SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2016 roku były o nieco wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W styczniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,16 mln spotów reklamowych, o 12,96 proc. więcej, niż w styczniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,32 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 169,31 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,20 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 4,38 proc. do 123,63 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (109,68 mln zł; spadek o 3,12 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (76,70 mln zł; w dół o 18,69 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 46,18 mln zł i wzrostem o 26,04 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TVP Info - było to 114,12 proc. do 17,38 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

styczeń 2015

styczeń 2016

Polsat

153 636 795

169 305 995

TVN

129 291 690

123 628 935

TVP1

113 212 600

109 676 953

TVP2

94 322 661

76 697 468

TV4

36 641 103

46 182 698

TVN24

29 070 056

31 798 298

Stopklatka

18 572 810

28 556 645

TVN7

24 231 325

26 045 268

TV PULS

27 275 927

25 074 168

AXN

26 982 474

22 366 336

TV6

12 551 990

19 497 130

Discovery

25 541 800

19 289 818

TTV

10 180 149

17 709 087

Puls 2

10 997 950

17 536 516

Polo TV

13 549 430

17 497 200

TVP INFO

8 117 356

17 381 161

National Geographic

17 045 083

16 639 737

Polsat 2

21 020 010

16 288 138

TLC

17 088 502

15 595 269

Comedy Central

16 536 231

14 425 077

W styczniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 162,15 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (35,37 mln zł; do góry o 29,81 proc.) i Polpharma (31,42 mln zł; do góry o 37,24 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

styczeń 2015

styczeń 2016

AFLOFARM

171 904 384

162 146 411

US PHARMACIA INC.

27 247 410

35 369 359

POLPHARMA

22 892 047

31 418 130

UNILEVER

26 718 540

30 478 236

NESTLE

44 288 964

30 445 972

PROCTER & GAMBLE

26 110 434

24 378 960

T-MOBILE POLSKA SA

13 109 603

20 078 312

FERRERO

16 563 147

19 666 109

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

16 612 895

18 189 120

PEPSICO

13 412 546

18 164 023

NOVARTIS

20 861 725

16 587 215

RECKITT BENCKISER

20 719 471

16 123 109

ORANGE SA

22 055 278

15 837 488

TEVA PHARMACEUTICALS

19 894 889

14 932 850

GLAXO SMITHKLINE

20 800 599

14 407 236

P4

19 889 896

13 927 883

TOYOTA

6 997 730

13 353 898

SANDOZ

6 144 943

12 738 231

MEDIA EXPERT SP Z OO

12 843 901

12 682 470

VOLKSWAGEN GROUP

16 169 865

12 373 900

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów reklamowych, Aflofarm wydał najwięcej (dane za styczeń)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl