SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Racewicz, Bober, Gugała, Kielczyk, Orłoś i Wolny w kampanii „Twarze depresji”

Z początkiem października zacznie się kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” organizowana przez Fundację Itaka i Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji. Wśród ambasadorów akcji są dziennikarze Joanna Racewicz, Andrzej Bober, Jarosław Gugała, Marta Kielczyk, Maciej Orłoś i Tomasz Wolny.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problemy Polaków cierpiących na depresję, których liczbę szacuje się na około półtora miliona. Akcja podkreśla, że choroba ta dotyka wielu ludzi niezależnie od płci, statusu społecznego czy wieku oraz nie należy jej się wstydzić.

- Naukowcy na całym świecie nadal pracują nad znalezieniem skutecznego lekarstwa na jedną z najczęściej występujących współczesnych chorób cywilizacyjnych. Według Światowej Organizacji Zdrowia z depresją na kuli ziemskiej zmaga się trzysta pięćdziesiąt milionów ludzi, najwięcej w wieku od dwudziestego do czterdziestego roku życia. Depresja zajmuje czwarte miejsce na liście problemów zdrowotnych świata, a w 2020 roku choroba niedokrwienna serca i depresja będą głównymi przyczynami niepełnosprawności społeczeństw - podkreślają organizatorzy kampanii. - Zależy nam na przełamywaniu stereotypów i walce ze stygmatyzacją osób chorych - dodaje Anna Morawska, autorka książki „Twarze depresji”.

W ramach akcji o swoich doświadczeniach z depresją zdecydowali się opowiedzieć dziennikarze Joanna Racewicz i Andrzej Bober, pisarz Tomasz Jastrun, artysta Kamil Sipowiczowi i aktor Piotr Zelt. Do akcji przyłączyło się też kilka znanych osób, które nie doświadczyły depresji: dziennikarze Marta Kielczyk, Maciej Orłoś, Tomasz Wolny i Jarosław Gugała oraz Ewa Błaszczyk, aktorka i współzałożycielka Fundacji Akogo? i kliniki neurorehabilitacyjnej „Budzik”.

Kampania zacznie się 1 października od konferencji prasowej. Będzie prowadzona w telewizji i radiu (spoty oraz wywiady z ambasadorami), internecie (strona Twarzedepresji.pl) oraz na outdoorze (bilboardy przez dwa tygodnie widoczne w Warszawie). Elementem akcji jest książka „Twarze depresji” będąca zapisem rozmów Anny Morawskiej z osobami cierpiącymi na depresję, a także z psychiatrami, psychoterapeutami oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych wspierających chorych na depresję i ich rodziny.

Akcję organizują Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji i Fundacja Itaka - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Patronem honorowym jest Rzecznik Praw Obywatelskich, a pozostali patroni to Wydawnictwo Świat Książki, Uniwersytet SWPS i firma AMS.

Dołącz do dyskusji: Racewicz, Bober, Gugała, Kielczyk, Orłoś i Wolny w kampanii „Twarze depresji”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Depresja
Potnę się. Nawet adres www ma literówkę. Nienawidzę
odpowiedź
User
ajserpeD
Czasami jak sie ogląda programy telewizyjne z udziałem w/w osób można naprawdę popaść w depresję, dlatego polecam: jak najszybciej pozbyć się odbiornika telewizyjnego !!! Naprawdę pomaga!!
odpowiedź
User
lepimy
no to lepimy nowego człowieka, co nie ocenia tylko akceptuje wszystko, brawo!
odpowiedź