Płatna telewizja na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej straci 1,6 miliarda dolarów przychodów do 2029 roku

Według brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research przychody z płatnej telewizji w regionie MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna) spadną o 1,6 miliarda dolarów w szczytowym okresie między 2026–2029 z powodu rozwoju streamingu i powszechnego piractwa.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Oznacza to spadek o 43 proc. z 3,8 miliarda dolarów przychodów uzyskanych w 20 krajach regionu MENA w 2016 roku do 2,2 miliarda dolarów w 2029 roku. Pomimo wzrostu liczby abonentów płatnej telewizji o 3 miliony w tym samym okresie do 18 milionów, średni przychód na użytkownika spadnie.

Trzynaście z 20 krajów straci przychody w latach 2023–2029. Przychody z płatnej telewizji w 13 krajach arabskojęzycznych wyniosą 802 mln dolarów w 2029 r., co stanowi połowę z 1,6 mld dolarów odnotowanych w 2016 r. Przychody Turcji wyniosą w 2029 r. 707 mln dolarów, o 203 mln dolarów mniej niż w 2016 roku, podczas gdy przychody z płatnej telewizji w Izraelu spadną w tym samym okresie z 1,1 mld dolarów do 376 mln dolarów.

Przychody z płatnej telewizji w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wyniosą 270 mln dolarów w 2029 r., podczas gdy Arabia Saudyjska zyska 192 mln dolarów, a Kazachstan 142 mln dolarów. Łączna suma przychodu pozostałych krajów arabskojęzycznych wyniesie 302 mln dolarów, podczas gdy pozostałe kraje MENA zyskają – 216 mln dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska