Pracownicy marketingu i reklamy narzekają na przepracowanie i stres, ale nie żałują wyboru zawodu

80 procent pracowników z segmentu marketingu i reklamy uważa, że ich zespół jest za mały, jeden na czterech doświadcza silnego stresu w pracy, a 20 procent kilka razy na tydzień zostaje w pracy do późna - wynika z badań firmy Workfront.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W raporcie zatytułowanym „Marketers Stress Report” zapytano m.in. w jaki sposób marketerzy otrzymują polecenia służbowe i jak kontaktują się z przełożonymi. 63 proc. ujawniło, że podstawowym kanałem komunikacji jest e-mail, a 38 proc. dowiaduje się co ma robić podczas firmowych zebrań. Nieco inna statystyka pojawia się w przypadku kontaktu z przełożonym. Tutaj 42 proc. marketerów przyznaje, że rozmawia z szefem podczas cotygodniowych spotkań w firmie, natomiast 32 proc. badanych pozostaje w kontakcie z szefem za pośrednictwem poczty elektronicznej.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/stagnacja-wynagrodzen-w-firmach-marketingowych-najwiecej-zarabiaja-dyrektorzy-finansowi-strategiczni-i-kreatywni ##

Prawie połowa (48 proc.) respondentów badania przyznała, że kilka razy w miesiącu zdarza jej się zostać do późna w pracy w związku z koniecznością dotrzymania terminu wykonywanego zadania. Jednej piątej marketerów zdarza się to kilka razy w tygodniu, tylko 16 proc. badanych nigdy nie zostaje w biurze po godzinach.

grafika

Jedynie 3 proc. badanych przez Workfront zapewnia, że w swojej pracy nie doświadcza żadnego stresu. Największy odsetek (38 proc.) czuje się zestresowany, a 12 proc. określa poziom swojego stresu na maksymalnym możliwym poziomie.

grafika

Z raportu wynika, że zestresowanie pracowników marketingu i reklamy nie bierze się znikąd. 80 proc. respondentów przyznaje, że jest przepracowanych, a taki sam odsetek badanych uważa, że zespół, w którym pracują ma zbyt mało pracowników w porównaniu z ilością zadań do wykonania. Z drugiej strony jednak zdecydowana większość (84 proc.) badanych zapewnia, że nie żałuje wyboru swojej kariery zawodowej w branży marketingu i reklamy.

grafika

Badanie przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja br. na próbie 526 pracowników marketingu metodą internetową.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?