Player+ BOX już dostępny w sprzedaży. „To hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie”

Od poniedziałku 11 czerwca br. w sprzedaży dostępny jest dekoder Player+ BOX, który wprowadzili wspólnie Grupa TVN i platforma nc+. - To innowacja, zunifikowana hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes ds. marketingu nc+. - Jest alternatywą dla wszystkich, którzy płacą za telewizję liniową, a potrzebują większej elastyczności - podkreśla Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Player+ BOX już dostępny w sprzedaży. „To hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie”

W listopadzie ub.r. TVN i nc+ ogłosiły wspólną ofertę dla klientów online’owych w ramach Playera. Na konferencji zapowiedziano także wprowadzenie do sprzedaży set-top boxa z pełną ofertą Player+ (tj. kanały płatnej telewizji, kanały premium Canal+ i HBO oraz treści VoD). Dziennikarze mogli też zobaczyć, jak wygląda obudowa boxa.

Player+ BOX  trafia do sprzedaży w poniedziałek 11 czerwca. Urządzenie kosztuje 199 zł i jest to cena dekodera wraz z pakietem Max na 90 dni (w tym stacje Canal+ i kolekcja Canal+ VOD). W ramach opłaty klient otrzymuje także dostęp do biblioteki programów i seriali TVN.

Płatne kanały na żywo w ofercie to: TVN24, TVN24 BiS, TVN Turbo, TVN Style, Kuchnia+, Domo+, Planete+, National Geographic, MTV, Discovery, TLC, HGTV, MiniMini+, TeleToon+, Disney Channel, Disney Junior, Nickelodeon, Cartoon Network, AMC, FOX, TNT, AXN, Eurosport1, Eurosport2 i nSports+. W pakiecie Canal+ dostępne są wszystkie kanały filmowe i sportowe, w tym Canal+ Now. Dodatkowo w ciągu pierwszych 90 dni klient ma dostęp do Eleven Sports 4, a po tym okresie pakiet dodatkowy Eleven z czterema kanałami kosztuje 15 zł miesięcznie. Za cały pakiet Max trzeba potem zapłacić 80 zł na miesiąc.

Prócz VoD i kanałów płatnej telewizji urządzenie umożliwia odbiór sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. - Jeśli abonent raz podłączy boxa to nie musi się zastanawiać, który kanał jest z DVB-T, a który z internetu. Dostaje telewizję na żywo zintegrowaną z VoD, co jest absolutnym fenomenem - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes nc+ ds. marketingu.

Po podłączeniu anteny naziemnej można oglądać kanały Telewizji Polskiej z multipleksu trzeciego (TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Sport, TVP3, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Info HD), więc użytkownicy boxa będą mogli zobaczyć m.in. mundial w Rosji, a także kanały z MUX-1 (Eska TV, TTV, Polo TV, ATM Rozrywka, TV Trwam, Stopklatka TV, Fokus TV, TVP ABC), MUX-2 (Polsat, TVN, Czwórka, TV Puls, TVN7, Puls 2, Szóstka, Super Polsat) oraz MUX-8 (Metro, Zoom TV, Nowa TV, WP).

Co ważne, kupując box nie trzeba podpisywać umowy, a po wygaśnięciu pakietu Max użytkownik sam decyduje, czy chce dalej korzystać z oferty Player+ oraz jaki pakiet wybiera (najtańszy Start kosztuje 10 zł miesięcznie). Bez przedłużania subskrypcji można za darmo wykorzystywać box jako dekoder do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej i oferty AVOD player, a kanały płatne są po prostu niedostępne.

Do set-top boxa trafiła usługa typu backward EPG, czyli możliwość zapoznania się z tą częścią ramówki kanału telewizyjnego, która została już wyemitowana. Na ekranie wystarczy wybrać żądany program i kliknąć "play".

grafika

Hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie

Grupa TVN i platforma nc+ zaprezentowały nowy produkt w zeszłym tygodniu podczas indywidualnych spotkań z dziennikarzami. Portal Wirtualnemedia.pl był jedną z sześciu redakcji, którą zaproszono na prezentację. W spotkaniu uczestniczyli: Jacek Balicki (wiceprezes ds. marketingu nc+), Maciej Gozdowski (dyrektor zarządzający Player), Przemysław Aksiuczyc (dyrektor działu informatyki w TVN) oraz Michał Wojciechowski (product and service development director, odpowiedzialny za Player+ po stronie nc+).

