SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polkomtel, Nestlé i Tesco z większymi wydatkami reklamowymi, w dół Aflofarm i Unilever (TOP 10)

W maju br. dużo więcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyły Polkomtel, Nestlé Polska i Tesco Polska. Natomiast o prawie jedną czwartą zmniejszyły swoje wydatki Aflofarm i Unilever Polska.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki Aflofarmu na reklamę w telewizji, radiu i prasie w maju br. wyniosły 70,86 mln zł, czyli o 22,6 mln zł mniej niż rok wcześniej. To spadek o 24,2 proc. Przypomnijmy, że już w I kwartale br. Aflofarm obciął swój budżet reklamowy o 18,7 proc. (zobacz szczegóły), natomiast w kwietniu wydatki firmy były o 2 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Z kolei Unilever Polska w maju przeznaczył na reklamę o 22,6 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast wydatki drobnych reklamodawców zmalały w skali roku o 11 proc.

Z drugiej strony Polkomtel zwiększył swój cennikowy budżet reklamowy aż o 40,5 proc. - o 12 mln zł, do 41,7 mln zł. W maju prowadzone były dwie duże kampanie Plusa: reklamująca wakacyjną promocję z biurem podróży TUI (więcej na ten temat) oraz taryfę Plus Internet z nielimitowanym dostępem do YouTube’a, Ipli i stron www (zobacz więcej). Cennikowe wydatki Nestlé Polska zwiększyły się w skali roku o 26,2 proc.

Ogromne wzrosty zanotowały natomiast Tesco Polska, który od początku maja reklamuje obniżone ceny (przeczytaj więcej i obejrzyj spot), oraz Coca-Cola Poland Services, która pod koniec kwietnia zaczęła kampanię Coca-Coli pod hasłem „Podziel się radością” (dowiedz się więcej i zobacz spot). Budżet Tesco był prawie cztery razy większy niż przed rokiem, a Coca-Coli - ponad dwa razy większy.

Według ZenithOptimedia Group w całym br. całościowe wydatki reklamowe będą w Polsce o 5,9 proc. mniejsze niż w ub.r. (przeczytaj szczegóły).

Najwięksi reklamodawcy w telewizji, radiu i prasie (wydatki cennikowe, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2012

Aflofarm

70 857 902 zł

93 453 245 zł

Unilever Polska

58 061 656 zł

75 037 341 zł

PTK Centertel

55 347 233 zł

57 525 614 zł

Polkomtel

41 684 610 zł

29 676 884 zł

T-Mobile Polska

40 649 935 zł

39 330 078 zł

Nestlé Polska

38 460 047 zł

30 479 412 zł

Tesco Polska

38 393 552 zł

9 996 034 zł

reklama drobna

35 658 712 zł

40 060 730 zł

reklama wspólna

31 996 719 zł

38 071 416 zł

Coca-Cola Poland Services

31 975 719 zł

14 772 625 zł

wszyscy reklamodawcy

2 547 933 653 zł

2 352 754 918 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Nestlé i Tesco z większymi wydatkami reklamowymi, w dół Aflofarm i Unilever (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Franek
lol... proponuje zmienic firme robiaca Wam zestawienia tych wydatkow, bo to co widac jest jak celowe wprowadzanie czytelnikow w blad...
8 8
odpowiedź