Radio Gdańsk bez zwolnień, zawiesiło nową audycję „SOS reporterzy”. „Sytuacja trudna, ale nie zagraża stabilności”

W czasie pandemii Radio Gdańsk nie zwalnia dziennikarzy, jednak zmienia ramówkę w taki sposób, że mają oni niższe wynagrodzenia dodatkowe. Z ramówki spadły czasowo audycje reporterskie i część kulturalnych, zastąpiły je powtórki. - Sytuacja nie zagraża stabilności funkcjonowania radia, ale jeśli potrwa dłużej może odbić się na możliwościach inwestycyjnych - ocenia Adam Chmielecki, prezes Radia Gdańsk.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

W czasie pandemii koronawirusa Radio Gdańsk postanowiło nie zmniejszać pensji dziennikarzom, jednak stawia na powtórki programów, co powoduje nieznaczny spadek dodatkowych wynagrodzeń części zespołu. -  Nie ma żadnych planów ograniczenia zatrudnienia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Artur Kiełbasiński, sekretarz redakcji rozgłośni.

W ramówce nie ma już wielu audycji opartych na kontaktach ze słuchaczami. Zawieszono m.in. program „SOS reporterzy” autorstwa Olgi Zielińskiej, który pojawił się na antenie w lutym br., w reporterski sposób przedstawia problemy mieszkańców regionu. Zniknęła też audycja o dzielnicach.

- Wrócą one do ramówki, gdy tylko spadnie ryzyko rozszerzania się epidemii - mówi portal Wirtualnemedia.pl Artur Kiełbasiński, sekretarz redakcji stacji. Podobnie jest z audycjami kulturalnymi na antenie: zamknięcie wielu instytucji kultury spowodowało zmianę formatu tych programów, a zamiast recenzji pojawiły się audycje powtórkowe, często przedstawiane w nowej formule.

- Obecna trudna sytuacja nie zagraża w żadnej mierze stabilności funkcjonowania Radia Gdańsk, jednak gdyby trwała dłużej może odbić się np. na możliwościach inwestycyjnych stacji. Mamy nadzieję, że do tego nie dojdzie - mówi prezes Radia Gdańsk Adam Chmielecki.

Rozgłośnia nie podaje żadnych danych dotyczących strat poniesionych na rynku reklamowym. Zdaniem przedstawicieli stacji jest zbyt wcześnie, by je precyzyjnie oszacować. - W tej chwili widzimy, że ponieśliśmy straty wynikające z odwołania wielu imprez o charakterze kulturalnym czy rekreacyjnym, w których Radio Gdańsk miało być patronem lub partnerem biznesowym - przyznaje Artur Kiełbasiński.

Z raportu Radio Track Millward Brown, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że od września 2019 roku do lutego 2020 roku średni dobowy udział Radia Gdańsk w słuchalności radiowej Trójmieście wyniósł 6,4 proc.

jk
Autor artykułu:
jk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg