SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przy zakupach odzieży internet ważniejszy od rodziny i reklam

Internet odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym produktów z branży odzieżowej, będąc dominującym źródłem wiedzy na temat odzieży, butów, dodatków, czy bielizny - wynika z raportu IAB Polska.

Najczęściej kupowanymi produktami z branży odzieżowej są ubrania: w ciągu ostatnich 12 miesięcy nabyło je 78 proc. badanych. Następne w kolejności są buty (71 proc.) i bielizna (53 proc.).

 

Dominującym źródłem wiedzy na temat odzieży, butów, dodatków i bielizny jest internet: wskazało na niego 59 proc. respondentów. 46 proc. wymieniło tutaj znajomych i rodzinę, 37 proc. - reklamę, 31 proc. - telewizję, a 27 proc. - prasę.

Biorąc pod uwagę sam internet, dla 45 proc. badanych źródłem wiedzy są sklepy internetowe, dla 36 proc. - aukcje, dla 33 proc. - wyszukiwarki, a dla 29 proc. - witryny marek, usług czy produktów. W przypadku reklam online, najczęstszymi źródłami wiedzy są reklamy w poczcie e-mail (27 proc.), wyskakujące okienka (25 proc.), reklamy graficzne na stronach internetowych (24 proc.) oraz serwisy społecznościowe (19 proc.).


Z kolei jeśli chodzi o przydatność internetu w zakupach produktów z branży odzieżowej, największy odsetek badanych wskazuje na takie elementy jak poszukiwanie nowości, szukanie informacji i opinii oraz wybór oferty lub produktu.

Metodologicznym punktem wyjścia badania był model "Consumer Decision Journey” stworzony przez McKinsey & Company, który jest modyfikacją klasycznego schematu marketingowego służącego do opisu kondycji marki na poszczególnych etapach procesu zakupowego.

Pomiary badawcze zostały zrealizowane przez specjalistyczne instytuty (Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku) za pomocą ankiet emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących łącznym zasięgiem ponad 90% polskich internautów w wieku 15+ (AdVice, atmedia, Grupa Gazeta.pl, Goldbach Audience, IDMnet, Interia, Onet, pkt.pl, GWP). Ankiety emitowane były w okresach 8-26 kwietnia 2013 r. oraz 6-31 maja 2014 r. Aby dane były reprezentatywne dla ogółu polskich internautów, do analiz wykorzystano wagi skonstruowane na podstawie informacji o płci internautów, ich wieku oraz częstotliwości korzystania z internetu.

Dołącz do dyskusji: Przy zakupach odzieży internet ważniejszy od rodziny i reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kolendra
Bardzo lubie zakupy online, pozwala mi to wyszukiwac perelki! :) Ostatnio uwielbiam sklep Fasardi.com, bo maja tam wiele roznycn, fajnych ciuszkow
odpowiedź
User
Alficzka
Często i gęsto kupuję przez internet i nigdy nie miałam problemów. Kwestia dobrego podejścia do tematu. Najczęściej wybieram ubrania więc trzeba dokładnie najpierw zmierzyć siebie, a potem porównać to z wymiarami sklepowymi. Teraz przymierzam się do zakupów na miaandcharlie.com - markowych ubrań i już widzę, że raczej nie będzie z tym żadnego problemu.
odpowiedź