SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pracownicy marketingu i reklamy narzekają na przepracowanie i stres, ale nie żałują wyboru zawodu

80 procent pracowników z segmentu marketingu i reklamy uważa, że ich zespół jest za mały, jeden na czterech doświadcza silnego stresu w pracy, a 20 procent kilka razy na tydzień zostaje w pracy do późna - wynika z badań firmy Workfront.

Article

W raporcie zatytułowanym „Marketers Stress Report” zapytano m.in. w jaki sposób marketerzy otrzymują polecenia służbowe i jak kontaktują się z przełożonymi. 63 proc. ujawniło, że podstawowym kanałem komunikacji jest e-mail, a 38 proc. dowiaduje się co ma robić podczas firmowych zebrań. Nieco inna statystyka pojawia się w przypadku kontaktu z przełożonym. Tutaj 42 proc. marketerów przyznaje, że rozmawia z szefem podczas cotygodniowych spotkań w firmie, natomiast 32 proc. badanych pozostaje w kontakcie z szefem za pośrednictwem poczty elektronicznej.


Prawie połowa (48 proc.) respondentów badania przyznała, że kilka razy w miesiącu zdarza jej się zostać do późna w pracy w związku z koniecznością dotrzymania terminu wykonywanego zadania. Jednej piątej marketerów zdarza się to kilka razy w tygodniu, tylko 16 proc. badanych nigdy nie zostaje w biurze po godzinach.

Jedynie 3 proc. badanych przez Workfront zapewnia, że w swojej pracy nie doświadcza żadnego stresu. Największy odsetek (38 proc.) czuje się zestresowany, a 12 proc. określa poziom swojego stresu na maksymalnym możliwym poziomie.

Z raportu wynika, że zestresowanie pracowników marketingu i reklamy nie bierze się znikąd. 80 proc. respondentów przyznaje, że jest przepracowanych, a taki sam odsetek badanych uważa, że zespół, w którym pracują ma zbyt mało pracowników w porównaniu z ilością zadań do wykonania. Z drugiej strony jednak zdecydowana większość (84 proc.) badanych zapewnia, że nie żałuje wyboru swojej kariery zawodowej w branży marketingu i reklamy.



Badanie przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja br. na próbie 526 pracowników marketingu metodą internetową.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pracownicy marketingu i reklamy narzekają na przepracowanie i stres, ale nie żałują wyboru zawodu

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polo
No comments??
9 8
odpowiedź
User
Michal
Pewnie jest w tym trochę polskiego narzekania ale bardzo blisko prawdy.
9 9
odpowiedź
User
Michal
Zarabiamy 8-12 tys miesięcznie. Coś za coś.
9 9
odpowiedź
User
olo
praca nie stresuje, bo jak ?
moze tylko meczyc fizycznie,
umyslowo, niedospanie itp.
bo czym sie stresowac ?
8 8
odpowiedź
User
samama@spoko
Prawda. Też lubię swoją pracę, ale też mam za dużo zadań do wykonania, zbyt mało współpracowników do ich realizacji, wysoki poziom stresu i klika razy w tygodniu zostaję po godzinach, a raczej rzadko się zdarza, że nie zostaję. Doliczając dojazdy do pracy pozostaje mi niewiele czasu na życie rodzinne... To bardzo wysoka cena. Często się zastanawiam czy nie lepiej by było zarabiać mniej i żyć więcej. Ale jak to samama trzymam takie myśli na dystans, którego metą jest usamodzielnienie dziecka
8 8
odpowiedź