Polskie lotniska obsłużyły 21,71 mln pasażerów w 2011 r

Polskie porty lotnicze obsłużyły 21.711.135 pasażerów w 2011 r., o 6,1% więcej niż rok wcześniej, podał Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) w komunikacie.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"W porównaniu do portów regionalnych, większą dynamikę wzrostu ruchu zanotował Port Lotniczy Chopina w Warszawie, przez co jego udział w przewozach pasażerskich w Polsce wzrósł z 42% w 2010 do 43% w 2011 roku. Mniej niż liczba pasażerów wzrosła liczba operacji, co oznacza, że polskie porty obsłużyły samoloty o średniej pojemności większej niż w 2010 roku" - czytamy w komunikacie.

ULC zwraca uwagę na bardzo duży wzrost przewozów wewnątrzkrajowych. W 2011 roku polskie porty lotnicze obsłużyły 2.264.118 pasażerów podróżujących w rejsach wewnętrznych, czyli o 20% więcej niż rok wcześniej. Przewozy międzynarodowe wzrosły w tym czasie o 6%.

"W rejsach regularnych, w 2011 roku, tak samo jak rok wcześniej, Polacy najchętniej podróżowali do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Irlandii i Francji. Wśród miast największym powodzeniem cieszyły się natomiast Londyn, Frankfurt i Monachium" - czytamy dalej.

W ramach połączeń czarterowych Polacy mniej chętnie odwiedzali Egipt, co było spowodowane niestabilnością w tym rejonie świata. Najchętniej wybierali natomiast Turcję i  Grecję. Najbardziej preferowanymi kierunkami czarterowymi były Antalya, Hurghada oraz Heraklion, zaznaczono w komunikacie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu