SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes G+J: Przygotowujemy firmę do nowych inwestycji

- Jak każdy w obecnych czasach dostosowujemy strukturę kosztową do prognozy przychodów, a ruchy wykonywane w wydawnictwie mają na celu przygotowanie firmy do nowych inwestycji - mówi w rozmowie z nami Magdalena Malicka, prezes wydawnictwa G+J Polska.

Ostatnie decyzje personalne podjęte przez zarząd G+J Polska, o których pisaliśmy w ubiegłym tygodniu, są dość szeroko komentowane. Przypomnijmy: zlikwidowano stanowisko wydawcy w firmie, które zajmowała Agnieszka Doleżych. Wydawnictwo tłumaczy ten krok „dalszą restrukturyzacją spółki”. Rozpoczęto ją już kilka miesięcy temu poprzez zmniejszanie zatrudnienia: w styczniu br. m.in. zwolniono kilka osób i obniżono wszystkim pracownikom pensje (więcej na ten temat).

Magdalena Malicka, prezes G+J Polska, nie chce komentować decyzji personalnych.

- Aktualnie koncentrujemy się na działaniach, których celem jest „up-grade” naszych marek prasowych. Jak każdy w obecnych czasach dostosowujemy strukturę kosztową do prognozy przychodów, a ruchy wykonywane w wydawnictwie mają na celu przygotowanie firmy do nowych inwestycji - powiedziała Malicka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Jednocześnie podkreśliła, że - jej zdaniem - pozycja rynkowa G+J Polska jest niezmienna od wielu lat. Malicka wylicza: Jesteśmy w trójce największych wydawców magazynów kolorowych w Polsce, a to dzięki ugruntowanym markom, które funkcjonują na rynku prasowym od lat 90-tych. Kondycję wydawnictwa potwierdzają nasze tytuły: „Claudia” jest 2. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce oraz liderem przychodów reklamowych wśród magazynów poradniczych w 2011 r.. „Glamour” jest 3. najchętniej czytanym magazynem w grupie miesięczników luksusowych.

Malicka dodaje: „Gala”, po ubiegłorocznej zmianie periodyczności odnotowała największy wzrost sprzedaży ogółem - 9,89 proc. - w segmencie dwutygodników people w 2011 roku, a tytuły „National Geographic Polska” i „NG Traveler” mają prawie wyłączny udział i w sprzedaży i w przychodach w segmencie pism podróżniczych. „Focus”, mimo wejścia konkurencyjnego tytułu, pozostaje pod względem przychodów liderem w segmencie popularnonaukowym, dodatkowo jest 3. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce. Nasz biznes książkowy generuje 22 mln złotych obrotów rocznie, co plasuje nas w TOP 30-ce wydawców książkowych w Polsce - mówi Magdalena Malicka.

>>> Bauer kupił “Naj Magazyn” od G+J

Z rynku docierają do nas jednak zróżnicowane opinie na temat G+J Polska. Lucyna Koba, dyrektor strategiczna PanMedia Western mówi: - Wydawnictwo G+J obecnie restrukturyzuje swoje zasoby i nie jest w tej chwili czołowym graczem na rynku prasowym. Szczególnie po sprzedaży „Naj Magazyn”, w swoim portfolio nie ma tytułów z pierwszej trójki w żadnym z segmentów. Niestety nie ma również wiodących serwisów internetowych ani innych mediów. Można więc przypuszczać, że G+J albo widzi swoją szansę w skoncentrowaniu swoich sił na jednym tytule („Claudia”?) albo też zamierza zupełnie wyjść z rynku prasowego w Polsce. Biorąc pod uwagę obecne trendy czytelnictwa, ale też migrację kontentu z wersji drukowanych do on-line’u i siłę „starych” marek w wirtualnym środowisku - obydwa scenariusze są możliwe - podkreśla Lucyna Koba.

Aktualnej sytuacji rynkowej wydawnictwa G+J nie chce komentować prawie żadne konkurencyjne wydawnictwo. Udało nam się jednak porozmawiać z Witoldem Woźniakiem, prezesem Grupy Bauer Media. Woźniak podkreślił, że G+J Polska to wydawnictwo, które - jego zdaniem - wciąż liczy się na rynku. - G+J to wciąż silne wydawnictwo z wieloma atrakcyjnymi tytułami. Skoncentrowało się na segmencie premium. Jest to czytelna i przemyślana strategia - podkreśla Witold Woźniak.

Jesteśmy ciekawi, co Państwo myślą o potencjale i zmianach w wydawnictwie G+J Polska, które od lat bezsprzecznie jest jednym z najważniejszych graczy na polskim rynku?

Dołącz do dyskusji: Prezes G+J: Przygotowujemy firmę do nowych inwestycji

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Pani Lucyna przed wygloszeniem takich teorii powinna sie troche przygotowac bo bzdury opowiada. Ciekaw jestem po co taki material pojawil sie na wirtualnych z pytaniem zaczepnym na koniec (wczesniej nie widzialem takiej formy tutaj). Wirtualne to brukowiec, rynsztok ktory odzwierciedla niedojrzalosc biznesu w Polsce.
odpowiedź
User
Joanna
A kto tej Pani uwierzy??????!!!!!!! Rok temy po wielkich zwolnieniach mowila ze to koniec restrukturyzacji i ze G+J wyszedl na prosta. Chyba na prosta do zamkniecia. Pani Prezes i takie glupoty gada, wstyd. Poziom poza skala dopuszczalnosci i uczciwosci.
odpowiedź
User
zainteresowani
Poprawiajacą się kondycję widać. Strategia jest jasna a nowe osoby, które w ostatnim czasie pojawiły się w wydawnictwie dają nadzieje, na lepsze jutro. Ula, Joasia i Basia - trzymamy za Was kciuki!
odpowiedź