Kancelaria Premiera promowała Polski Ład i szczepionki w TVP i Polskim Radiu. Wydano ponad 22 mln zł

46 umów podpisała w ubiegłym roku Kancelaria Prezesa Rady Ministrów z Telewizją Polską w ramach realizacji rozmaitych kampanii społecznych, w tym tych, promujących Polski Ład. Łączna kwota tych umów opiewała na więcej niż 16,5 mln zł. Z kolei z Polskim Radiem zawarto 15 analogicznych umów na kwotę 5,8 mln zł.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

KPRM odpowiedziała na interpelację wicemarszałek Sejmu, Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, która systematycznie dopytuje o umowy zawierane przez nadawców publicznych z ministerstwami i innymi ośrodkami rządowymi. W odpowiedzi na pytanie, jakie umowy – i na jakie kwoty opiewające – podpisała z publicznym radiem i telewizją Kancelaria Premiera, odpowiedział podsekretarz stanu, Jarosław Wenderlich.

Urzędnik wyjaśnił, że nie ma możliwości, by telewizja oraz radio publiczne emitowały informacyjne spoty społeczne za darmo: nadawcy mogą umożliwiać naczelnym organom państwowym nieodpłatną prezentację oraz wyjaśnianie polityki państwa tylko w przypadku wystąpienia premiera. Natomiast koszt emisji filmów społecznych w ramach bloków nie jest objęty podatkiem VAT, a Telewizja Polska i Polskie Radio udzielają dużych rabatów Kancelarii na zakup czasu antenowego.

Z odpowiedzi wynika, że KPRM w 2021 r. podpisało 15 umów z Polskim Radiem na emisję nagrań społecznych. Kampania propagująca zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie Covid-19 (w tym szczepionki) kosztowała 4 023 377,00 zł. Promowanie Polskiego Ładu - 300 tys. zł., zaś kampania społeczna #Liczy się Polska to był koszt 500 tys. zł. Informowanie na antenach Polskiego Radia o Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej kosztowało z kolei okrągły milion zł.

Z Telewizją Polską Kancelaria podpisała w minionym roku 46 umów. I znów: najwięcej pieniędzy przeznaczono na emisję filmów i audycji społecznych na temat zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania Covid-19 (kosztowało to 9 137 295,30 zł). Dodatkowo przeznaczono 410 tys. zł na promowanie tej tematyki (plus szczepionki) w serwisie TVP VOD, zaś 77 tys. zł na promowanie jej w audycjach społecznych. Reklamowanie Polskiego Ładu pochłonęło 1,39 mln zł, a umieszczanie tej tematyki w audycjach społecznych – kolejne 25 tys. zł. Kampania społeczna #Liczy się Polska kosztowała niemal 1,5 mln zł, zaś promocja Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej - 1,99 mln zł.

Z danych upublicznionych przez posłankę Kidawę-Błońską wynika, że także w 2021 roku na ponad 1,46 mln zł opiewały umowy, jakie zawarło z mediami publicznymi Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ub.r. nie zawarło za to Ministerstwo Aktywów Państwowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Holding Zygmunta Solorza bierze mega kredyt. Na 17 lat

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Minister kultury dostała pytanie o to, kto wykreślił zakaz prasy samorządowej. "Nie było zgody politycznej"

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet

Krystyna Pawłowicz do posłuchania. Jako felietonistka w Radiu Wnet

TVP przejmuje prawa do rozgrywek piłkarskich. Poprzednio pokazywał je Eleven Sports

TVP przejmuje prawa do rozgrywek piłkarskich. Poprzednio pokazywał je Eleven Sports

Zmiana na czele i nowe kategorie. Już są wyniki Wirtualnego Wskaźnika Wpływu za listopad 2025 [PREMIERA]

Zmiana na czele i nowe kategorie. Już są wyniki Wirtualnego Wskaźnika Wpływu za listopad 2025 [PREMIERA]

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"