SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Połowa polskich domów z aktywnymi telewizorami Smart TV

W 2024 roku w 49 procentach polskich gospodarstw domowych znajdował się telewizor podłączony do internetu – wynika z danych Nielsena. Na takich urządzeniach w naszym kraju najczęściej oglądane są kanały linearne. Kilka razy mniejszą popularnością cieszą się Netflix czy YouTube. 

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Grupa Robocza Wideo, działająca w ramach IAB Polska, opublikowała „Poradnik reklamy Connected TV”. Można w nim znaleźć m.in. interesujące dane dotyczące użytkowników telewizorów Smart TV, które są podłączone do sieci. W 2015 roku udział gospodarstw domowych z Connected TV wynosił zaledwie 9 proc., w 2023 roku było to już 44 proc., a w zeszłym roku 49 proc.

Kto posiada telewizory Smart TV i jakie treści są na nich oglądane?

Najczęściej aktywne telewizory Smart TV posiadają osoby w młodym i średnim wieku. Częściej są to osoby z miast powyżej 200 tys. mieszkańców, z wykształceniem wyższym i wysokim dochodem. Rzadziej z takich sprzętów korzystają osoby ze wsi, z niższym wykształceniem czy niskim dochodem. W mniejszych miejscowościach ciężej o szybki i nielimitowany internet.

Zobacz także: Streaming nie zagrozi operatorom płatnej telewizji. Kiedy dogonimy Amerykanów?

Choć telewizory Smart TV pozwalają na korzystanie z serwisów streamingowych, to według Nielsena królują na nich kanały linearne. Ich zasięg miesięczny (przynajmniej 1 minuta) wyniósł 91 proc. Widzowie spędzili przy nich 5 godzin 58 minut na dobę. W przypadku Netfliksa było to 28 proc. (1 godzina, 20 minut), a YouTube 27 proc. (57 minut).

Kolejne miejsca zajęły serwisy streamingowe: Canal+ (do niedawna Canal+ online) z zasięgiem 9 proc. (48 minut), Disney+ - 9 proc. (1 godzina 7 minut), HBO Max/Max – 7 proc. (1 godzina), Player – 6 proc. (57 minut), Amazon Prime Video – 5 proc. (45 minut), CDA.pl/CDA Premium – 4 proc. (1 godzina 4 minuty) i Pilot WP – 1 proc. (43 minuty).

Zobacz także: Netflix w kolejnym dołku w Polsce. Mocno w górę Disney+ i CDA Premium

Z raportu IAB Polska wynika, że posiadacze aktywnych telewizorów Smart TV oglądają treści wideo na telewizorze o 1 godzinę 16 minut dziennie krócej niż pozostali widzowie. Autorzy analizy porównują oglądane przez obie grupy kanały linearne (dane z listopada 2024 roku pochodzą od Nielsena).

Zobacz także: Serwisy streamingowe czeka eldorado. Dalej będzie przybywać płacących

Liderem pod względem AMR (średniej oglądalności minutowej) wśród wszystkich widzów był TVP1 (407 tys.). Kolejne miejsca zajęły: Polsat (392 tys.), TVN (358 tys.), TVP2 (347 tys.), TVN24 (309 tys.), Republika (276 tys.), TV Puls (190 tys.), TV4 (186 tys.), TVN7 (179 tys.) i YouTube (122 tys.).

Nieco inaczej wyglądają wyniki obejmujące tylko widzów z telewizorami podłączonymi do Internetu. Tutaj liderem jest TVN (267 tys.). Dalej znalazły się: Polsat (261 tys.), TVN24 (253 tys.), TVP1 (206 tys.), TVP2 (201 tys.), Republika (187 tys.), YouTube (122 tys.), Netflix (120 tys.), TV Puls (113 tys.) i TV4 (108 tys.).

Dołącz do dyskusji: Połowa polskich domów z aktywnymi telewizorami Smart TV

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DX+
smart to fajna sprawa, ale oby producenci nie wyprzedzili samych siebie i nie wprowadzili logowania się na chmurę, by można było skorzystać z dobrodziejstwa telewizji, a nawet samego odbiornika tj. nie ma internetu, to nie ma oglądania. brrr, aż mnie zmroziło, na tę myśl.
9 1
odpowiedź
User
boczek
A skąd mają takie szczegółowe dane? Część osób broni się przed tym, telemetrią, szpiegowaniem i nie korzystają ze smarta czy też różnych systemów wbudowanych.
Bez tego też się da oglądać youtuba czy inne serwisy. A swiadomość, że nie udostępniamy ogromnej, nadmiarowych ilości danych powoduje uśmiech.
8 1
odpowiedź
User
Lolek
TELEWIZOR TO URZĄDZENIE DLA EMERYTA. Młodzi ludzie nie kupują
1 2
odpowiedź