SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie co drugi Polak nie potrafi wymienić żadnego sponsora Euro 2012

Prawie połowa Polaków w wieku 15–50 lat nie jest w stanie spontanicznie wymienić żadnego sponsora Euro 2012 - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Prawie co drugi Polak nie potrafi wymienić żadnego sponsora Euro 2012

Co więcej, respondenci, którzy wskazywali przynajmniej jedną markę wspierającą to wydarzenie często mylili oficjalnych sponsorów mistrzostw z firmami wykorzystującymi motywy piłki nożnej w komunikacji marketingowej.

Na pytanie o znajomość oficjalnych sponsorów turnieju ankietowani poza najczęściej wymienianą Coca-Colą wskazywali także na Biedronkę (czyli sponsora reprezentacji, a nie Euro 2012), która zajęła drugie miejsce w zestawieniu. Na trzeciej pozycji uplasował się Wedel.

Polacy częściej w gronie firm oficjalnie wspierających piłkarskie mistrzostwa wymieniali Warkę (sponsor reprezentacji narodowej - 4. miejsce), niż Carlsberga - faktycznego sponsora Euro, który znalazł się na 6. pozycji w badaniu.

W zestawieniu brakuje przede wszystkim takich marek jak Continental, Canon, Bank Pekao SA, Sharp i Kia. To oficjalni sponsorzy Euro 2012, którzy byli wymieniani spontanicznie przez mniej niż 1% badanych.

Badanie „Monitoring reklam na Euro 2012” realizowane jest metodą ilościową na losowej próbie reprezentatywnej Polaków w wieku 15-50 lat z wykorzystaniem techniki CAWI, a jego schemat zakłada przeprowadzenie łącznie 8 pomiarów w odstępach dwutygodniowych do zakończenia Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Badanie obejmuje także szczegółową ocenę kampanii reklamowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prawie co drugi Polak nie potrafi wymienić żadnego sponsora Euro 2012

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
ja stawiam na Biedronke /na tirach maja info/
i coca-cola / zapamietalem te ohydna reklama/
8 8
odpowiedź
User
Księgowy
I bardzo dobrze! Niech Polacy się lepiej samiruszająniżpiłkę nożna w Tivi oglądają i by jeszczewciskać im reklamy chipsów, coca coli i batonów Mars na odchudzanie i zdrowy tryb życia. Skandal, że pieniądze podatknikó idą na igrzyska próżności i głupoty zamiast żłobki budować i dofinansowywać szpitale!
8 8
odpowiedź
User
pwck
A kogo to obchodzi poza specami od reklamy, którzy tym żyją!
8 8
odpowiedź
User
I co z tego?
I CO Z TEGO?! CZY JEST MI TAKA WIEDZA DO CZEGOKOLWIEK POTRZEBNA? DRODZY PAŃSTWO DZIENNIKARZE, PISZCIE PROSZĘ O DUŻO WAŻNIEJSZYCH RZECZACH, ZAMIAST SKUPIAĆ SIĘ NA PODOBNYCH, NIEISTOTNYCH DROBIAZGACH.
8 8
odpowiedź