Kancelaria Premiera promowała Polski Ład i szczepionki w TVP i Polskim Radiu. Wydano ponad 22 mln zł

46 umów podpisała w ubiegłym roku Kancelaria Prezesa Rady Ministrów z Telewizją Polską w ramach realizacji rozmaitych kampanii społecznych, w tym tych, promujących Polski Ład. Łączna kwota tych umów opiewała na więcej niż 16,5 mln zł. Z kolei z Polskim Radiem zawarto 15 analogicznych umów na kwotę 5,8 mln zł.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

KPRM odpowiedziała na interpelację wicemarszałek Sejmu, Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, która systematycznie dopytuje o umowy zawierane przez nadawców publicznych z ministerstwami i innymi ośrodkami rządowymi. W odpowiedzi na pytanie, jakie umowy – i na jakie kwoty opiewające – podpisała z publicznym radiem i telewizją Kancelaria Premiera, odpowiedział podsekretarz stanu, Jarosław Wenderlich.

Urzędnik wyjaśnił, że nie ma możliwości, by telewizja oraz radio publiczne emitowały informacyjne spoty społeczne za darmo: nadawcy mogą umożliwiać naczelnym organom państwowym nieodpłatną prezentację oraz wyjaśnianie polityki państwa tylko w przypadku wystąpienia premiera. Natomiast koszt emisji filmów społecznych w ramach bloków nie jest objęty podatkiem VAT, a Telewizja Polska i Polskie Radio udzielają dużych rabatów Kancelarii na zakup czasu antenowego.

Z odpowiedzi wynika, że KPRM w 2021 r. podpisało 15 umów z Polskim Radiem na emisję nagrań społecznych. Kampania propagująca zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie Covid-19 (w tym szczepionki) kosztowała 4 023 377,00 zł. Promowanie Polskiego Ładu - 300 tys. zł., zaś kampania społeczna #Liczy się Polska to był koszt 500 tys. zł. Informowanie na antenach Polskiego Radia o Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej kosztowało z kolei okrągły milion zł.

Z Telewizją Polską Kancelaria podpisała w minionym roku 46 umów. I znów: najwięcej pieniędzy przeznaczono na emisję filmów i audycji społecznych na temat zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania Covid-19 (kosztowało to 9 137 295,30 zł). Dodatkowo przeznaczono 410 tys. zł na promowanie tej tematyki (plus szczepionki) w serwisie TVP VOD, zaś 77 tys. zł na promowanie jej w audycjach społecznych. Reklamowanie Polskiego Ładu pochłonęło 1,39 mln zł, a umieszczanie tej tematyki w audycjach społecznych – kolejne 25 tys. zł. Kampania społeczna #Liczy się Polska kosztowała niemal 1,5 mln zł, zaś promocja Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej - 1,99 mln zł.

Z danych upublicznionych przez posłankę Kidawę-Błońską wynika, że także w 2021 roku na ponad 1,46 mln zł opiewały umowy, jakie zawarło z mediami publicznymi Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ub.r. nie zawarło za to Ministerstwo Aktywów Państwowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"