SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie firmy w internecie: 80 proc. ma własną stronę, ale tylko 34 proc. inwestuje w reklamy

97 proc. polskich firm korzysta z internetu, 91 proc. wykorzystuje pocztę elektroniczną, 80 proc. ma własną stronę internetową, prawie połowa promuje się w mediach społecznościowych, ale tylko 34 proc. podmiotów inwestuje w reklamę graficzną w sieci - wynika z raportu IAB, Ministerstwa rozwoju i PwC.

Raport dotyczący aktywności polskiego biznesu w internecie został przygotowany wspólnie przez IAB Polska, Ministerstwo Rozwoju oraz PwC. Według szacunków obecnie 97 proc. firm w Polsce korzysta z internetu, choć aktywność podmiotów w różnych segmentach sieci nie jest jednakowa.

W kontaktach z klientami większość (91 proc.) przedsiębiorstw używa poczty elektronicznej, 80 proc. prowadzi własną stronę internetową. Najmniej popularna w kontaktach z klientami jest firmowa aplikacja mobilna.

Obecnie 45 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich towarów i usług w internecie. Oznacza to wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2014, gdy tego rodzaju działalność deklarowało 36 proc. podmiotów.

Firmy coraz poważniej traktują kwestie pochodzących z internetu informacji, które mogą wpłynąć na rozwój sprzedaży. 44 proc. podmiotów zbiera i analizuje dane na temat klientów, a 42 proc. deklaruje śledzenie stron internetowych m.in. po to, by śledzić aktywność swoich konkurentów.

Wśród polskich przedsiębiorców coraz powszechniejszy jest obrót fakturami elektronicznymi, choć wciąż nie jest to dominująca forma rozliczeń z klientami i partnerami. Z e-faktur korzysta dzisiaj 26 proc. firm, ale najbardziej powszechny jest używanie zarówno elektronicznych, jak i papierowych faktur – w ten sposób działa wciąż 40 proc. podmiotów.

Raport podkreśla, że choć polski biznes jest coraz mocniej obecny w sieci, to wciąż w niedostatecznym stopniu wykorzystuje możliwości marketingu i reklamy w segmencie cyfrowym. 37 proc. firm reklamuje się w serwisach społecznościowych, 34 proc. inwestuje w reklamę graficzną, a wciąż tylko 12 proc. podmiotów decyduje się reklamować za pomocą wideo.

W kwestii wykorzystywania mediów spolecznościowych w kontaktach z klientami najwięcej firm deklaruje chęć osiągnięcia celów informacyjnych (89 proc.), a 72 proc. podkreśla interakcję z klientami. Najpopularniejszym kanałem społecznościowym jest wśród przedsiębiorców Facebook (90 proc.), który wyprzedza YouTube (46 proc.) oraz Twittera (34 proc.).


Dołącz do dyskusji: Polskie firmy w internecie: 80 proc. ma własną stronę, ale tylko 34 proc. inwestuje w reklamy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Danilo
Prowadzę własną firmę i odkąd założyłam fanpage na facebooku muszę przyznać, że z pewnością wzrosła popularność mojej marki. Organizuję tam wiele konkursów, a nagrodami są gadżety z logo mojej firmy, więc to dobra promocja. Duży wybór gadżetów reklamowych jest na tokantis. Są bardzo zróżnicowane, zależnie od potrzeb klientów.
odpowiedź
User
Usługa pożyczki, aby anulować swoje długi
Witam,
Szczególnie w Europie i na świecie (Francja, Belgia, Szwajcaria, Rumunia, Włochy, Hiszpania, Kanada, Polska, Portugalia, Luksemburg, Gujana, Réunion, Majotta, Gwadelupa, Martynika, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia ...) , Mam do dyspozycji pożyczkę w wysokości od 3 000 do 500 000 euro z bardzo prostymi warunkami w wysokości 3%. Robię również inwestycje i pożyczki między osobami wszelkiego rodzaju. Oferuję kredyty w krótkim, średnim i długim okresie. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się ze mną bezpośrednio na mój adres e-mail: angeg3852jesusemoi@gmail.com
odpowiedź