SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PZU planuje kontynuację kampanii "Żyj długo i szczęśliwie"

Firma ubezpieczeniowa PZU planuje kontynuację zakończonej niedawno trzymiesięcznej kampanii "Żyj długo i szczęśliwie". Działania reklamowe promujące ubezpieczenia na życie i na zdrowie stały się inspiracją do nowego projektu, w który zamierza zaangażować się ubezpieczyciel.

Article

Kampania "Żyj długo i szczęśliwie" prowadzona w okresie od 12 listopada 2021 roku do 15 lutego br. realizowała kilka istotnych celów i była podzielona na kilka etapów.

W pierwszej fazie kampanii skupiono się na jak najszerszym dotarciu z przekazem marketingowym do konkretnych grup odbiorców, wykorzystując przy tym bardzo szeroki wachlarz narzędzi komunikacji. Firma - dostrzegając lukę w wiedzy ubezpieczeniowej polskiego społeczeństwa -  wyszła z inicjatywą na rzecz edukacji w tym obszarze.

Kluczowym celem kampanii było budowanie świadomości oferty ubezpieczeń  na życie i zdrowie, a w konsekwencji intencji zakupu.
Dodatkowo firmie zależało na umocnieniu pozycji PZU jako eksperta w obszarze zabezpieczenia życia i zdrowia oraz budowaniu świadomości, że PZU to firma która promuje zdrowy styl życia i taka, na której można polegać.

Działania reklamowe skierowano do szerokiego grona odbiorców, kierując przekaz do klientów indywidualnych, przedstawiając  im dedykowany produkt „Jedna polisa dla całej rodziny" – optymalne i kompleksowe rozwiązanie,  które mogą dostosować do swoich potrzeb. Klientów biznesowych zachęcano do sprawdzenia oferty pracowniczych ubezpieczeń grupowych oraz opieki medycznej realizowanej przez PZU Zdrowie.

W kampanii wykorzystano standardowe formy dotarcia z przekazem, jak reklama video, display w internecie, mediach społecznościowych, czy też reklama w radiu i prasie.

Webinary, podcasty i inne

PZU chcąc otworzyć odbiorcę na przekaz postanowiło go w niego zaangażować i zatrzymać na  dłużej niż w przypadku standardowej reklamy video czy display. W tym celu wykorzystano dłuższe formaty, bardziej angażujące, pogłębiające tematykę i takie,  które odbiorca może skonsumować w wygodny sposób, wtedy kiedy ma na to czas i ochotę.

Były to webinary z udziałem ekspertów PZU i liderów opinii społecznej, live'y na kanałach liderów opinii społecznej, w których eksperci PZU Życie rozmawiali o  życiu, zdrowiu, szczęściu i profilaktyce finansowej oraz podcasty na kanale PZU „Żyj długi i szczęśliwie" na Spotify, które stanowiły inną formę  dotarcia do młodszej grupy docelowej, ale z tym samym przekazem co webinary i live. Zorganizowano też warsztat #maszwpływnaswojezycie w ramach projektu Miłość z Martą Wojtal z młodymi  talentami fotograficznymi stawiającymi pierwsze kroki w świecie biznesowym z panelem  edukacyjnym dotyczącym zabezpieczenia finansowego zarówno w sferze osobistej, jak i  zawodowej.
 
- Kampania „Żyj długo i szczęśliwie" była najbardziej rozbudowaną, jak do tej pory kampanią PZU, w  której wykorzystano szeroki wachlarz narzędzi komunikacji: spoty video, bannery internetowe,  media społecznościowe, mailingi, reklamę w wyszukiwarkach, webinary, live'y i współpracę z  ponad dziesięcioma liderami opinii społecznej, podcasty, reklamę w radiu i prasie a także  opracowania własne PZU Życie - kompendium wiedzy „Masz wpływ na swoje życie" oraz ebook  „Zaopiekuj się swoim życiem". Ważnym elementem kampanii była współpraca PZU z liderami opinii społecznej. Taka współpraca  miała oczywiście na celu zbudowanie szerokiego zasięgu, ale przede wszystkim wzbudzenie  zaufania i zaangażowanie odbiorców. Mówiliśmy do odbiorców przez znane im osoby, dzięki czemu udało nam się zbudować lepszą otwartość na przekaz i wiarygodność niż w przypadku  tradycyjnej reklamy. Mieliśmy również szansę rozszerzyć grupę docelową o te osoby, które nie  konsumują w ogóle lub korzystają w niskim stopniu z mediów tradycyjnych - opowiada Agnieszka Rzepkowska, dyrektor ds. komunikacji marketingowej Grupy PZU.

Zaangażowani i lojalni ambasadorzy kampanii

Dobór ambasadorów zakładał udział tych, którzy posiadają zaangażowanych i lojalnych  odbiorców, ale też są ekspertami w danej dziedzinie np. : psycholog biznesu Sebastian Kotow,  osoby specjalizujące się w tematyce rodzinnej: Oczekując, Family Fun by Mum, Dzieciaki Cudaki,  znane i opiniotwórcze osoby jak: Emilia Komarnicka, Olga Kalicka, Marta Wojtal; osoby związane z  promocją zdrowego stylu życia i diety jak Marek Kamiński, czy Grzegorz Łapanowski oraz tenisistka Iga Świątek.

- W naszej cenie udział liderów opinii pozytywnie wpłynął na wyniki kampanii, min na wizerunek  marki, ale przede wszystkim pomógł w przystępny sposób przedstawić odbiorcom zalety oferty  ubezpieczeniowej i bardziej ją zrozumieć. Co istotne z punktu marketingowego przekaz miał formę  interakcji i cechowało go znacznie wyższe zaangażowanie niż w przypadku standardowej reklamy  30 sekund, a same zasięgi wszystkich liderów opinii były porównywalne do innych  szeroko zasięgowych mediów jak radio, czy telewizja. Co mogliśmy dokładnie zmierzyć i  udokumentować - podkreśla Agnieszka Rzepkowska.

Zapewnia, że wszystkie cele mediowe, wizerunkowe czy  sprzedażowe zostały zrealizowane, a niektóre z nich znacznie przekroczone. - Wyraźnie widzimy, że  treści które przygotowaliśmy dla naszych odbiorców były chętnie konsumowane, wskazuje na to  liczba odtworzeń webinarów, leve'ów, pobrań kompendium wiedzy „Masz wpływ na swoje życie",  ebooka, ale też średni czas wizyty użytkowników na dedykowanej kampanii stronie internetowej - zaznacza Agnieszka Rzepkowska.

Dodaje, że kampania wzbudziła duże zainteresowanie odbiorców, jak i pracowników PZU, których część była bezpośrednio zaangażowana w kampanię.

- Rozważamy kontynuację działań, jednak nie chcemy jeszcze zdradzać szczegółów. Zostaliśmy również zaproszeni do innego ciekawego projektu, który  powstał jako inspiracja naszą kampanią. To chyba wystarczający powód do zadowolenia wiedząc,  że byliśmy inspiracją dla innych. Ale o tym opowiemy wkrótce - zdradza Agnieszka Rzepkowska.

Kreację kampanii opracowała agencja reklamowa Leo Burnett. Kampania powstała we współpracy z domem produkcyjnym Dynamo. Zakup mediów zrealizował dom mediowy Sigma Bis.

 

 

Dołącz do dyskusji: PZU planuje kontynuację kampanii "Żyj długo i szczęśliwie"

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maro
Banda złodziei. Karykatura profesjonalizmu, wam was w dupie…
odpowiedź
User
Oho
Oho, Agnieszka poznała mapę mediów! Brawo!
Drzewiej różnie bywało...
odpowiedź