 2008 - 2009 spółka prognozuje znaczny wzrost wynikufinansowego brutto. W 2008 roku ma on wynieść blisko 8,9 mln zł,zaś w 2009 roku 30,2 mln zł. W 2008 roku spółka ma osiągnąćprzychody ze sprzedaży na poziomie 76,9 mln zł, natomiast w rokukolejnym mają one wynieść już 116,4 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Platforma Mediowa Point Group chce pozyskać 57 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl