SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat, Discovery i TV 4 więcej z reklam, TVP 1 i MTV – mniej

Polskie telewizje w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały AXN, MTV, Viva Polska i TVP 1, a największe wzrosty – TV 4, Discovery Channel, TVN 24 i Polsat.

W lutym br. liderujący na rynku polskiej reklamy telewizyjnej Polsat zarobił z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 10,1 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły TV 4 (30,1 proc.), Discovery Channel (26,5 proc.) i TVN 24 (10,8 proc.).

Z drugiej strony przychody reklamowe AXN były o 30,2 proc. mniejsze niż w lutym ub.r., a MTV – o 26,3 proc. mniejsze. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a Viva Polska – 11 proc. mniej.

Z kolei TVN i TVP 2 zanotowały minimalne spadki cennikowych przychodów reklamowych – wynoszące odpowiednio 0,5 i 0,8 proc.

Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę

„Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół

RMF FM dwa razy więcej z reklam, Radio ZET i Eska Trójmiasto w dół

Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji telewizyjnych były o 6,3 proc. niższe – zarówno wliczając w to autopromocję, jak i bez niej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 II.2011II.2010
Polsat180 410 588 zł163 849 726 zł
TVP 1150 484 586 zł171 312 462 zł
TVN149 664 281 zł150 477 089 zł
TVP 295 473 715 zł96 201 594 zł
VIVA Polska37 230 030 zł41 806 825 zł
AXN27 703 230 zł39 678 095 zł
Discovery Channel23 734 980 zł18 766 950 zł
TVN 2421 396 257 zł19 311 343 zł
TV 420 272 211 zł15 575 406 zł
MTV18 618 790 zł25 251 465 zł
monitorowane stacje razem894 146 145 zł954 379 413 zł
monitorowane stacje razem (z autopromocją)901 148 048 zł961 546 325 zł


 

Dołącz do dyskusji: Polsat, Discovery i TV 4 więcej z reklam, TVP 1 i MTV – mniej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl