SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” ma prawie 23 tys. cyfrowych subskrybentów

„Polityka” (Polityka) we wrześniu ub.r. odnotowała 22,9 tys. sprzedaży cyfrowego wydania. Niedawno wydawnictwo wprowadziło do oferty wspólny pakiet subskrypcji swoich tytułów i połączyło serwisy internetowe magazynów popularnonaukowych.

Subskrypcja treści tygodnika dostępna jest w dwóch pakietach (screen: Polityka.pl)Article

Rok temu tygodnik „Polityka” mógł się pochwalić ponad 20 tys. sprzedanych cyfrowych prenumerat. Do września liczba ta zwiększyła się do 22,9 tys.

- Na rynku posługujemy się wynikami oficjalnie deklarowanymi do PBC (dawniej ZKDP) - mówi Joanna Chmielecka, dyrektorka Pionu Cyfrowego wydawnictwa. Najświeższe dostępne dane zostały opublikowane w listopadzie 2021 roku, a obejmują wrzesień. - Zadeklarowaliśmy wtedy 22,9 tys. sprzedaży cyfrowej „Polityki”. Przytłaczającą większość tej sprzedaży stanowią subskrypcje: przez portal Polityka.pl oraz przez aplikacje mobilne „Polityki” na iOS i Android – dodaje.

- Do deklaracji zgłaszamy tylko subskrypcje opłacone samodzielnie, zatem te 22,9 tys. stanowi całkiem trafną odpowiedź na pytanie o liczbę płacących subskrybentów „Polityki”, według stanu na jesień 2021 - zaznacza Chmielecka.

Niedawno wydawnictwo wprowadziło Pakiet Uniwersum - dostęp do wszystkich treści „Polityki”, tygodnika „Forum”, dodatków specjalnych, miesięczników popularnonaukowych i archiwum. Jego koszt to 39,99 zł miesięcznie.

Pod koniec stycznia Polityka połączyła internetowe serwisy swoich tytułów popularnonaukowych - „Wiedzy i Życia” oraz „Świata Nauki” w Pulsar (Projektpulsar.pl). Odpowiadają za niego dziennikarze i redaktorzy naukowi „Politycy” Katarzyna Czarnecka i Karol Jałochowski. Poza kilkoma tekstami miesięcznie za darmo serwis będzie dostępny jedynie dla prenumeratorów (za 19,99 zł miesięcznie).

„Gazeta Wyborcza” i „Puls Biznesu” - liczba subskrypcji

Danych na temat sprzedaży cyfrowych wydań nie podaje „Wprost” (od prawie dwóch lat tytuł nie ma już edycji drukowanej). Liderem na tym polu jest natomiast na polskim rynku „Gazeta Wyborcza”, która pod koniec ub.r. miała ponad 280 tys. cyfrowych prenumeratorów. Na początku roku liczby podał również „Puls Biznesu” - za jego treści płaci ponad 22 tys. użytkowników.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa we wrześniu ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 93 149 egz., po wzroście rok do roku o 0,8 proc. Tytuł był liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii. Z początkiem stycznia br. cena ezgemplarzowa „Polityki” wzrosła z 8,50 do 9,90 zł.

Spółka Polityka, wydająca też dwutygodnik „Forum” (również podrożał z początkiem br.), w 2020 roku zanotowała spadek przychodów o 0,9 proc. do 36,96 mln zł i wyniku netto z 1,44 mln zł zysku do 679,7 tys. zł straty. Firma odpisała 3,54 mln zł umorzonych należności od Ruchu, jej przychody ze sprzedaży wydań cyfrowych poszły w górę o 71 proc.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” ma prawie 23 tys. cyfrowych subskrybentów

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fg
nie czytam juz pare ladnych lat ale łatwo przewidziec o czym pisza bo linia zawsze byla słuszna;)
odpowiedź
User
andyd
nie czytam juz pare ladnych lat ale łatwo przewidziec o czym pisza bo linia zawsze byla słuszna;)
najlepiej się wypowiadać o czymś, o czym się nie ma pojęcia, bo się nie czytało
odpowiedź
User
Tyle w temacie
A GW ma prawie 260k i co zatkało kakao??
odpowiedź