Wiceprezes ds. marketingu nc+ Jacek Balicki wyjaśnia, że w obecnych czasach nie można mówić o całkowitym oddzieleniu VoD i live tv na rynku, ponieważ obie te usługi są wymieniane przez klientów jako upodobania, a zatem wzajemnie się przenikają. Użytkownicy video on demand nadal od czasu do czasu oglądają telewizję na żywo (choćby newsy), a tych, którzy korzystają tylko z VoD - w jego opinii - jest zaledwie kilka procent. Z kolei osoby wybierającena co dzień głównie live tv (np. wydarzenia sportowe) coraz częściej sięgają po OTT czy VoD.

- Mamy różnych użytkowników: są tacy którzy są super fanami i gotowi są płacić za pakiety z dostępem do najlepszych meczy, ponieważ oglądają ich dużo. Ale mamy też takich użytkowników, którzy lubią piłkę nożną, choć nie zapłacą 60 zł za obejrzenie kilku spotkań piłkarskich w miesiącu - dla nich mamy oferty PPV czy oferty weekendowe, w których chętnie za 20 zł obejrzą wybrane mecze. Wierzyliśmy w ten model, będziemy go rozwijać, bo się sprawdził - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Playera.

- Widząc, że konsument mając wybór, który nie jest na nim wymuszany, chce mieć obie te rzeczy, postanowiliśmy dać mu produkt, który jest zunifikowaną hybrydą telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie. To jest innowacja - wylicza Jacek Balicki.

Głównym przekazem, który ma dotrzeć do potencjalnych klientów i nabywców Player+ BOX jest wolność wyboru i prostota: bez kilku pilotów, przełączania się między VoD a live tv oraz uruchamiania wielu aplikacji. Aby korzystać z oferty na dekoderze, wystarczy połączenie z internetem oraz podłączenie urządzenia do telewizora za pomocą kabla HDMI.

Dlaczego w ofercie Player+ BOX nie ma kilkuset kanałów telewizyjnych, tak jak w ofertach operatorów płatnej telewizji? - Bo nikt tylu stacji nie ogląda - odpowiada krótko Jacek Balicki. - Jak popatrzymy na raporty ze wszystkich rynków to średnio oglądamy 18-20 kanałów z jakiegokolwiek pakietu. Do naszej oferty dołączyliśmy kanały, które mają największą oglądalność. Z drugiej strony widzimy, że konsumenci oglądają głównie treści jakościowe. Mamy konkurencję wśród serwisów, które mieszają model telewizji i VoD, ale tam nie ma oglądalności, ponieważ oferowane kanały to nie są te, które się oglądają - podkreśla.

- Box jest ważny ze względu na trend konsumencki i potencjał biznesowy, który dzisiaj jest znacząco wyższy na kliencie pay tv, niż na kliencie streamingowym - tłumaczy Balicki.

Player+ BOX staje się elementem składowym ekosystemu całej oferty Player. Oznacza to, że użytkownicy dekodera będą mogli korzystać z oferty Player+ również na innych urządzeniach (na komputerze, na smartfonie, na telewizorach), a historia oglądania czy ulubione programy będą zapamiętywane na wszystkich. W dowolnym momencie użytkownicy oferty Player+ będą mogli także zmienić swój pakiet.

Alternatywa dla klientów płatnej telewizji, inspiracja z UK

Jacek Balicki podkreśla, że nawet jeśli oferta VoD jest dostępna na wielu platformach (serwis internetowy, aplikacja mobilna, Smart TV, Android TV, Apple TV i konsole) to nadal jest dostępna tylko dla 30-40 proc. całego społeczeństwa. Większość społeczeństwa jest związana z tradycyjną płatną telewizją i posiada w gospodarstwie domowym dekoder z kanałami telewizyjnymi.

- Takim rozwiązaniem docieramy do stu procent rynku, bo klienci mają dostęp do live tv i głównych kanałów. Nasza oferta to jednocześnie alternatywa dla wszystkich, którzy chcą mieć nowoczesną telewizję i decydować kiedy i jak chcą z niej korzystać. To interesuje 100 proc. społeczeństwa - tłumaczy Balicki. - Z perspektywy TVN jest to krok milowy, ponieważ Grupa zaczyna mieć ofertę dla wszystkich telewizorów. Z kolei nc+ po raz pierwszy ma ofertę dla całego rynku. Do tej pory byliśmy tylko operatorem satelitarnym - dodaje.

- Ten rynek jest dużo większy niż rynek samego VoD. Nie bagatelizujemy rynku VoD, który rośnie bardzo szybko i kładziemy duży nacisk na rozwój, ale Player+ Box jest alternatywą dla wszystkich, którzy płacą za telewizje liniową, a potrzebują większej elastyczności - podkreśla Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.

Inspiracją przy pracy nad Player+ BOX były dla TVN i nc+ doświadczenia brytyjskiego nadawcy Sky, który w 2012 roku uruchomił platformę Now TV. Firma działa w podobnym modelu, łącząc w jednym set-top-boxie różne usługi i kontenty (np. filmowy, sportowy i rozrywkowy). W ub.r. Now TV zaliczył ponad 70-proc. wzrost wpływów.

- Jako nowoczesną alternatywę do tradycyjnej telewizji na żywo odbiorca w Wielkiej Brytanii wybiera Now TV, bo nie ma przeskoku i tradycyjnego przełączania z kanałów telewizyjnych na Netflixa lub Amazona. Usługa Now TV daje mu hybrydowe przejście. Wierzymy, że ten sam krok będzie łatwiejszy dla polskiego konsumenta - wyjaśnia Jacek Balicki.

grafika

Rok na edukację odbiorców, na razie bez gwiazd w kampanii

Pierwszy rok od wprowadzenia usługi na rynek, tj. do czerwca przyszłego roku, przedstawiciele TVN i nc+ zakładają na zapoznawanie odbiorców ze swoją hybrydową ofertą i możliwościami, jakie daje Player+ BOX. Podobnie było w Wielkiej Brytanii przy wprowadzaniu usługi Now TV, dlatego TVN i nc+ chcą wzorować się na tym modelu.

- Jest jeszcze jeden ważny argument. Skoro oferujemy ten produkt także dla użytkowników Pay TV, to oni pozostają na okresach 24-miesięcznych kontraktów. Użytkownicy dla których te okresy są zbyt długie lub potrzebują większej elastyczności, nawet jeśli dzisiaj podejmą decyzję o rezygnacji, to obowiązuje ich okres wypowiedzenia. Realnie inercja na tym rynku to okres około 6 miesięcy. Dużej sprzedaży Player+ BOX należy się spodziewać nie wcześniej niż w czwartym kwartale br. kiedy urządzenia masowo zaczną być kupowane przez klientów świadomie podejmujących decyzje - zaznacza Maciej Gozdowski.

Po przeanalizowaniu komunikacji Now TV oraz innych marek na świecie TVN i nc+ zdecydowały, że muszą przede wszystkim edukować odbiorców i wskazać im swój produkt jako alternatywę i całkiem nowe rozwiązanie na rynku. Dlatego kampania reklamowa nie będzie namawiać do zakupu i nakłaniać do zmiany płatnej telewizji na ofertę z dekoderem Player+ BOX.

- Dzisiaj chcemy zaistnieć w świadomości odbiorców, pokazać im, że mamy alternatywę, a końcówka roku będzie kluczowa dla sukcesu tego produktu - tłumaczy Maciej Gozdowski. - Krzyczenie o rewolucji byłoby błędem, dlatego uważamy, że kluczem do sukcesu jest edukacja - dodaje Balicki. W kampanii nie wystąpi żadna gwiazda, nie zostanie też wykorzystany brand hero. - Najpierw skupiamy się na komunikacji o samym dekoderze, a później rozważymy czy zaprosić gwiazdy - podkreśla szef Playera.

Player+ BOX będzie dostępny w sieciach sklepów elektronicznych, m.in. Media Markt, Saturn, Euro RTV AGD, Media Expert, Neonet oraz w salonach sprzedaży nc+ na terenie całego kraju, a także na stronie internetowej player.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski