SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem, TVN mimo Euro 2008 zarobiła więcej niż przed rokiem

W czerwcu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych miał Polsat. Na drugim miejscu znalazła się telewizjaTVN. Kanałom tematycznym przewodzi AXN. Reklamodawcą numer 1 byłUnilever.

Cennikowe wpływy z reklam Polsat-u w czerwcu 2008 roku wyniosły242,818 mln zł i były o 28,9 proc. wyższe niż w analogicznymokresie zeszłego roku - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników,nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, którazanotowała przychody reklamowe na poziomie 238,529 mln zł (o 37,4proc. więcej niż w czerwcu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 122 mln zł,czyli o 24 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 -czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam do poziomu72,996 mln zł (-27,8 proc.).

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą 26 mln zł.Stacja ta zyskała aż 121 proc. W porównaniu do czerwca 2007 roku izostała nowym liderem wśród kanałów tematycznych (deklasując PolsatSport). Duży wzrost wpływów reklamowych zanotowały także kanały4funTV (119,9 proc.), National Geographic Channel (131,7 proc.)oraz Hallmark (129,1 proc.).


VI 2008ZMIANA
Polsat242 818 172 zł28,9%
TVN238 529 353 zł37,4%
TVP1122 085 735 zł-24,0%
TVP272 996 133 zł-27,8%
AXN26 047 575 zł121,0%
TVPuls21 922 814 zł260,1%
TV418 428 504 zł13,2%
TVN 2418 012 530 zł16,5%
TVN Siedem17 120 722 zł77,2%
4fun TV14 428 573 zł119,9%
MTV Polska13 052 005 zł-30,3%
VIVA Polska11 914 670 zł-19,8%
Discovery11 730 115 zł63,6%
TVP INFO9 372 560 zł9,7%
Jetix8 738 875 zł-24,4%
National Geographic Channel8 414 735 zł131,7%
Hallmark7 835 020 zł129,1%
Polsat Sport7 700 580 zł-61,6%
Cartoon Network7 575 370 zł-13,9%
Tele 57 571 941 zł-34,2%

VI 2007
Polsat188 356 820 zł
TVN173 602 854 zł
TVP1160 653 391 zł
TVP2101 062 480 zł
Polsat Sport20 035 500 zł
MTV Polska18 733 645 zł
TV416 284 572 zł
TVN 2415 465 107 zł
VIVA Polska14 855 930 zł
AXN11 787 164 zł
Jetix11 553 565 zł
Tele 511 502 910 zł
TVN Siedem9 664 139 zł
Cartoon Network8 793 800 zł
TVP INFO8 541 180 zł
Polsat Zdrowie i Uroda7 326 269 zł
Discovery7 169 210 zł
4fun TV6 562 860 zł
TVPuls6 087 726 zł
VH1 Polska5 799 730 zł


Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Polkomtel iDanone to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w czerwcu 2008 roku.


VI 2008
UNILEVER POLSKA45 361 194 zł
POLKOMTEL30 993 000 zł
DANONE28 178 610 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA25 671 162 zł
RECKITT BENCKISER23 523 800 zł
GRUPA ŻYWIEC19 132 875 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA17 837 978 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES17 795 976 zł
MASTER FOODS POLSKA17 221 065 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS17 004 920 zł
PTK CENTERTEL16 959 319 zł
L`OREAL POLSKA16 695 819 zł
NESTLE POLSKA14 969 572 zł
USPHARMACIA12 583 745 zł
NIVEA POLSKA12 493 845 zł
HENKEL12 092 095 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA11 313 673 zł
COLGATE - PALMOLIVE11 272 335 zł
WRIGLEY'S10 650 277 zł
REKLAMA WSPÓLNA10 453 169 zł
VI 2007
UNILEVER - BESTFOODS51 376 994 zł
POLKOMTEL39 058 781 zł
NESTLE POLSKA29 106 813 zł
L`OREAL POLSKA22 269 749 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS21 816 226 zł
MASPEX WADOWICE18 322 277 zł
DANONE17 730 940 zł
GILLETTE POLAND17 255 780 zł
HENKEL16 804 557 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA16 690 477 zł
GRUPA ŻYWIEC16 364 860 zł
PTK CENTERTEL13 476 114 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA12 800 380 zł
COCA - COLA COMPANY12 636 824 zł
P412 386 903 zł
NIVEA POLSKA11 193 367 zł
USPHARMACIA11 183 866 zł
RECKITT BENCKISER10 367 630 zł
COLGATE - PALMOLIVE9 741 022 zł
HOOP8 711 820 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, TVN mimo Euro 2008 zarobiła więcej niż przed rokiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl