SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Po skargach klientów UOKiK zbada podwyżkę w T-Mobile

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy T-Mobile wprowadził podwyżkę cen dla części swoich abonentów zgodnie z prawem. UOKiK otrzymał w tej sprawie wiele skarg od klientów tej sieci.

Reklama taryfy Jump! w T-Mobile Article

Pod koniec lipca T-Mobile Polska zaczął informować użytkowników niektórych taryf abonamentowych (zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych), że do końca sierpnia mogą przejść do wprowadzonych w czerwcu br. taryf Jump! (przeczytaj o nich więcej), a jeśli tego nie zrobią - ich opłata miesięczne zostanie podniesiona o 5 zł.

- Propozycja skierowana jest do stosunkowo małej grupy klientów korzystających z ofert nieobejmujących promocyjnego telefonu komórkowego i taryf wprowadzonych dawno temu - tłumaczyła Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej T-Mobile Polska.

W tej sytuacji klienci mogą rozwiązać umowy bez ponoszenia kar ani dodatkowych kosztów, co natychmiast zaczął podkreślać Orange w reklamach, w których wysyła SOS użytkownikom T-Mobile (zobacz szczegóły).

Wielu klientów T-Mobile mocno nie spodobało się takie postępowanie ich sieci, na co narzekali m.in. na forach i w serwisach społecznościowych. Niektórzy wysłali w tej sprawie skargi do UOKiK-u.

- Otrzymaliśmy około dziesięciu skarg. Konsumenci skarżą się przed wszystkim na jednostronną zmianę warunków umowy zawartej na czas oznaczony, niedotrzymanie warunków umowy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Majchrzak, główny specjalista w biurze prezesa UOKiK-u.

Na podstawie tych sygnałów urząd wszczął postępowanie wyjaśniające. Sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.

UOKiK podkreśla, że postępowanie wyjaśniające jest prowadzone w sprawie operatora, a nie przeciwko niemu. Postępowanie powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - 60 dni (o ile firma odpowiednio szybko przekaże Urzędowi żądane informacje). Jeśli stwierdzone zostaną nieprawidłowości, UOKiK może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Członek zarządu, dyrektor ds. prawnych, ochrony danych i zarządzania zgodnością z T-Mobile Polska, prof. nadzw. dr hab. Maciej Rogalski zapewnił w przesłanym Wirtualnemedia.pl stanowisku, że firma informując klientów o planowanych zmianach warunków świadczenia usług zastosowała obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.
 
"T-Mobile Polska poinformował zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego o zmianie cen świadczonych usług, z odpowiednim wyprzedzeniem, wyraźnie informując o przysługujących konsumentom w takim przypadku uprawnieniach. Dowodem to potwierdzającym jest treść pisma wysłanego do klientów, gdzie wszystkie te informacje są zawarte" - wyjaśnił Rogalski.
 
Według niego nie można także uznać, że w pismach tych jest stwierdzenie, iż jeśli klient nie zgodzi się na zmianę taryfy, to abonament telefoniczny wzrośnie. "Klient w piśmie został bowiem wyraźnie poinformowany o czymś zupełnie innym, tj. przysługującym mu w takiej sytuacji uprawnieniu" - dodał.
 
Rogalski zaznaczył, że T-Mobile będzie ściśle współpracował z Urzędem, aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości.

Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 15,675 mln klientów, o 294 tys. mniej niż rok wcześniej, natomiast wpływy firmy zmalały w skali roku o 10,3 proc. (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Po skargach klientów UOKiK zbada podwyżkę w T-Mobile

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ssss
t-mobile omijac szerokim łukiem. 4gr za samo sprawdzenie stanu konta w heyah
12 4
odpowiedź
User
sdfafsafas
dobrze niech zbadaja ta sprawe najwazniejszy punkt to czy nie złapali warunków umowy,z tego co widze reszte punktów wypełnili należycie infomacje o mozliwości odstąpienia od umowy
5 5
odpowiedź
User
Kama
No tak, bo Polacy tylko potrafią się skarżyć i narzekać.
4 17
odpowiedź
User
watchdog
Strzeżcie sie t-mobile. Przenosiłem tam numer, na tenczas dali nr tymczasowy i "zapomnieli" zawiesić abonamentu, co obiecywano na infolinii. Reklamacja, brak możliwości odsłuchu nagrań to tam norma, brak kontroli telemarketerów i 100 w plecy przez jakiegoś %#*&$@$. Jest okazja to zwiewam z powrotem do fioletowych, gdzie przez 5 lat zero problemów, a u różowych przez pół roku nerwy, walka i brak szacunku dla klienta.
12 4
odpowiedź
User
olo
5 zl to smieszne pieniadze, chce sie dyskutowac za tyle ?
4 13
odpowiedź