Z anteny Radia 357 jesienią zniknie audycja Michała Olszańskiego

Wcześniej zaczynające się pasmo popołudniowe, nowy blok weekendowy i kilka zmian personalnych na antenie. Radio 357 ujawniło we wtorek patronom pierwsze przymiarki do szykowanego na końcówkę miesiąca wprowadzenia jesiennej ramówki. Z nowości przyjętych przez patronów z mieszanymi uczuciami: z anteny znika audycja Michała Olszańskiego „W cztery oczy”. Radio zapowiada, że trafi do podcastów i będzie mocnym ich punktem.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Ramówka obowiązująca jesienią na antenie Radia 357 zostanie zaprezentowana oficjalnie za kilka dni; obowiązywać ma od 24 września. Jednak już we wtorek o godz. 13:00 część zespołu radia spotkała się w formule online z patronami i uchyliła rąbka tajemnicy, co czeka ich na przestrzeni najbliższych kilku miesięcy. - Jeszcze nie zasypiemy Was szczegółami, ale opowiemy, dlaczego i po co w ogóle zmieniamy ramówkę. Kolejne informacje będą pojawiały się regularnie, aż do 24 września – tak radiowcy zapowiadali spotkanie ze słuchaczami.

Jedną z najważniejszych zmian ma być przesunięcie popołudniowego pasma z godz. 17:00 – 19:00 na 16:00 – 18:00. O tę zmianę najczęściej wnioskowali słuchacze i patroni stacji. Zmiany zajdą także w całym paśmie popołudniowym, zaczynającym się od godz. 13:00 – ale o szczegółach radiowcy na razie nie informują.

Zmieni się też pasmo weekendowe; nadawane będzie w soboty między godziną 8:00 a 10:00. W tej chwili emitowane są tam trzy programy: „Przeglądarka” Gabi Darmetko, „Bistro” Katarzyny Pruchnickiej oraz „Zakamarki” Marka Niedźwieckiego (ta audycja zaczyna się o 10:00, kończy o 13:00). Jesienią – jak zapowiadają radiowcy z Radia 357 – ten czas ma być zagospodarowany w inny sposób.

Znikają Olszański, Gregorowicz…

Wieczory należeć mają do artystów, którzy poprowadzą własne audycje. Z osób pewnych i potwierdzonych: jedną z nich będzie Edyta Bartosiewicz. - To pierwszy taki projekt w karierze artystki. Cieszymy się, że wybrała właśnie Radio 357 na swój debiut w nowej roli - mówiła Olga Mickiewicz z zarządu Radia 357 odpowiedzialna za rozwój oferty antenowej i podcastowej. W jesiennej ramówce znikną za to z anteny piątkowe rozmowy Michała Olszańskiego „W cztery oczy”; ta audycja trafić ma do oferty podcastowej.

Jak przekonuje radio 357 - wywiady Olszańskiego mają być silną propozycją w podcastach . Rusza tam już także m.in. nowy sezon "Singli z Żoliborza" Marka Niedźwieckiego i Piotra Stelmacha (pierwszy sezon był najchętniej słuchanym podcastem). - To przygotowanie do nowego, jesiennego otwarcia także w podcastach, nowych serii i autorów. Planujemy je wraz z udostępnieniem nowej aplikacji, dzięki której korzystanie z treści na żywo i na żądanie będzie jeszcze wygodniejsze - informuje nas Radio 357.

Na przesunięcie do podcastu nie zgodziła się z kolei Daga Gregorowicz – i jej program „Kiribati”, jak już informowaliśmy, jesienią ostatecznie zupełnie zniknie z anteny. Decyzją redakcji 19 września nadana zostanie ostatnia jej audycja z muzyką świata.

 

…i Michniewicz

Z Radiem 357 żegna się także jeden z jego założycieli, Tomasz Michniewicz: jego „No to co teraz” także nie trafi do oferty podcastowej rozgłośni. Michniewicz był w Radiu 357 od samego początku, czyli od ogłoszenia zbiórki na nowe radio. To on budował strategię komunikacji i pozycjonowania rynkowego radia, odpowiadał za fundraising i komunikację z patronami oraz mediami, ale także produkował oprawę dźwiękową stacji oraz jej stronę wizualną, nadzorował też powstanie pierwszej wersji aplikacji Radia 357.

Tomasz Michniewicz sam zdecydował o odejściu z radia. - Mam sporo pracy menadżerskiej, konsultingowej i szkoleniowej, w tym w innych mediach, i nie mogę poświęcać już więcej czasu na wszystko, co bym chciał robić. Z żalem postanowiłem zrezygnować ze swojej audycji - mówił nam kilka dni temu.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl członkowie zarządu Radia 357 podsumowywali prace nad nową ramówką. - Sporo wydarzy się tam już wraz z jej startem, jeszcze więcej późną jesienią. Pojawią się nowości i tytuły świetnie znane słuchaczom. Chcemy w ten sposób dalej zwiększać atrakcyjność platformy podcastowej, której obsługa będzie wygodniejsza dzięki wprowadzeniu nowej strony i nowej aplikacji. Obie będą dostępne dla słuchaczy już tej jesieni - wyjaśniała Olga Mickiewicz. - Tworząc każdą ramówkę chcemy, by była taka, jak nasza społeczność: żywa i różnorodna – przekonywał z kolei Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357. 

Radio 357 wspiera obecnie na Patronite 43,8 tys. osób, deklarując miesięczne wpłaty w wysokości 799 tys. zł. Ogółem stacja zebrała od startu 16,1 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Australia daje dobry przykład. O słuszności ograniczenia social mediów dzieciom [OPINIA]

Australia daje dobry przykład. O słuszności ograniczenia social mediów dzieciom [OPINIA]

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek