Posłowie PiS szykują ostrzejsze przepisy antymonopolowe w mediach

Grupa posłów Prawa i Sprawiedliwości przygotowuje nowe przepisy antymonopolowe na rynku medialnym, według których z 40 do 30 proc. zostanie obniżony minimalny poziom udziałów rynkowych określających status podmiotu dominującego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z obecnymi przepisami za podmiot dominujący uznawana jest firma, która ma ponad 40 proc. udziałów w rynku właściwym. Nowe przepisy mają stanowić, że ten poziom zostanie obniżony do 30 proc. Ponadto podmiot dominujący w konkretnej branży mediów, np. telewizji, prasie, radiu lub internecie, nie będzie mógł mieć firm w innym sektorze rynku medialnego.

Posłanka PiS Barbara Bubula uzasadniła, że podobne przepisy obowiązują w innych krajach europejskich, m.in. Niemczech.

- Chodzi o to, by w związku z zauważalną coraz większą koncentracją kapitałów w mediach ma świecie, nie doszło do sytuacji, w której będzie jeszcze mniejszy pluralizm, jeśli chodzi o własność w mediach w Polsce niż obecnie. To zapobieżenie na przyszłość różnym zagrożeniom, które wiążą się z tym, żeby globalne firmy np. przejęły w całości rynek mediów prywatnych w Polsce - powiedziała posłanka PAP-owi.

Nie zdecydowano jeszcze, czy nowe przepisy zostaną wprowadzone jako nowelizacja obowiązującej ustawy (o Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji oraz o ochronie konkurencji i konsumentów) czy jako osobna ustawa. Projekt ma trafić do Sejmu na początku przyszłego roku.

W przyszłym tygodniu na posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu mają zostać przedstawione informacje o zagranicznym kapitale na rynku mediów w Polsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7