Będą podwyżki i benefity w Polska Press. Związkowcy porozumieli się z Orlenem

Od lipca br. pracownicy Polska Press zostaną objęci systemowymi podwyżkami płacy; obligatoryjnie dostanie je ponad 70 proc. osób zatrudnionych w wydawnictwie. W poniedziałek zarząd Orlenu podpisał stosowną umowę ze związkowcami. - Dotrzymujemy słowa - skomentował prezes paliwowego giganta Daniel Obajtek.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Podpisane porozumienie przewiduje podwyżki

W poniedziałek prezes zarządu Orlenu Daniel Obajtek spotkał się powtórnie z pracownikami Polska Press - tym razem, by przekazać im konkrety i podpisać z nimi umowę. Podpisane porozumienie przewiduje podwyżki - obligatoryjne dla ponad 70 proc. pracowników.

Ich wysokość będzie zróżnicowana w zależności od poziomu otrzymywanego wynagrodzenia, mają wynieść od 150 do 300 zł.

Najwięcej dostaną osoby niezarabiające dotychczas więcej niż 2600 zł netto.

Ponadto wszyscy pracownicy dostaną jeszcze w tym roku kartę zakupową Orlen o wartości 500 zł oraz zostaną objęci benefitami. W perspektywie jest także wdrażanie standardów pracowniczych obowiązujących w Grupie Orlen.

Jednym z elementów tych standardów będą rozmowy o przyjęciu zakładowego układu zbiorowego pracy. Ale to jest dopiero w planach: nowe regulacje mają zostać wypracowane do końca bieżącego roku. - Dotrzymujemy słowa wobec pracowników. To bardzo istotny krok, umożliwiający długofalowy rozwój spółki i jej pracowników - skomentował podpisanie umowy prezes Daniel Obajtek.

W poniedziałek rozmawiano też o planach rozwojowych Grupy Polska Press. - Polska Press ma duży potencjał, który chcemy w pełni wykorzystać, tworząc silną grupę medialną, generującą zyski, ale trafiającą w potrzeby lokalnych społeczności. Zamierzamy rozwijać tę spółkę mając świadomość, że jej największą wartością są czytelnicy i pracownicy. Dlatego prowadzimy transparenty dialog ze Związkami Zawodowymi, którego efektem będzie poprawa warunków pracy oraz wzrost jakości wydawanych gazet - zapowiedział Daniel Obajtek.

Niemal od samego początku procesu przejmowania Polska Press przez PKN Orlen związkowcy z wydawnictwa starają się brać w tym udział. W grudniu ub. roku wydali oświadczenie, w którym przyznali, że zmiana właściciela co prawda budzi niepokój pracowników, ale mają też nadzieję, iż Orlen zadba o ich interesy i wolność słowa. Krytycznie za to ocenili to, co z mediami zrobił poprzedni, niemiecki właściciel firmy - Verlagsgruppe Passau.

Kilka dni temu opisaliśmy, że Towarzystwo Dziennikarskie otacza z kolei opieką tych dziennikarzy Polska Press, którzy  stracili pracę i znajdują się w złej sytuacji materialnej. Uruchomiono specjalny Fundusz Solidarnościowy, na którego koncie jest już ponad 40 tys. zł. Kwota wciąż rośnie.

Na początku czerwca zarząd Press Clubu przedstawił Sądowi Okręgowemu w Warszawie pogląd w związku z odwołaniem rzecznika praw obywatelskich od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Urząd zgodził się na przejęcie Polska Press przez Orlen). W opinii napisano, że kupno wydawnictwa przez paliwowego giganta stanowi „potencjalne ogromne zagrożenie dla wolności mediów, zwłaszcza lokalnych”.

W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, a także prawie 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta "Naszemiasto.pl” iok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.

Grupa kapitałowa w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam - o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7